X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
ברטולד ברכט / Bertolt Brecht
● כללי    ● רשימות    ● פורום   
עמוד 1 מתוך 4
אילנה המרמן - דמות מופת
אילנה המרמן אינה מסתגרת במגדל שן של עשיה ספרותית * היא מצליחה להעמיד סוף-סוף לדיון ציבורי נוקב במדינת ישראל, האמנם אנחנו מדינת חוק

היש נפש טובה כבסצ׳ואן
הצגת "הנפש הטובה מסצ׳ואן" מאת ברטולד ברכט בביצוע מסיימי החוג למשחק בסמינר הקיבוצים היא כמשב רוח מרענן בקורות היום * ביצוע מלוכד ומבריק של צוות השחקנים פורץ את גבולות התיאטרון האפי של ברכט, ובימויו של סיני פתר גורם לצופים לחוש הזדהות עמוקה מהמתרחש על הבמה

ספרות ושירה מתקרנפים
כיום בשם אלוהי הביטחון נמצא הכשר גם לפגיעה בחפים מפשע * אני מחפש כיום לשווא מוסף ספרותי של עיתון יומי, שיעשה מה שעשה המשורר נתן אלתרמן בעיתון "דבר" ב-14.7.1950, המסתייג מכך, שעקב פעולת צה"ל אחר מסתננים - "נעקרו הנשים מן הטף... וגם העיוור שגורש עם הילד"

מעגל הגיר של אצדק
תענוג קולוסאלי לחזות בהפקת סטודיו ניסן נתיב ת"א את מחזהו האלמותי של ברטולד ברכט "מעגל הגיר הקווקזי" * איך בימאי צעיר (עמית אפשטיין) ובימאית-כוריאוגרפית (ג׳ולי נשר) מוכשרים ברמות, מצליחים לסובב לצופים את הלב ובטן למראה הצגה כה מהפנטת

לא הניחו גם למתים
סיור בכמה מן האתרים ברובע היהודי: בית הכנסת ששרד את ליל הבדולח, בית הספר לבנות ממנו נותרו רק תמונות, בית הקברות שהפך לגן ציבורי, האנדרטה המזכירה את החיים שנהפכו על פיהם

תל אל עזעתרה
אין ויכוח על כך שדבריו של רג'א זעתרה מקוממים באשר לחאמס ול"חיזבאללה", אבל ההתקפות נגד פרובוקאטורים ומלבי אש הן חד-צדדיות, כאשר מדובר בלאומנים יהודים וסלאבים שמתעמרים בערבים ללא תגובה נגדית הולמת

שלום חבר
בשולי הכותרות: אמריקה לא כאן - נשק זמין קורא לרוצח * שמא ירושלים אינה סובלת אותך?

במדינת תל אביב קם העם היהודי
ירושלים הנה עיר בלתי יצרנית ואינה מייצרת עוד תרומה אמיתית, מלבד אותה מובלעת בהר הצופים - לא תרומה לתרבות, לא למדע, לא לכלכלה, לא לאמנות * עיקר קיומה, כמו בסוף תקופת הברזל, הנו מרכז עסקני מיוזע, שואב כספים וכוחות אנוש לריק

של מי הילד הזה
דברים של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בסמינר ה-89 למשפט עברי [ב' בשבט תשע"ח, 18.01.2018]

בימים הנוראים מתעוררים האנשים הנוראים
הגענו לימים שנשים הופכות יותר ויותר למשפיעות ביבשת המרכזית ששמה אירופה, ובכול זאת הן, כמו הגברים ממש, ממשיכות לחלוק ביניהן על מלחמה ושלום ומפולגות בין הימין העולה והמפחיד את אירופה למרכז-שמאל, המפורר אותה

ספרות ושירה מתקרנפים
אינני מבקש ליצור אידאליזציה מנתן אלתרמן, שהיה בין התומכים הנלהבים בחזון ארץ ישראל השלמה. אבל אי-אפשר לקחת ממנו את גילויי אומץ הלב כמי ששירתו נאבקה על דמותה המוסרית של המדינה שזה עתה נולדה. הוא עשה זאת עם עוצמות שיריות חזקות - שאותי כבשו - ובלי נפילה למהמורות השרטון של שירה פלקטית

וולטר לא התכוון להסית רצח
מאמרו של יוסי קליין בעיתון הארץ היה יכול להיות מאתגר ומקובל לולא... * ברגע של אמת צריכים הדתיים הלאומיים להסביר כיצד תיתכן "דמוקרטיה" שבה ארץ ישראל כולה תימצא בידי מדינת ישראל, אך ללא זכויות לקרוב לארבעה מיליון פלשתינים

מעגל הגיר כמשפט שלמה
סטודיו ניסן נתיב מעלה את מחזהו הנודע של ברטולד ברכט "מעגל הגיר הקווקזי" שהביקורת שבו על מוסדות השלטון ומהות הצדק - תקפים גם לכאן והיום

כן ולא
הלאווים הפלשתינים הפכו לשם דבר והם ידועים בימינו אלה. אמרו "לא" להקמת מועצה מחוקקת שהבריטים הציעו בשנות ה-30 של המאה הקודמת. אמרו "לא" לחלוקת פלשתין. אמרו "לא" לשלום עם ישראל. אמרו "לא" למתווה הנשיא קלינטון. אמרו "לא" לנורמליזציה, "לא" להתאחד עם ישראל, "לא" לנטישת האלימות ואימוץ המסלול האזרחי והלאווים ממשיכים להישמע

השקר שבפוליטיקה
החאן הירושלמי מוכיח שניתן להעלות מחזה קלאסי-יווני אף שהוא נכתב לפני ששים שנה בגרמניה המזרחית, אך תורגם בגאוניות פיוטית ע"י אבישי מילשטיין שאף ביים אותו באכספרסיה בת ימינו. המחזה "פילוקטטס" מבוסס על המיתולוגיה היוונית וגם על מחזהו של סופוקלס

מקדמי האנטישמיות
לצד הצלחתן של חברות ישראליות ברומניה הרי שחלק אחר של אותם ישראלים רק מפריחים את האנטישמיות וגורמים בושה למושג יהודי

אדם הוא אדם
אדם הוא אדם, המוצג בימים אלה בתיאטרון החאן בירושלים, הוא אחד המחזות הראשונים שכתב ברטולד ברכט. למחזה אלמנטים הברכטיים הטיפוסיים: מחזה על צבא, על גורלו של האדם הנקלע לארגון רב כוח בו היחיד הוא רק מספר, ממלא פקודות ומנסה להתחמק ממשימות. בזבוז הזמן של האזרח המחויב למדינתו, בזבוז הכסף, בזבוז החיים ובזבוז ערכם, זהו המסר של ברכט, שהופך אותו לקלסי נצחי ואקטואלי בעולם העכשווי

האם אדם הוא חפץ או אדם
ברטולד ברכט (1956-1898), מחשובי המחזאים במאה ה-20 בהובילו את התיאטרון מסגנון קלאסי לתיאטרון אפי. מחזהו "אדם הוא אדם" (1926) - שכיוון לעורר מחשבות, בנטייה לקומוניזם וחברתיות, טבול בקטעי שירה - עולה בביצוע מבריק בתיאטרון החאן הירושלמי

על חשיבות השירה הפוליטית-חברתית
כיום לדעתו של משורר (ואפילו לדעתו של סופר במעמד של מועמד קבע לפרס נובל) אין כל משקל שיכול להיות מתורגם לכוח פוליטי (אבל אל דאגה, כך גם לחתני פרס נובל במדעים)

פארודיה אופראית נאצלה
המחזה "אופרה בגרוש" מאת ברטולד ברכט עם המוזיקה של קורט וייל, היה לפורץ דרך ומסגרות כבר מראשיתו. כיום, שיריו נודעים והמחזה מועלה בכל בימות העולם. אך בל תטעו: זו לא אופרה עם סיפור דל וירוד, ולא מחזמר קיטשי להמונים; זוהי פארודיה על האופרה האירופית, עם ביקורת נוקבת על נוכלותם ותאוות הבצע של בני האדם כולם

 1   2   3   4  >>
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il