X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאומו של מחמוד עבאס במועצת הביטחון של האו"ם המשיך את המגמה הפלשתינית להתעמת עם ממשל טראמפ ולבנאם את הסכסוך. המבוי הסתום בתהליך הפיוס והאפשרות להקדמת הבחירות בישראל עלולים להביא לקיפאון ארוך בתהליך המדיני
▪  ▪  ▪
עבאס באו"ם [צילום: ריצ'ארד דרו/AP]

לא היה בנאומו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס במועצת הביטחון של האו"ם ב-20 בפברואר כל חדש למרות ההבטחות של דוברי הרש"פ כי מדובר ב"תחילת שלב חדש במאבק הפלשתיני".
מחמוד עבאס שיכלל את האסטרטגיה שלו לבינאום הסכסוך ושוב הציע בנאומו לכנס ועידת שלום בינלאומית במחצית השנה, בחסות בינלאומית כוללת ללא מונופול של ארצות הברית על החסות לתהליך השלום.
יו"ר הרש"פ חזר על דרישתו כי האו"ם יקבל את "פלשתין" כחברה מלאה בארגון ועל הדרישה להקים מדינה פלשתינית עצמאית בקווי 67 שבירתה מזרח ירושלים.
הנקודה העיקרית שמנגנוני ההסברה הפלשתינים הרשמיים מציגים כהישג היא כי יו"ר הרש"פ הצליח "להפריך", לדבריהם, את הטענה של "צוות השלום" של ממשל טראמפ כי הפלשתינים אינם מעוניינים במשא-ומתן.
מחמוד עבאס חזר על "הקווים האדומים" של הפלשתינים, על התנגדותם להכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל ועל הצורך לשבור את המונופול האמריקני על החסות לתהליך השלום והחלפתו במנגנון רב-לאומי.
נאומו של יו"ר הרש"פ במועצת הביטחון מסמל את המשך העימות של מחמוד עבאס עם ממשל טראמפ, התשובה שנתנה לו ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם כי אין חזרה מהכרזת טראמפ בנושא ירושלים מסמלת את נחישות הממשל להמשיך קדימה בקו שהתווה הנשיא האמריקני.
מה צפוי כעת לאחר הנאום?
על-פי דברים שאמר הנציג הפלשתיני באו"ם ריאד מנצור לרדיו "קול פלשתין"ב-21 בפברואר נראה כי צרפת היא זו שמתכוונת להרים את הכפפה שזרק מחמוד עבאס בנאומו במועצת הביטחון, ללמוד את המנגנונים החדשים שהוא הציע למשא-ומתן וליזום כינוס ועידה בינלאומית בפריז או במוסקבה.
גם הרביעיה הבינלאומית (קוורטט) תדון באפשרות הרחבת תפקידה בתהליך השלום אולם יש לקחת בחשבון את ההתנגדות האמריקנית הנחרצת ואת התנגדותה של ישראל לשנות את מסגרת המשא-ומתן שהייתה נהוגה ב-20 השנים האחרונות.
ללא הסכמת ישראל וארה"ב, הקהילה הבינלאומית למעשה משותקת ואיננה יכולה לאמץ את הרעיונות הישנים-חדשים של מחמוד עבאס, למעשה, מדינות אירופה איננן מוכנות להתעמת עם ממשל טראמפ רק בגלל הפלשתינים, יש להן גם את האינטרסים שלהן.
צריך לזכור כי ברקע קיימת התוכנית המדינית החדשה שמגבש הנשיא טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני המכונה"עסקת המאה".
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר לפני כמה ימים כי גיבושה נמצא בשלבים מתקדמים, נאומו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס היה ניסיון פתטי לסכל את התוכנית הזו, אבל זה לא יעזור לו, כפי שהדברים נראים הנשיא טראמפ דבק בכוונתו להמשיך בהכנת התוכנית ולפרסמה.
ישנם עוד גורמים שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס צריך לקחת בחשבון, האחד, כי מדינות העולם עוקבות בדאגה אחר המתרחש ברצועת עזה מבחינת המשבר ההומניטרי והמבוי הסתום בתהליך הפיוס הפנים פלשתיני שמעצים את המשבר בגלל הסנקציות שיו"ר הרש"פ מטיל על הרצועה.
על-פי דיווחים שהגיעו לירושלים בצינורות דיפלומטים, גם במסדרונות האו"ם שואלים נציגים של מדינות רבות כיצד מתכנן מחמוד עבאס להתפייס עם מדינת ישראל בתהליך של משא-ומתן כאשר הוא לא מצליח להתפייס אפילו עם בני עמו.
הגורם השני, האפשרות להקדמת הבחירות בישראל, דבר שאם יקרה יקפיא למעשה את כל אפשרות חידוש התהליך המדיני עד להקמת ממשלה חדשה בישראל.
מחמוד עבאס ממשיך לאבד זמן יקר בהתעקשותו להתעמת עם ממשל טראמפ ובסירובו לדון בתוכנית המדינית החדשה שלו, התקווה של יו"ר הרש"פ כי הנשיא טראמפ יודח מתפקידו איננה נראית ריאלית והוא יצטרך להחליט האם הוא ממשיך בעימות או מחפש סולם מדיני כדי לרדת ממנו.
היעד המדיני החשוב הבא הינו ועידת הפסגה הערבית שתתקיים בחודש הבא בסעודיה, גם מדינות ערב אינן מעוניינות בעימות עם ממשל טראמפ וייתכן כי יופעלו שם לחצים על יו"ר הרש"פ למתן את עמדותיו.

תאריך:  22/02/2018   |   עודכן:  22/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אותה הגברת בשינוי אדרת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"ממשיך לאבד זמן יקר"?
עובד 1  |  22/02/18 14:44
2
ונניח שטרמפ יודח
שאול א.  |  23/02/18 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
הכפר עינבוס בשומרון סובל שנים ארוכות מפעולות חבלה של יהודים    בין השאר נכרתו בשטחי הכפר אלפי עצי זית והוצת רכוש פלשתיני
עידן יוסף
מפוני עמונה ישוכנו ב-28 מגורונים בישוב החדש עמיחי בתוך שבועות ספורים    מטה המאבק: "עמונה אומנם נפלה, אך העלייה לעמיחי הופכת את הניצחון של ארגוני השמאל לנצחון פירוס"
יוני בן-מנחם
קרב הירושה ברש"פ מתחמם ומזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב פתח במתקפה על מצרים התומכת במועמדותו של מוחמד דחלאן לתפקיד יו"ר הרש"פ הבא. חשש במערכת הביטחון בישראל מפני מרחץ דמים בגדה ברגע שמחמוד עבאס יפרוש מתפקידו
איתמר לוין
מבקשת לדחות עד חודש יוני את פינוי 15 הבתים בגוש-עציון ומציגה מתווה לפיו חלק מהמשפחות יעברו לבתים סמוכים והאחרות ינסרו את חלקי הבתים שעל אדמה פלשתינית
עומר כרמון
יו"ר הרשות הפלשתינית קרא בנאומו בעצרת הביטחון של האו"ם לכנס במחצית שנת 2018 ועידת שלום בינ"ל שתסיים את הסכסוך בין ישראל לעולם המוסלמי    ביקש מהאמריקנים לצרף גורמים נוספים לתיווך ולהקפיא עד תום המו"מ את העברת השגרירות לירושלים    הביע לראשונה תמיכה בחילופי שטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il