עמונה והדמוקרטיה הישראלית
|
|
|
|
ההחלטה על עתידן של עמונה ושל שאר הקהילות היהודיות ביהודה ושומרון, צריכה להיעשות רק על-ידי הממשלה הנבחרת. החלטת בית המשפט העליון להרוס את עמונה, מעלה שאלות בסיסיות לגבי תפקידו של מוסד זה בדמוקרטיה הישראלית
|
01/03/2017
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
| 6 תגובות |
|
|
למה דווקא עמונה
|
|
|
|
המאבק להצלת עמונה, כמו המאבק נגד פינוי היהודים מרצועת עזה וצפון השומרון, וההינתקות חושף את הפוליטיזציה של מוסדות היסוד של המדינה - צה"ל, פרקליטות ובג"ץ. אין מדובר בשלטון החוק אלא באכיפה שרירותית של חוקים שנוצרו על-ידי פקידים ממונים, יועצים משפטיים וביורוקרטים
|
10/09/2016
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
| 6 תגובות |
|
|
|
|
שליטי החוק
|
|
|
|
ב-2006 נעצרו ארבעה תושבים של חוות מעון בדרום הר חברון כי מנעו מערבי לחרוש באדמה בבעלות יהודית. המעצר בוצע בהסתמך על עדותם של עובד המנהל האזרחי משה מאירי ושל עו"ד סיוון ביבר שהאדמה שייכת לאותו ערבי. שלוש שנים אחר כך, לאחר שהוגשו לבית המשפט מסמכים המראים כי הערבי אינו הבעלים של הקרקע - בוטלו ההאשמות
|
30/05/2014
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
| 1 תגובות |
|
|
|
|
|
|
מי מחוקק את החוק?
|
|
|
|
בית המשפט מוסמך לפרש את החוק, לא לחוקק אותו. בחברות דמוקרטיות זה תפקידו של המחוקק. יהא השופט בעד או נגד מפעל ההתנחלויות, על פסיקתו להיות חסרת פניות. כל דבר פחות מכך, יהפוך את המערכת לעוד שחקן במערכת הפוליטית
|
28/03/2012
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
| 1 תגובות |
|
|
תצרף מיגרון
|
|
|
|
צווי הריסה ניתנים באורח סלקטיבי, תוך אפליית יהודים והתעלמות מבנייה בלתי חוקית של פלשתינים. מיגרון מסמל את המאבק הפוליטי והאידיאולוגי הנוגע לחוט השידרה של הדמוקרטיה הישראלית ושל הריבונות של העם היהודי בארץ ישראל.
|
25/03/2012
| להוספת תגובה
| קראו תגובות
| 1 תגובות |
|
|
|
|
|
|
|
רשימות נוספות...
|