קמפיין הבטיחות בדרכים "אל תחצה חיים", זכה בסוף השבוע במקום הרביעי בקטגוריית הבטיחות האישית, בפסטיבל סרטים בינלאומי בארה"ב.
בתחרות שנערכה במוצאי שבת בניו יורק, התמודדו 12,000 סרטונים מכל רחבי העולם. את הפרס קיבלה אתי וילנאי, ראש תחום תוכניות הסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
וילנאי היא יוזמת קמפיין "פסים לב" אשר הוביל ליצירת קוד התנהגות משותף לנהגים, ולילדים הולכי רגל. הקמפיין הזוכה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כלל שני סרטונים, בהם נראו ילד וקשיש החוצים את הכביש במעבר חציה ונפגעים כתוצאה מרכב נוסע שלא עצר.
בסיום כל סרטון רואים רק רמז לפגיעה, וזאת באמצעות בקבוק שנשמט מידו של הילד בסרטון אחד ומשקפים שבורים אשר היו שייכים לקשיש, בסרטון השני.
סרטים אלה מייצגים גישה מעודנת להסברה, הניצבת בניגוד למסר הקשה המועבר כעת באמצעות הסרט האירי המעודד חגירה במושב האחורי.
יצחק אשל, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמר, כי "על נושא הבטיחות בדרכים להיות בין הראשונים בסדר העדיפויות במדינת ישראל, ולכן תמשיך הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במדיניות ההסברה והפרסום אשר מלווה אותנו בשנתיים האחרונות".
אשל מסר, כי מטרת הקמפיינים הינה להוות מערכת תומכת לפעילות המשטרה, החינוך, התשתיות והרשויות המקומיות; להעצים מסרי בטיחות ולעורר תרבות נהיגה בטוחה בארץ. הפרס הנוכחי מצטרף לפרס ראשון בתחרות מלך הג'ינגל של קול ישראל שהוענק על תשדיר עדותה של דיקלה יצחק, למניעת נהיגת צעירים בשיכרות.