X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאמר בכתב העת EUROASIA REVIEW התבסס על מקורות בקהילת המודיעין האמריקנית, טוען כי קוריאה הצפונית העבירה לאחרונה לאירן מספר ראשי קרב גרעיניים. המאמר גם סוקר בהרחבה את מכלול הקשרים החשאיים הגוברים בין פיונג-יאנג לבין טהרן בנושא גרעין וטילי קרקע קרקע ארוכי טווח
▪  ▪  ▪
צפון קוריאה. מהדקת קשרים עם אירן [צילום: Korea News Service via AP]

בידי קהילת המודיעין האמריקנית מידע בדבר העברת 3 ראשי קרב גרעיניים מקוריאה הצפונית לאירן. כך נטען במאמר פרי עטו של המומחה האמריקני, פרופ' פרנקלין לאמב, הרואה אור בביטאון המקווןEUROASIA REVIEW מ-10 דצמ' 2017.
על-פי המדווח, הועברו ראשי הקרב הגרעיניים במהלך האביב של 2017, במעטה חשאיות, משדה התעופה הבינ"ל של פיונגיאנג SUNAN במספר טיסות, תוך הסוואתן כטיסות מסחריות של חברת התעופה הלאומית של קוריאה הצפונית AIR KORYO, דרך שדה תעופה ב-וולדיווסטוק ברוסיה. הדיווח מציין באותה נשימה, גם היתכנות להעברת "פצצה מלוכלכת" מקוריאה הצפונית, המיועדת לחיזבאללה.
בהמשך ישיר לכך, נמסר על מגעים נמרצים בין קוריאה הצפונית לבין אירן, בדרגים בכירים, במטרה להעמיק את הקשרים הצבאיים ולהרחיבם לתחומים נוספים. בהקשר זה צוטט מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, (אוגוסט 2017) באומרו כי "אירן וקוריאה הצפונית חולקות אויב משותף, קרי- ארה"ב. אנו תומכים במלוא התוקף בעמדת אירן בהתייחס לסוגיית פיתוח הטילים".
מחבר המאמר מוסיף כי כמה מסוכנויות הביון האמריקניות טוענות כי מספר בכירי ממשל אירניים שהו בצפון קןריאה כדי לעקוב אחר הניסוי הגרעיני השישי שנערך לאחרונה בסמוך לפיונגיאנג. במסגרת זו מוזכר שמו של הגנרל מוחסין פאקריזאדה, אשר הוצבע בדוח של האו"מ כמי שמי שמעורב במחקר בתחום הנשק הגרעיני. קודם לכן נמסר כי משלחת צפון קוריאנית בכירה בראשות קים ג'ונג-נאם, מספר 2 בהיררכיה השלטונית, הגיעה לטהרן בחודש אוגוסט האחרון כדי להשתתף באירוע השבעתו של הנשיא חסן רוחני. למשלחת נלוותה קבוצה גדולה של מדענים אשר שהו באירן במשך כשבועיים.
יצויין כי לאחרונה (סוף אוגוסט) הנחה הבית הלבן את ה-CIA ואת ראשי הקונגרס לערוך בדחיפות מחקר מעמיק אודות שיתוף הפעולה הפוטנציאלי בתחום הגרעין בין קוריאה הצפונית לבין אירן.
אשר לסוגיית טילי הקרקע-קרקע, יודע הביטאון לדווח על מגעים נמרצים בין שני הצדדים לרכישת טילים מסוג MUSUDAN ו-KN-11 בעלי טוח של 2000 מייל, ע"י אירן. בנוסף נמסר כי אירן הביעה עניין ברכישת הטילים הביניבשתיים HWASONG-14 ו-15, אשר נוסו זה מקרוב בהצלחה ע"י קוריאה הצפונית.
ביטוי אפשרי לשיתוף הפעולה ההדוק בין שתי המדינות ניתן לדלות גם מהעובדה שזמן קצר לאחר הודעת פיוניאנג על הצלחת הניסוי בשיגור הטיל הביניבשתי (סוף נובמבר 2017), יצאו בהמוניהם חיילי משמרות המהפיכה וה-באסיג' לכיכר AZADI בטהרן והריעו בקריאות "מוות לארה"ב, השטן הגדול".
ההצבעה הקונקרטית על הקשר החשאי בין אירן לבין קוריאה הצפונית בנושא הנשק הגרעיני ואמצעי השיגור הבליסטיים, מהווה ראיה מוצקה לחוסר התוחלת של הסכם הגרעין (JCPOA) מיולי 2015, ולנאיביות המובהקת של המעורבים בגיבושו, ולפיכך גם לקלות הבלתי נסבלת של היכולת לעקוף את מגבלותיו.
סביר להניח שהמידע המדווח בהקשר להעברה בפועל של ראשי קרב גרעיניים לאירן מצוי בידי הגורמים המוסמכים בישראל והם פועלים באופן נמרץ לאימותו או הזמתו. נראה עם זאת, כי מידע מסוג זה אינו צומח בחלל ריק, אלא נשען על תשתית ראייתית מסוימת, שהפרשנות לגביה אינה בהכרח חד-ממדית.

תאריך:  10/12/2017   |   עודכן:  10/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הועברו ראשי קרב גרעיניים מקוריאה הצפונית לאירן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מצפון תפתח הרעה
מוטי הקרייתי  |  10/12/17 16:40
2
נאומים ושתדלנות במקום פעולה...
אלו שלא שוכחים 73  |  10/12/17 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עוזי רובין
לאחרונה הצהירו האירנים כי המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית הורה להגביל את טווי הטילים שלה ל-2,000 ק"מ, טווח שמאיים על ישראל, סעודיה ומצרים אך איננו מאיים על מערב אירופה    במציאות, הצהרה זו איננה חדשה ואיננה נכונה ולאירופה יש סיבה לדאגה
אריאל י' לוין
פעילותה המדינית והצבאית של אירן משתרעת מתימן ועד עירק - והאייתולות אינם מתכוונים לעצור שם. סקירה מקיפה מציגה את האיום בפניו ניצבים ישראל והמערב
איתמר לוין
משרד האוצר הפיץ תזכיר חוק שיביא לאימוץ חלקי והדרגתי החלטות מועצת הביטחון בנוגע לעיצומים על מי שמסייע לתוכניות הגרעין של טהרן ופיונגיאנג
אריאל י' לוין
זרקור לכמה זירות נשכחות: משבר הפליטים בלוב, המלחמה הנמשכת בסומליה, השחיתות בצבא פקיסטן    וגם מבט נוסף על היחסים בין טהרן לפיונגיאנג, ועוד היבט של קריסת דאעש
יורם אטינגר
על הקונגרס לחשוף את ההתנהלות האנטי-אמריקנית השיטתית של האייתולות מאז השתלטותם על אירן ב-1979, ושטיפת המוח של מערכת החינוך האירנית המציגה את ארה"ב כ"השטן הגדול, הצלבני, הכופר, היהיר והמדכא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il