ביום שלישי האחרון (1.3.16)נכנסה לתוקף הוזלת תעריפי ביטוח החובה לנהגים לפיה תעריפי ביטוח החובה בפול לכלי רכב פרטיים יוזלו בשיעור של עד 40%.
מטרת הרפורמה הנה לעודד תחרות בשוק ביטוח החובה.
את היוזמה מובילים בצוותא שר האוצר
משה כחלון, והממונה על שוק-ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר
דורית סלינגר אשר מקווים כי גם חברות הביטוח יישרו קו עם הרפורמה ויוזילו אף הן את תעריפי הביטוח.
הגדרת המונח פול
פול הנו תאגיד אשר נמצא בבעלות משותפת של כל חברות הביטוח, אשר נוצר כדי לבטח את מי שחברות הביטוח סירבו מראש לבטח כגון: נהגים המרבים להיות מעורבים בתאונות דרכים, ורוכבי דו-גלגלי.
הרקע לביצוע הרפורמה
כפי שכתבתי בעבר עד היום נמנעו חברות הביטוח להעניק הנחות לנהגים אשר התקינו ברכבם מערכות בטיחות שונות של חברות אייוואקס או מובילאיי (זאת למרות שהוכחה יעילותן של מערכות אלו במניעת תאונות-דרכים).
כלומר, למרות שחברות הביטוח נהנו ממיעוט התביעות שהגישו מבוטחים בשל השימוש במערכות ההתרעה, הן לא טרחו להתחלק עם המבוטחים בחיסכון הכספי שדבר זה יצר.
כמו-כן, חברות הביטוח נוהגות לגבות מנהגים חדשים פרמיה כפולה מזאת הנגבית על-ידי נהגים מנוסים.
איך אמורה הרפורמה לשנות מצב זה?
הרפורמה צפויה להוזיל את מחירי ביטוח החובה ל-850,000 מבוטחים (רובם בעלי רכב פרטיים) המהווים כמחצית מכלל בעלי מכוניות פרטיות.
בנוסף, עתידים צעדים אלו לצמצם את הסבסוד הקיים בין המבוטחים השונים,ובכך לעודד את התחרות בשוק ביטוחי החובה.
אין ספק שמדובר בצעד חיובי שיתכן שימנע בעתיד תאונות-דרכים.