X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על פרצת האבטחה ב-Facetime לכולנו יש מה להסתיר אנחנו מסתובבים עם בגדים על גופנו, אנחנו לא מספרים את כל האמת בדייט, ויש לנו קבוצות יחוס שונות שמקבלות מידע שונה
▪  ▪  ▪
פארסה של מציאות [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו/AP]

ביום 28.01.19 התגלתה פרצת אבטחה חמורה במיוחד בשירות Facetime של חברת Apple. למי שלא מכיר את השירות: מדובר בשירות לשיחות טלפון ווידאו למכשירים של החברה, שמותקנים כמעט על כל מכשיר סלולרי ומחשב נייד שמריץ את מערכות ההפעלה שלהם. פרצת האבטחה המדהימה, הייתה לא כל כך מסובכת להפעלה. כדי להאזין למישהו, כל מה שהיה צריך לעשות זה לחייג אליו, ולפני שהוא עונה לצרף אותו לשיחת ועידה. זה אומר שאם אתה יודע שאדם מסוים נמצא בפגישה רגישה במיוחד ולא עונה לטלפון, אז כל מה שצריך לעשות זה לחייג אליו באותה השעה ולוודא שהוא לא עונה, וכך להאזין לשיחה שלו.
הפרצה הזו כל כך מסוכנת בגלל שהיא כל כך רגישה. בפעם האחרונה שהתגלתה פרצה שמשפיעה על סדר גודל דומה של מכשירים, בשם Heartbleed, היה צריך ידע טכני מסובך במיוחד כדי לממש אותה. היה צריך להפעיל מערכת מתוחכמת של התחזויות. היום? כל מה שצריך לעשות זה לפתוח את הטלפון הסלולרי, לחייג למישהו ולקוות שהוא לא יענה.
אז מה החשיבות של הפרצה? חוץ מלהזהיר את כל מי שמשתמש ב-Facetime להסיר את השירות ולא להשתמש בו, היא גם להבהיר מה הלאה: השירות הזה מבהיר שכל עוד מכשיר אלקטרוני שלך נמצא ברשותך ופועל, הרי שמישהו יכול להשתמש בו כמכשיר האזנה, מעקב או משהו דומה בהנתן שהוא מכיל פרצת אבטחה מסוימת.
החשיבות הזו באה לטפל בכת "אין לי מה להסתיר" שמחזיקה את הטיעון הזה לתמיכה בפגיעה מתמשכת בפרטיות של כולנו. לכולם יש מה להסתיר; בין אם זה רומן עם מאהבת, שהוא לא מוסרי אך חוקי לגמרי ברוב המקרים, בין אם זה הרכילות המשפחתית שאתה חולק עם בת זוגך, בין אם זה צילום של זמן האיכות שלך בשירותים, סתם כך, ובין אם זה מצב חשבון הבנק הנוכחי שלך.
בראיון עם ארד אקיקוס שערך ארי ליבסקר בשבוע שעבר הוא הסביר טוב מאוד מדוע "יש מה להסתיר": "בבחירות ההן, למשל, הייתה אינפורמציה שכנראה הולך להיות איחוד בין הבית היהודי לליכוד. אנשי הקמפיין של מפלגת העבודה ניסו להדליף את האינפורמציה לכתבים, אבל אלה לא רצו לפרסם את הידיעה כיוון שהגיעה מגורם אינטרסנטי. ואז טרגטתי את עמית סגל, שלחתי לו פוסט שהגיע ישר אליו. אני יודע שהוא פתח וקרא את זה, כי כל שאר הנמענים של הפוסט היו תאילנדים, כאלה שלא יכלו בכלל להבין במה מדובר".
איך אקיקוס הצליח "לטרגט" (להציג תוכן מותאם אישית) את עמית סגל? ובכן, כל מה שהיה צריך זה פרט מזהה שלו, כלומר מספר טלפון או כתובת מייל וזאת כדי להורות לטרשת החברתית להציג לסגל פרסומת מסוימת. סגל, ש"אין לו מה להסתיר", נחשף במודע או שלא במודע לקמפיין, והדבר השפיע על דעתו.
אז גם כאן, לאנשי "אין מה להסתיר" אין שום סיבה להסתובב עם מיקרופון פתוח על הגוף שלהם בכל רגע נתון; הם מעדיפים להציג מציאות מעוותת לציבור על החיים שלהם, הם לא משתפים את הציבור ברגעים הקשים והרעים בהם מתקשרים מהבנק לשאול מתי המשכורת תכנס, או איך הם מתכננים להחזיר את ההלוואה היקרה שלקחו לרכב, הם לא משתפים את הציבור בשאלה של מה לעשות כאשר בן הזוג לא נותן להם מספיק תשומת לב, הם מציגים לציבור פארסה של מציאות שתואמת את האג'נדה הספציפית שלהם.
לכולנו יש מה להסתיר. אנחנו מסתובבים עם בגדים על גופנו, אנחנו לא מספרים את כל האמת בדייט, ויש לנו קבוצות יחוס שונות שמקבלות מידע שונה. הפרצה של אפל צריכה לגרום לאנשי כת "אין לי מה להסתיר" לרעוד בכסא: לא ברור בדיוק כמה האזינו להם עד עכשיו, מתי ואיך. גם לא ידוע האם משטרת ישראל ורשויות אחרות השתמשו עד עתה בפרצה הזו ואספו כך מידע כדין או שלא כדין. הדבר היחיד שצריך ללמוד הוא שבבית החכם באמת אין מכשירי חשמל כלל.
[פורסם במקור בבלוג האישי של יהונתן קלינגר]

תאריך:  15/02/2019   |   עודכן:  15/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
לצערי, נתניהו "מרגיש בבית" עם משטרים כמעט פשיסטיים ולא ליברליים כמו הונגריה ופולנייה    מערכת הבחירות הנוכחית גורמת לו לדברים כה רעים שהלב מסרב לומר למקלדת איך להגדיר אותם
פרופ' עומר מואב
כמה הערות על הקריאה לנקמה והביקורת על הממשלה שמפקירה את חיי אזרחי ישראל בעקבות הרצח המחריד של אורי אנסבכר (מעשה הטרור, אבהיר, שלא יצאו עלי כבר כאן הצדקנים)
משה נסטלבאום
טור אישי שבועי    כמה שווה גבאי, איך הפך לעשיר ומי עשיר ממנו בפוליטיקה? על שיאני הכנסת, ועל מטלון שחוזר לכנסת. על גינזבורג שכשל ברעננה. על חלום שחלם עמוס טלמור. איך התבזה התאגיד. למה לואי דה פינס הוא המפכ"ל האמיתי. מי יניף את השרביט בתזמורת ירושלים. ואיך מצליח אור פלד, ג'ינג'י בן חמש מכפר ויתקין, להקסים את כולם?
אברהם בנמלך
עם מי לא תרצו לשבת בממשלה אחת? גבאי: אני אשב עם כל מי שייתן לי לשבת    מנחה: גם עם ביבי? גבאי: הוא ישב במקום אחר
משה נסטלבאום
אפילו הקוסם הודיני לא יכול היה להגיע לתוצאות טובות יותר. איך הניבה קלפי במצפה יריחו שבה הצביעו 153 מצביעים 492 קולות, ואיך כל זה קשור לעו"ד שי גלילי, מבקר הליכוד, שיש מי שבוחרים להציג אותו כאיש "הזוי". כך הפך השלם גדול מסך כל חלקיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il