ויכוח על הקלות לנהגים מקצועיים ברפורמת התעבורה
|
בוועדת הכלכלה הוצע לקצר את זמן מחיקת הנקודות לנהגים מקצועיים ל-9 חודשים * הועלתה האפשרות לקבוע בחוק לוח זמנים לסיום תיקים, מה שידרוש הוספת שופטים * המשטרה תוכל להכניס למערכת תיקים חמורים יותר שכיום אינה יכולה בגלל העומס על בתי המשפט * חשש שהרפורמה תפגע במקצועיות ההליך המשפטי * אם יעלו את המהירות המותרת, המשטרה תוכל לאכוף אותה ללא צורך בהקלות
|
|
|
|
ביטן: "יוקר המחיה יירד - ולא יעזור לאף אחד שום דבר"
|
הבעיה המרכזית בנמלים - מחסור בנהגי משאיות, כאשר ועדת הכלכלה קוראת למשרד התחבורה והאוצר למצוא פתרונות * דירוגה של ישראל ביחס למדד ביצועי הנמל נמוך * ופגיעה ביצוא וביבוא עולה למדינה כ-16 מיליון שקל ו-10 מיליון שקל ליום, בהתאמה
|
|
|
|
חודש דחייה לצווי מיסוי שמנים ותחליפי דלקים
|
הצווים היו אמורים להיכנס לתוקף ב-1.12.22 * יו"ר הוועדה: אנחנו חייבים להקפיד על שני עקרונות: אחד גביית מס אמת, ושתיים מניעת עודף מיסוי על התעשיה וגם על הצרכנים * ברשות המיסים הצביעו על למעלה מ-100 מיליון שקל שהמדינה מפסידה נוכח תעשיית זיוף הדלקים אך הודו כי הפטור הניתן כרגע במסגרת הצווים "אינו פטור מושלם" וציינו כי יפעלו לייעל את המנגנון ככל הניתן
|
|
|
אושרו תקנות השימוש בטכוגרף הדיגיטלי
|
התקנות יכנסו לתוקף לאחר הצטרפות ישראל לאמנה האירופית, בעוד כחצי שנה לפחות * כלי רכב כבדים חדשים יחויבו בהתקנת הטכוגרף הדיגיטלי, ובכלי הרכב הישנים המעבר יהיה הדרגתי * משרד התחבורה: מקדמים תיקון לתקנה 168 העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים
|
|
|
מרגי סירב לאשר את תקנות הטכוגרף הדיגיטלי
|
יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה להתאים במקביל את האכיפה ושעות העבודה של הנהגים * מנכ"ל מועצת המובילים: הטכוגרף צריך להיות אחרון בשרשרת אחרי הסדרת חניונים ושעות עבודה - אם תאשרו את זה גם עוד 10 שנים לא יטפלו בתשתיות ובשעות העבודה * משרד התחבורה: תיקון התקנה בעניין שעות העבודה מורכב ויש לו השלכות כלכליות
|
|
|
מכליות דלק יחנו במסופי דלקים
|
ועדת הכלכלה אישרה תקנות שהציג משרד התחבורה לחניית מכליות דלק במסופים כפי גלילות ובתי הזיקוק בשל האבטחה שיש במקומות אלו סביב השעון * המובילים והמסיעים: התקנות לא מספקות מענה למכליות פרטיות אלא רק לחברות הדלקים
|
|
|
זינוק במספר הדוחות על סטייה לשוליים
|
הרלב"ד: 8% מההרוגים בדרכים בין עירוניות ב-5 השנים האחרונות נהרגו בשוליים * המשטרה: מספר הדוחות על עבירות בשוליים זינק מ-3,750 בכל 2017 ל-5,794 מאז תחילת 2018 * יו"ר הועמ,ש לבטיחות בדרכים קורא לקדם הקמת חניוני דרכים ושת"פים עם ארגוני מתנדבים לחילוץ נהגים שנתקעו בדרך
|
|
|
|
רפורמת המוניות: חשש מתקופת מעבר ארוכה
|
יו"ר ועדת הכלכלה: הדיונים בוועדה שינו ב-180 מעלות את היחס של משרד התחבורה למוניות השירות * מנכ"ל משרד התחבורה: הרב-קו במוניות השירות יכובד במכרזים החדשים - והמכרז יהיה על גובה הסובסידיה שיקבל המפעיל על כל נסיעה ברב-קו
|
|
|
מבוכה בכנסת: תקנה סותרת את החוק
|
בישיבה בנושא מעורבות כלי רכב כבדים בתאונות דרכים התברר כי בעוד שחוק שעות עבודה ומנוחה דורש שמונה שעות מנוחה לנהג, מאפשרת תקנה 168 רק שבע שעות * יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים דורש מהממשלה דיווח על התקדמות במעבר לטכוגרף דיגיטלי
|
|
|
רכבים מזהמים לא יוכלו להיכנס למרכזי הערים
|
ועדת הכלכלה אישרה את הצו שיאפשר לאסור כניסת רכבים מזהמים למרכז העיר - הקנס: 500 שקלים לרכב בבעלות פרטית ו-1,000 שקלים לרכב של תאגיד * העיר הראשונה שתאכוף את הצו היא חיפה. בקרוב יצטרפו להסדר גם הערים ירושלים ותל אביב * ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "1,100 איש מתים מדי שנה בישראל כתוצאה מזיהום אוויר מתחבורה - הרבה יותר מההרוגים בתאונות הדרכים או מהסכסוך הישראלי פלשתיני. זאת אומרת שמאז חקיקת החוק, מתו 11 אלף איש, כי איש לא השתמש בסמכויותיו"
|
|
|
קציני בטיחות בתעבורה: מחסור והיעדר הכשרה
|
בדיון על תקנות המסדירות את תפקיד הקצינים הודיע היו"ר כבל: הענף פרוץ וצריך לעבור טלטלה - הבטיחות שלנו וחיי אדם על הכף * "השוק פרוץ, יש בו חורים שחורים גדולים מאוד ואנחנו נטלטל אותו" אושר סעיף שיעשה מהפכה בהעסקתם
|
|
|
המנכ"ל תידרש להסביר מה ייעשה במוניות השירות
|
יו"ר ועדת הכלכלה: למעלה מ-3 חודשים לאחר שהתחלנו לדון ברפורמה במוניות השירות - והממשלה עדיין לא יודעת מה היא מתכוונת לעשות איתם * נציגי מוניות השירות: משרד התחבורה נוקט במדיניות מכוונת של סחבת - כל חודש שעובר נסגר עוד קו והענף במוות קליני
|
|
|
|
"מוקדי הסיכון בכבישים סומנו בדם"
|
יו"ר ועדת הכלכלה: נעבור נקודה אחר נקודה ונוודא שמוקדי הסיכון יטופלו * מנכ"ל משרד התחבורה: משקיעים 12 מיליארד שקל בשנה בתשתיות לטובת בטיחות בדרכים * מנכ"ל נתיבי ישראל: החל מהשנה נתקין רק מעקות סופגי אנרגיה שיצמצמו פגיעה ברוכבי דו-גלגלי
|
|
|
|
|
|
על שר התחבורה הבא לאשר 30 קווי מוניות חדשים
|
על-רקע הקיפאון בענף המוניות דורש יו"ר ועדת הכלכלה ממשרד התחבורה לדווח לוועדה בעוד חצי שנה על התקדמות ברפורמה ועל הוספת עשרות קווי שירות חדשים * רשיונות קווי השירות הנוכחיים הוארכו בשנה
|
|
|
אין מיגון אוטובוסים? התקציבים יעוכבו
|
ויכוחים בין משרדי האוצר והביטחון מעכבים מיגון והוספת אוטובוסים ביהודה ושומרון * משרד התחבורה: צריך גם הסברה – תח"צ לבדה לא תייצר ביטחון * ממסמך ממ"מ שהוגש לוועדה בנושא המגזר הכפרי מעלה: רמת השירות נמוכה ולא יכולה לשמש חלופה לרכב פרטי או לטרמפים
|
|
|
רק 4 פקחים לכל קציני הבטיחות בתעבורה
|
מנהל אגף קציני בטיחות במשרד התחבורה בוועדת הכלכלה: "יש מחסור חמור בכוח אדם - אני ועוד 3 מפקחים על יותר מ-1,800 קציני תעבורה זה לעג לרש" * בכבישים נעים כ-70,000 משאיות ואוטובסים ללא פיקוח
|
|
|
בשורות לענף הרכב - תערוכת טכנוקאר חוזרת!
|
לראשונה: תערוכת טכנוקאר - התערוכה המקצועית של ענף הרכב, תפיק השנה גם ועידת עסקים מיוחדת עבור בעלי המקצוע בענף. בנוסף, התערוכה פתחה מתחם חדש ייעודי לבעלי עסקים המחזיקים ציי רכב קטנים או בינוניים
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה: מדבקת דיווח לרכבי חברה
|
כל חברה שבה יש קצין בטיחות תחויב להדביק מדבקה על רכביה שבה מספר טלפון מקוצר לצורך דיווח * מוקד טלפוני יקלוט את הדיווח באופן ישיר * מידע סטטיסטי שיועבר למשרד התחבורה לא יכלול פרטים מזהים על הנהג
|
|
|