X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפעמים נדמה שמרגע שייצרנו את המותג הוויזואלי אפשר לנוח שהרי העבודה נעשתה. טעות ידידי, בניית המותג הוויזואלי היא תחילתה של ידידות נפלאה עם דרך ארוכה של שיווק. אך החכמה היא שיווק נכון. איך עושים זאת? בשביל זה אני כאן...
▪  ▪  ▪

תחילת הדרך היא בפיתוח הסממנים החיצוניים של המותג וקבלת החלטה לגבי מה ערכיו. זה טוב ויפה שפניתם למעצב גרפי תותח ויצרתם את הלוגו הנכסף אשר ישקף את חזונכם וייצג אתכם כראוי, אך מכאן מה? מותג הוא מותג יציב וטוב כאשר קהל היעד אליו הוא כוון יכול לקשר אותו לאיכות, למצוינות ולחברה הנכונה בעיקר.
ומכאן הדרך שעליה דיברתי הולכת להיות מעניינת, ארוכה ואם היא נכונה התוצאות שוות הכול.
המיתוג והשקתו הם פן בלתי נפרד מהמערך השיווקי של החברה. זה מתחיל עם צאת המותג וממשיך באופן שיטתי כל הזמן, על-מנת לחזק אותו ולהקנות לו יציבות לאורך זמן. השקת המותג חייבת לעורר הדים ומכאן החדרתו לתודעת קהל. המטרה צריכה להתבצע תוך התמדה באסטרטגיה אשר נבנתה במיוחד בשביל זה. ORANGE השיקה את הריבוע הכתום, שטראוס עלית את הלב האדום ועוד חברות גדולות ורבות מחזקות כל הזמן את המותג ולא נחות לרגע.
צריכה להיות חשיבה מרחבית לגבי דרך פעולה שלמה. חיזוק וקידום המותג צריכים להיעשות תוך התייחסות למספר צעדים. צעד ראשון הוא זיהוי קהל המטרה שאליו רוצים להגיע. אם מדובר בקהל של צעירים, האופי של המותג יהיה שונה, צבעוני יותר, נועז. ואם מדובר בקהל מבוגר יותר אז המותג יכול להיות יותר רגוע, סולידי.
מטרת המותג היא לייצג את ערכי החברה ולגרום לזיהויו ע"י קהל המטרה בצורה חיובית ,אשר תגרום לו להתחבר למוצר ולרכוש אותו כמובן...
ראשית התהליך היא פיתוח הסממנים החיצוניים של המותג וקבלת החלטה לגבי מה ערכיו הרצויים, לאחר מכן מגיע שלב החדרת המותג וערכיו לתודעה הציבורית באמצעות יחסי ציבור (או פרסום למי שאוהב לבזבז הון תועפות...) תהליך המיתוג בדרך כלל מתבקש עם צאת מוצר חדש לשוק אשר נותן את ה"סיבה למסיבה".
עידן הגלובליזציה, כלומר המעבר לייצור ושיווק גלובלים מחזק עוד יותר את חשיבות המותג. החשיבות העיקרית של המותג היא בכך שהוא יוצר בידול בין חברות או מוצרים דומים. הרצון להיות מותג חזק נובע היום גם מהרצון לפרוץ בכל העולם תחת אותו מותג(לדוגמא: קוקה קולה) ולכן יציבותו חשובה ביותר ודורשת חשיבה מקצועית ביותר בהשקתו.
בשוק לא ממותג הצרכנים כמעט ולא יכולים להבדיל בין מוצר אחד למשנהו והיצרנים מתחרים ביניהם בעיקר על המחיר ולא על איכות המוצר, נדבך אשר פוגע בעיקר ברווחיות שלהם.
המיתוג יוצר מצב שבו ניתן להתחרות גם על מאפיינים אחרים של המוצר. אם הלקוח מחשיב את המותג כבעל ערך, הוא יהיה מוכן לשלם עליו יותר. ההבדל הזה במחיר נקרא "פרמיית מותג" כלומר הסה"כ שהלקוח משלם עבור השם של המוצר מעבר לאיכויות אחרות שלו.
לכן, בניית המוניטין של מותג חשובה לא פחות מיצירתו באופן ויזואלי והדבר נכון גם לגבי מוצר ותיק ובעיקר למוצר חדש אשר צריך לשכנע את דעת הקהל ולגרום להם להעדיף אותו על פני מוצרים אחרים.
מותג טוב הוא מוכר ידוע ואהוד על-ידי קהל המטרה שאליו הוא נועד, לא יותר ולא פחות, והדרך להבאתו לידיעת קהל המטרה היא דרך יחסי ציבור מקצועיים אשר פועלים לפי אסטרטגיה מיוחדת שנבנתה במיוחד עבור זה.

הפורטל לאחריות חברתית.
הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  19/06/2006   |   עודכן:  19/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
בניגוד למחאות שהושמעו ביחס לביטול המשוב, אני סבור כי כיום יש למשוב תחליפים טובים יותר. יש לזכור, כי בשנת 1996 לא עמד לרשותנו חוק חופש המידע ומהפכת המחשוב בבתי המשפט היתה בחיתוליה
מוטי פלד
פעמים רבות הראו וכתבו באמצעי התקשורת השונים כיצד מתייחסים לנכי צה"ל הרוצים לממש את זכויותיהם. אפשר להגדיר זאת במילה אחת "התעללות". אחת הכתבות שהתפרסמה לא מזמן נכתבה ע"י ירון פרי, בכתבה מתוארת דרך הייסורים שעוברת על נכה צה"ל המנסה לממש את זכותו לקבלת רכב רפואי מאגף השיקום, עכשיו יש גם פסק דין
שאול אבידור
רעיונות של "חלוקת האדמה", תיחום גבולות וריבונות שעלו בשנות ה- 20 וה- 30, וקיבלו גושפנקא באומות המאוחדות בכ"ט בנובמבר 1947, הביאו לערבוב של "שלום" עם תיחום גבולות וריבונות, וגרמו לקריסת כל המערכות
ירון אביב
צה"ל לבטח הצבא החזק באזור אבל ממשלות חלשות גורמות לנו להראות חלשים כלפי האויבים מסביב...
ד"ר דניאל שינהר
אפטה הינה כיב ברירית חלל הפה היכולה להיות בודדת או בקבוצות    נשים נוטות להיפגע מתופעת האפטות יותר מגברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il