X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
מיכה גודמן / Micha Gudman
● כללי    ● רשימות    ● פורום    ● מסמכים
עמוד 1 מתוך 3
מה ההבדל בין "ימין" ל"שמאל"? גם על זה יש מחלוקת
ישראלים שונים מגדירים את השתייכותם האידיאולוגית על בסיס שיקולים שונים - חלק לפי עמדתם בסכסוך הישראלי-פלשתיני וחלק לפי החזון התרבותי שלהם לישראל. בעוד הימין מגדיר את עצמו בעיקר לפי עמדותיו המדיניות כלפי הסכסוך, השמאל מגדיר את עצמו יותר לפי החזון התרבותי שלו לחברה הישראלית. ההבדל הזה עשוי לשקף קושי גובר להגיע להסכמות ולהסתדר בין המחנות השונים, מעבר למחלוקות על הסכסוך הישראלי-פלשתיני

מנהיגי דת אסלמית ויהודית עלו על שרטון השנאה
אסור שאנחנו נעלה על שרטון המחדיר לחברה הישראלית גישה של דה-מוניות מוחלטת ביחסנו לאסלם ודה-מוניות מוחלטת ביחסנו לחברה הפלשתינית בישראל ובתפוצותיה, הנאבקת למימוש מאווייה הלאומיים הצודקים

סוג ג: בדרך להפגנה
אין באמת בישראל אזרחים סוג-ב' אלא אם הם דבקים במנהיגם המתעתע בהם, או מתאהבים בבכיינותם * אם יש סוג-ב' כלשהו במחנה המבקש לחסל את הדמוקרטיה ושלטון החוק, ואולי הוא אפילו רק סוג-ג', הרי זה ביבי עצמו

ממשלת ביבי וחוקי הרשע
למרות מסע השקרים של בנימין נתניהו ויריב לוין ושמחה רוטמן והקרנפים שהרימו את 63 הידיים הפרלמנטריות בעד חוקי הדיקטטורה גם הם יודעים כי רוב האומה רוצה לגונן על הדמוקרטיה מפניהם

המדינה תחיל אסדרה על רשתות חברתיות
שר התקשורת אימץ את המלצות הוועדה לאסדרת האסדרה על רשתות חברתיות הפועלות בארץ * האסדרה תכלול החלת אחריות משפטית על הפלטפורמות לטפל בתכנים בלתי חוקיים פוגעניים, הפעלת מוקד דיווח על תכנים לא חוקיים פוגעניים, חובת שקיפות מול המשתמשים, יצירת מנגנון ערעור למשתמשים שחשבונם הוגבל או נחסם, והקמת מאסדר שיפקח על הפלטפורמות החברתיות הגדולות שפועלות בארץ

ויהי בתקוע
"לא די להקים מדינה - חשוב מהי תודעת המדינה * לא די (אם עושים זאת) לדאוג לפועלים לתנאייי חיים אנושיים - חשוב מהי תודעת הפועלים * לא די ליצור שלום - חשוב מהי התודעה שלו"

לא לדמוניות לאיסלאם ולעם הפלשתיני
אין הצדקה לדמוניות, שאנחנו עושים לאותה ציוויליזציה מוסלמית, שבמשך מאות בשנים הייתה הציוויליזציה המפותחת בעולם * היא זו שהובילה את הקִדמה המדעית, ממנה יצאו פריצות דרך במתמטיקה, בפילוסופיה ובאומנות, מתוכה יצאו גדולי האסטרונומים, המשוררים והוגי הדעות

הוועדה לבחינת אסדרת פעילות הרשתות החברתיות יוצאת לדרך
בוועדה חברים: מנכ"לית משרד התקשורת, ד"ר מיכה גודמן, פרופ' קרין נהון, ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, עו"ד חכ"ל רויטל סויד, זוהר לבקוביץ, אורי הרמן, ומרים סלע * לוועדה ניתנו 90 יום להגיש את מסקנות הביניים

לא לדה-מוניות לאסלם ולעם הפלשתיני
האירועים שבמהלכם נעקרו כ-80% מהפלשתינים ממולדתם ומבתיהם, פירקו את החברה הפלשתינית, שנפוצה לכל עבר * ערים גדולות כמו: אשדוד, אשקלון ובאר שבע היו בעבר ערים פלשתיניות והיום אף לא משפחה ערבית אחת גרה שם

כנס הקיץ של צהר 2021 - דתי לדעתי

חזרה בתשובה כתופעה שמעל לטבע
בסיום שתי מערכות בחירות, החברה הישראלית לפלגיה, חייבת בחשבון נפש ובתהליך תשובה. מנקודת מבט יהודית כולם חייבים בתשובה, גם הצדיקים, כל אחד על-פי דרכו. לא באתי להצביע על הטעון תיקון, אלא להציע מבט רענן ופשוט, על יסודה הפלאי של האפשרות לתשובה. המושג "חזרה בתשובה", כמו מושגים רבים אחרים בשיח הרווח, נלכד עם השנים, בדימוי צר ואף שגוי

בשורת התשובה - תופעה שמעל לטבע
מחלוקת תהומית נפערת כאן בין הציונות של בן-גוריון לבין זו של עמוס עוז. הציונות של עמוס עוז היא ציונות של יהודים נרדפים מבקשי מקלט, הציונות של רוב מנהיגי הדור הראשון מימין ומשמאל, הייתה ציונות של כמיהת שיבה תנ"כית, תנועת תשובה לאומית שלא נולדה כמוה בתולדות האנושות

מיכה גודמן ואני: בסיס המחלוקת
הטענה כי המלכוד בו נתונה ישראל נובע מהמתח בין צורכי הביטחון לבין השאיפה לסיום ה"כיבוש" מתכחשת לעובדה שהכיבוש, ברובו המכריע, הסתיים זה מכבר (במאי 1994 ברצועת עזה ובינואר 1996 ביו"ש עת הועברו 90% מהפלשתינים לשליטת הרשות הפלשתינית), כמו גם לכך שביטחון בחזון הציוני הינו אמצעי ולא מטרה כשלעצמה

מלכוד 67 - מיכה גודמן
מרחב שיח פרגמטי פרגמטיזם מדיני כגשר ישראלי * הקושי מתחיל ומעמיק ככול שהיהדות הדתית מנסה ומתאמצת למצוא וליצור לעצמה איזה נתיב ברור בתוך האסטרטגיה הזאת * לכן הציונות הדתית נדרשת על-פי גודמן, לחשיבה לולינית ולהגדרות שהן בסופן תמיד יהיו בחזקת משחקי מילים, אלא אם תהיה הכרעה

מלכוד 67 – מיכה גודמן
"רעיון ההתפצלות" - כך מסכם גודמן אותו, עדין מבלי לרמוז באיזה מסגרת ניתן יהיה להגשים אותו: "מצד אחד, שטחי A ו-B יתרחבו ויהיו בפועל "כמעט" מדינה פלשתינית, ומצד שני תושבי שטח C הנותרים יהיו "כמעט" אזרחים במדינה ישראלית. ואני מרשה לעצמי להוסיף: שרעיון ההתפצלות "כמעט" יהיה ניתן להגשמה...

העצרת השנתית לרצח רבין: מתנחלים, מזרחיים, חרדים וגנרלים
את העצרת תנחה העיתונאית מיקי חיימוביץ' * מארגני העצרת מנסים השנה להרחיק עצמם פומבית ממפלגות שמאל ומדגישים את הצד הביטחוני של רבין. ברשימת הנואמים שובצו אישים מכל המגזרים

מלכוד 67 - מיכה גודמן
ההסדר החלקי - הבעיה והדילמה היום כולה ישראלית! כמה שגודמן ינסה לברוח מהתמודדות עם הבעיה היא תסיג אותו * אין יותר מנוס מהתמודדות פנים ישראלית * אין שום טעם בלידחות עוד ועוד את ההכרעה מאימת הקרע הפנים יהודי הנצפה, בין הימין בהובלת הלאומנות הדתית לבין המרכז שמאל החילוני * עם ישראל חייב להכריע בתוכו מה נכון חיוני ונחוץ למדינת ישראל

ישראל תתקיים גם אחרי נתניהו
ראש הממשלה מקווה לחגוג בעוד 30 שנה את יום ההולדת המאה של המדינה * במועד זה יהיה נתניהו כמעט בן מאה * ומי יודע אולי גם בגיל מופלג שכזה עדיין יהיה ראש הממשלה...

מלכוד 67 - מיכה גודמן
המדינה וחלומותיה - טוען גודמן שקיימת זהות בין "מלכוד 22 " למלכוד 67 * בין מלכוד פרטי ואישי לבין מלכוד חברתי לאומי * זאת טעות! מלכוד 22 הוא מליכוד נפשי שדן בקביעת גבול השפיות תחת מצבי לחץ נפשיים קיצוניים * "מלכוד 67" הוא דילמה שכלית רגשית שעיקרה אמונה דתית מול היגיון חילוני

מלכוד 67 - מיכה גודמן
ההישארות בשטחים היא סיכון אבל לא לביטחון, כטענת גודמן, אלא לעתיד המפעל הציוני! לכן אם ישנה מבוכה פוליטית היא נמצאת בקרב הציבור הדתי לאומי, שמתקשה להפקיר את העתיד בידי אלוהים אבל מצמצם את זה לביטחון, כי את העתיד הרי אינו רשאי להפקיע מידי אלוהים!

 1   2   3  >>
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il