X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כתגובה למכה צבאית של ארה"ב היא עשויה לפגוע בנו על-מנת לא להסתבך עם המערב תרגיל דומה ראינו במלחמת המפרץ ב-1991 כאשר נתבקשנו על-ידי ארה"ב שלא להגיב על ירי טילים מעירק ולכן, עלינו להיות ערים לצעדי טראמפ לא פחות מאשר לתהליכים באירן, ואם רוצים אנו לחסל את הסכנה צריך לעשות זאת בתבונה ויצירתיות באירן עצמה
▪  ▪  ▪
סכנה [צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi]

אירן הינה מעצמה שיעית שחרתה על דגלה את השמדת ישראל, היא מקדמת זאת בריש גליי ואינה מסתירה זאת. הנשיא הקודם של ארה"ב עצם עיניו מפני סכנה זו והתרכז בהאטת קצב הפיתוח של היכולת הגרעינית של אירן כאילו זאת הסכנה הגדולה ביותר.
יכולת גרעינית היא בהחלט סכנה, אולם לא יכולת היצור היא שקובעת. יש היום מספיק מדינות עם יכולת יצור שתיהינה מוכנות למכור את התוצרת לכל המרבה במחיר, כגון קוריאה הצפונית, רוסיה ואפילו ארצות מערב אירופה בקונסטלציה מסוימת.
אולם אט אט ומתחת לרדאר, אירן בונה תשתית קונבנציונלית המאיימת עלינו הרבה יותר. תשתית זאת מקובלת כאילו היא לגיטימית. טילים מסוגים שונים, כלי נשק הרסניים ושימוש בחומרים כימיים וביולוגיים המצויים בידי סוריה הם דוגמה והוכחה לכך.
סוריה
סוריה היא האויבת המרכזית שלנו. אומנם היא ספגה פגיעה רצינית במלחמת האזרחים, אולם היא שרדה ואט אט בסיוע מסיבי של רוסיה, טורקיה ובעיקר אירן, באמצעות משמרות המהפכה וחיזבאללה, מחזירה לעצמה את ריבונותה במרבית השטחים שנכבשו בשלב ראשון על-ידי דאעש וארגוני המורדים האחרים.
אירן בונה בסוריה גם השפעה פוליטית וגם כוחות צבא שבבוא היום ישמעו לפקודתה. כרגע היא מתואמת עם רוסיה אולם בעתיד מי לידנו יתקע כי היא לא תקים טריטוריה בה היא שולטת בתוך סוריה. היא מזרימה כסף ואמצעים אחרים לסוריה ומעבירה דרכה אמצעי לחימה ללבנון קרי חיבאללה.
אם כן סוריה היא משבצת אחת בפאזל של אירן.
לבנון וחמאס
לבנון הופכת אט אט לטריטוריה הנשלטת על-ידי החיזבאללה, ששולט על צבא לבנון וגם על מינוי הנשיא הלבנוני. לחיזבאלה, על-פי פרסומים בעיתונות, יש כמאה אלף טילים שיכולים להגיע לכל מקום בישראל, וכאשר אירן תמצא את שעת הכושר היא תתן פקודת ירי.
יוצא מכך שכל הגבול הצפוני עוין לנו כפי שלא היה מאז מלחמת לבנון.
ובדרום יש את החמאס שחרת על דגלו את השמדת מדינת היהודים וגם לעת שלום אינו מתכוון להוריד את הלהבות. להבות אלו הן שמביאות לו כסף ואמצעים להמשך ההתעצמות במנהרות, בטילים, בכלי טיס שאינם מאוישים ועוד. זה מאפשר לו לגייס עוד ועוד בני נוער שגדלים על ברכי תורת האחים המוסלמים ותורתם תורת מחמד בסייף. הם לא חסים על חייהם ומוכנים ללכת למות כשהידים במלחמה מול ישראל.
ליד עזה הולך ומתפתח מוקד עוין שני בחצי האי סיני שאמנם כרגע האש שלו מופנית כלפי מצרים אולם מידי פעם בפעם הוא מזכיר לנו כי הוא קיים בירי על אילת ובנותיה. דאעש שנמלט בעור שיניו מעירק וסביבותיה מתמקם באוהלי הבדואים בסיני.
אירן
כפי שהצבעתי בתחילה, אירן היא המושכת בחבלים הללו כאשר היא עמלה על פיתוח הנשק הגרעיני מחד ועל פיתוח טילים ארוכי טווח מאידך. ברצותה תפעיל נשק קונבנציונלי וברצותה נשק גרעיני.
יתר על כן כתגובה למכה צבאית של ארה"ב היא עשויה לפגוע בנו על-מנת לא להסתבך עם המערב, תרגיל דומה ראינו במלחמת המפרץ ב-1991 כאשר נתבקשנו על-ידי ארה"ב שלא להגיב על ירי טילים מעירק. ולכן עלינו להיות ערים לצעדי טראמפ לא פחות מאשר לתהליכים באירן.ואם רוצים אנו לחסל את הסכנה צריך לעשות זאת בתבונה ויצירתיות באירן עצמה.

תאריך:  20/02/2017   |   עודכן:  20/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכנה האירנית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בעזרת 'ה' ארצות הברית תמחק מעל
חורבן קרוב לארה"ב  |  21/02/17 10:50
 
- איזה השם?
אקמול פורטה  |  2/03/17 04:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יואל גוז'נסקי, סימה שיין
קיימים סימנים למאמץ שמטרתו הפגת המתיחות בין אירן לערב הסעודית    האחרונה שבהן - הגעת שר החוץ של כווית לטהרן לפגישה עם נשיא אירן כשבידו איגרת ובה נכונות של מדינות המפרץ הערביות לפתוח ב"דיאלוג אסטרטגי" עם אירן
יוני בן-מנחם
סרטון הווידאו של דאעש נקרא "משתפי פעולה לא חכמי דת" והא מנגח את חכמי הדת המוסלמים על כך שקראו לפגוע בארגון דאעש בצד שבחים שהוא מרעיף על מנהיגי ארגון אל-קאעידה אוסאמה בן-לאדן ואבו מצעב אלזרקאווי שאותם הוא מכנה "גיבורים אמיתיים"
דניאל גלילי
לפי קידר, אם אנחנו רוצים להבין את הלך הרוח של האדם המוסלמי-דתי הממוצע, עלינו להבין את חייו של הנביא מוחמד
צבי גבאי
מדוע אצל הערבים החיוניות וההישגיות נמצאות אצל הבודדים ולא אצל הכלל - ישנם רופאים ערבים ידועים, אך אין במדינות ערב מרכזים רפואיים בעלי שם, ישנם חוקרים ופרופסורים ערבים דגולים הפזורים במדינות העולם, אך אין אוניברסיטה בעלת שם בעולם הערבי
יוני בן-מנחם
נשיא מצרים הדיח בכיר במודיעין הכללי המצרי כצעד בונה אמון עם תנועת חמאס. בנו הבכור של הנשיא א-סיסי הפך לאיש החזק במנגנון המודיעין הכללי
רשימות נוספות
האם המוסד חיסל בתוניסיה  /  יוני בן-מנחם
הזדמנות פז לשיקום מעמדה של ארה"ב  /  אריאל י. לוין
טילי שיוט על מתקנים של החות'ים  /  אביתר בן-צדף
מצרים נגד העברת השגרירות לירושלים  /  יוני בן-מנחם
חמאס נכנעת לדרישות מצרים  /  יוני בן-מנחם
דף חדש ביחסי מצרים-ארה"ב  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il