X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רפורמת ההוזלה בביטוח החובה שיוזם משרד האוצר עתיד לעודד את התחרות הלא-קיימת בשוק ביטוחי החובה,וכך,עשוי בשלב מאוחר יותר למנוע תאונות-דרכים
▪  ▪  ▪
מיעוט תביעות [צילום: AP/Carolyn Kaster]

ביום שלישי האחרון (1.3.16)נכנסה לתוקף הוזלת תעריפי ביטוח החובה לנהגים לפיה תעריפי ביטוח החובה בפול לכלי רכב פרטיים יוזלו בשיעור של עד 40%.
מטרת הרפורמה הנה לעודד תחרות בשוק ביטוח החובה.
את היוזמה מובילים בצוותא שר האוצר משה כחלון, והממונה על שוק-ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר דורית סלינגר אשר מקווים כי גם חברות הביטוח יישרו קו עם הרפורמה ויוזילו אף הן את תעריפי הביטוח.
הגדרת המונח פול
פול הנו תאגיד אשר נמצא בבעלות משותפת של כל חברות הביטוח, אשר נוצר כדי לבטח את מי שחברות הביטוח סירבו מראש לבטח כגון: נהגים המרבים להיות מעורבים בתאונות דרכים, ורוכבי דו-גלגלי.
הרקע לביצוע הרפורמה
כפי שכתבתי בעבר עד היום נמנעו חברות הביטוח להעניק הנחות לנהגים אשר התקינו ברכבם מערכות בטיחות שונות של חברות אייוואקס או מובילאיי (זאת למרות שהוכחה יעילותן של מערכות אלו במניעת תאונות-דרכים).
כלומר, למרות שחברות הביטוח נהנו ממיעוט התביעות שהגישו מבוטחים בשל השימוש במערכות ההתרעה, הן לא טרחו להתחלק עם המבוטחים בחיסכון הכספי שדבר זה יצר.
כמו-כן, חברות הביטוח נוהגות לגבות מנהגים חדשים פרמיה כפולה מזאת הנגבית על-ידי נהגים מנוסים.
איך אמורה הרפורמה לשנות מצב זה?
הרפורמה צפויה להוזיל את מחירי ביטוח החובה ל-850,000 מבוטחים (רובם בעלי רכב פרטיים) המהווים כמחצית מכלל בעלי מכוניות פרטיות.
בנוסף, עתידים צעדים אלו לצמצם את הסבסוד הקיים בין המבוטחים השונים,ובכך לעודד את התחרות בשוק ביטוחי החובה.
אין ספק שמדובר בצעד חיובי שיתכן שימנע בעתיד תאונות-דרכים.

המחבר הנו בלוגר ופובליציסט.
תאריך:  07/03/2016   |   עודכן:  07/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
יש אמונה, שאצל רבים היא בגדר מנטרה, שאין אפשרות לגבור צבאית על לוחמת טרור אע"פ שהנסיון הישראלי ונסיון במקומות נוספים, כגון בסרי-לנקה, מוכיחים אחרת
אהוד פרלסמן
לא טיפשותם של החוזים הובילה לטעויות המדהימות של כל תחזיות האוכלוסייה היהודית בישראל, אלא העובדה שלאחר מגמת ירידה מתמשכת במספר הילדים הממוצע לאישה, החלה לפתע בראשית שנות האלפיים מגמת עליה שלא ניתן היה לחזותה.
הרב ישראל רוזן
הפתרון המושלם המוצע על-ידי לפולמוס הכותל: יוקם 'הכותל הדרומי התיירותי' שלא יקרא 'מקום קדוש'. הוא ינוהל ע"י משרד התיירות או העירייה, ויאפשר טקסים מכובדים מכל הסוגים, ללא הבדל דת, גזע ומין. וחסל סדר לגיטימציות
יהודה דרורי
סיפר לי מדריך ישראלי שפעל במצרים זמן רב בקידום החקלאות ב"דלתא", שהמצרי הפשוט (דהיינו 90% של האוכלוסייה...), אין לו שנאה מיוחדת למדינת ישראל לבד מהשינאה הברורה ליהודים שמטפח האיסלאם כבר 1400 שנים    מי שהכי שונא אותנו שם, ושינאה חולנית ממש, הנם השכבות המשכילות, הן האיליטות והן המעמד הבינוני (החצי-משכיל...)
ציפורה חלפון
הגיע הזמן שמישהו ייקח את המושכות לידיו, שמישהו יעצור את הסחף הזה    שמישהו יגדיר מחדש מה היא הטרדה מינית    שכל "יפי הנפש" המדברים על שוויון יחוקקו חוק בנוגע לבחורות שמרשות לעצמם להטריד מינית גברים, ולא חסר כאלו    הן מרשות לעצמם להגיע למקום העבודה עם חזה בחוץ, חצאית שלא משאירה מקום לדמיון וחוטיני שמציץ ברוב חוצפתו בלי לשאול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il