הלל צייטלין מבקש האלוהים
|
|
|
|
חייו של הלל צייטלין התאפיינו בטלטלות רוחניות; הוא גדל בבית חסידי, בבגרותו עבר תקופה של כפירה והתפקרות, ואחריה חזר שוב אל הדת. עם זאת, בכל תחנות חייו ליווה את צייטלין אותו מצב אמונה בסיסי - חיפוש ותעייה מתמדת אחר האלוהים וצימאון רוחני שאינו יכול להתמלא
|
13/06/2013
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
|
|
|
פצועי תפילה: תפילה לאחר "מות האל"
|
|
|
|
האם אפשר להתפלל מבלי להאמין באלוהים? בספרו החדש טוען פרופ' אבי שגיא שבהחלט כן. הספר מקבץ ממרחבי הספרות העברית מבעי תפילה רבים שאינם מניחים את קיומו של אלוהים, ופורס טיפולוגיה מרתקת של סוגי התפילה השונים * התחקות אחר התובנות העמוקות הטמונות בספר - על אודות האדם, המודרנה והתפילה
|
26/12/2011
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
| 1 תגובות |
|
|
על סולידריות, יהדות והמחאה החברתית
|
|
|
|
מה היא בדיוק סולידריות, והאם ניתן למצוא אותה בעולם המסורת היהודי? ומה מקומה של הסולידריות בשיח החברתי והפוליטי של מדינת ישראל כיום? * בעקבות מחאת האוהלים משוחחים דרור ינון ושרגא בר-און על סולידריות חברתית ועל הופעותיה השונות במרקם היהודי-ישראלי: מהמקרא ועד למחאות החברתיות של השבועות האחרונים
|
01/09/2011
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
| 2 תגובות |
|
|
יהודה אריה מודינה, הרב המצחק
|
|
|
|
בהמשך למאמרו על הטלת גורלות, משרטט שרגא בר-און את הפן המשחקי בדמותו של הרב יהודה אריה מודינה, מרבני ונציה במאה ה-17 ומן המקוריים שבפוסקים ובהוגים היהודים בעת החדשה * 'הרב המצחק', שהיה בעצמו מהמר כפייתי, השתמש בכתביו בהתמכרותו שלו כדי לקרוא תיגר על שמרנותה וצדקנותה של המערכת הרבנית
|
16/03/2010
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
| 1 תגובות |
|
|
הטלת גורל
|
|
|
|
ימיו של מוסד הגורלות בחיים ובספרות ארוכים כימי התרבות האנושית, וגם לתרבות היהודית אין הוא זר. שרגא בר-און מסביר מדוע הפלת הפור היא 'טכניקה עירומה', וסוקר את התייחסותה של התרבות היהודית אליה, מימי המקרא, דרך הזיהוי שערך הרב אריה לוין לחללי הל"ה באמצעות טקס 'גורל הגר"א' ועד לשירתו של יהודה עמיחי
|
08/02/2010
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
|
|
|
|
רשימות נוספות...
|