X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מציבה שורה של תנאים להסכמתה לקיים את הבחירות המוניציפליות ברצועת עזה. יו"ר הרש"פ אינו מתכוון להיענות לתנאיה ויקיים את הבחירות רק בשטחי הגדה. בכך ימשיך להנציח את פיצולה מהרצועה
▪  ▪  ▪
קניון בעזה [צילום: ח'ליל חמרה/AP]
אין ארוחות חינם
חמאס נמצאת בתהליך של התרעננות מדינית וצבאית לקראת אתגריה הבאים והיא לא תיתן לעבאס שום הישג שעשוי לשפר את מעמדו או תדמיתו. מבחינתה, "אין ארוחות חינם", ואם עבאס רוצה את הסכמתה למהלכיו עליו לשלם לה תמורה בהתאם

מאמצי התיווך של קטר וגורמים שונים כמו רוסיה ושוויץ בין הרש"פ לתנועת חמאס בחודשים האחרונים להשגת פיוס לאומי וסיום הפיצול בין הגדה לרצועה נכשלו והמתיחות ביניהן נמשכת. נציגי ועדת הבחירות המרכזית דיווחו השבוע לממשלה הפלשתינית בראשותו של ד"ר ראמי חמדאללה כי מאמציהם לשכנע את תנועת חמאס להסכים לעריכת בחירות מקומיות ב-13 בחודש מאי השנה נכשלו.
הבחירות המקומיות היו אמורות להתקיים בחודש אוקטובר שעבר. חמאס נענתה לאתגר שהציב בפניה מחמוד עבאס, הרימה את הכפפה והסכימה לעריכת הבחירות גם ברצועת עזה. אולם יו"ר הרש"פ קיבל ברגע האחרון פיק ברכיים מחשש להפסד מחפיר של תנועת פתח בבחירות, ובלחץ חברי תנועתו הפעיל שורה של תרגילים משפטיים כדי לדחות את הבחירות ולשנות את חוק הבחירות כדי להקשות על תנועת חמאס.
בסופו של דבר נדחו הבחירות. אולם לאחרונה החליטה הממשלה הפלשתינית לקיים אותן בכל זאת, בעקבות לחצים של מדינות אירופה, כדי שיהוו בעתיד גם פתח לעריכת בחירות כלליות לנשיאות ולמועצה המחוקקת (פרלמנט).
עבאס, הסובל מתדמית גרועה של דיקטטור - כמו שאר מנהיגי מדינות ערב, רוצה לשנות את תדמיתו ולהציג את עצמו כדמוקרט גדול אשר מתפנה לעריכת בחירות מוניציפליות וכלליות בשטחים למרות הפיצול בין הגדה לרצועה, וזאת לאחר שערך תהליך של בחירות פנימיות בתנועת פתח.
נציגי ועדת הבחירות המרכזית נפגשו גם עם נציגי ארגוני האופוזיציה האחרים ברצועת עזה, כדי שיפעילו את השפעתם על תנועת חמאס וישכנעו אותה להסכים לעריכת הבחירות המקומיות. בסופו של דבר התברר כי חמאס מציבה שלושה תנאים לעריכת הבחירות ברצועת עזה:
א. ביטול כל ההחלטות האחרונות של הממשלה הפלשתינית הקשורות לנושא הבחירות;
ב. התנהלות על-פי חוק הבחירות המקומיות המוסכם משנת 2005;
ג. הפסקת מדיניות "יד הברזל" של מנגנוני הביטחון של הרש"פ נגד פעילי חמאס בגדה.
חמאס נמצאת בתהליך של התרעננות מדינית וצבאית לקראת אתגריה הבאים והיא לא תיתן לעבאס שום הישג שעשוי לשפר את מעמדו או תדמיתו. מבחינתה, "אין ארוחות חינם", ואם עבאס רוצה את הסכמתה למהלכיו עליו לשלם לה תמורה בהתאם.
ראש הממשלה חמדאללה קרא השבוע בפומבי לחמאס לשנות את עמדתה, כדי שעריכת הבחירות המקומיות תביא לעריכת בחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט ולסיום הפיצול בין הגדה לרצועה, אך קריאתו נפלה על אוזניים ערלות.
גורמים בתנועת פתח מעריכים כי עבאס לא יסכים לתנאים שהציבה חמאס לעריכת הבחירות והוא יקיים את הבחירות המקומיות, בסופו של דבר, רק בגדה ויגלגל את האחריות לטרפוד הבחירות ברצועת עזה על חמאס. עבאס הודיע ב-23 בפברואר, במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא לבנון מישל עוון, כי אכן הבחירות המקומיות יתקיימו בחודש מאי כפי שנקבע. הלכי הרוח ברחוב הפלשתיני הם כי יו"ר הרש"פ איננו מעוניין בתהליך שיביא לבחירות לנשיאות. הוא מרוצה מהמצב הקיים ומעוניין להמשיך ולבצר את שלטונו בגדה. כל מה שמעניין אותו, לדעת רבים ברחוב הפלשתיני ובתנועת פתח, הוא להישאר בשלטון זמן רב ככל האפשר, ולמצוא את היורש המתאים, שיאפשר לו ולבני משפחתו "מעבר בטוח" למגורים בקטר מבלי שהעסקים ענפים של שני בניו, הנחשבים למושחתים, ייפגעו.
עבאס השלים מזמן עם שליטתה של חמאס ברצועת עזה והוא עורם קשיים על שיקומה, על אספקת חשמל לתושביה ועל העברת תקציבים לרצועה מתוך מגמה להכשיל את שלטונה של התנועה ולהביא לאינתיפאדה של תושבי הרצועה נגד ממשל חמאס. הוא מודאג מאוד מההתקרבות האחרונה בין מצרים לתנועת חמאס אשר תביא לפתיחת מעבר רפיח ולהקלות שונות במצור המוטל על הרצועה, דבר שיחזק את שלטונה של חמאס ברצועת עזה.

תאריך:  25/02/2017   |   עודכן:  25/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס מטרפדת הבחירות המקומיות ברצועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמוס גלבוע
ספר חדש של פרופסור חגי ארליך מתמצת את תהפוכות האזור מאז מוחמד על-מנת להבין יותר טוב את ההווה    ספר קריאה חובה לטראמפ וצוותו. חבל שאובמה לא הספיק לקרוא אותו בהיותו נשיא
יעקב שטרכר
אין ספק שמתבקש להקים ברית הגנה אזורית נוסח נאטו. בברית זו ישראל יכולה לשמש שחקן דומיננטי. הברית צריכה להיות בראשות ארה"ב. אם המדינות הערביות העשירות יודיעו שהן יממנו את העלויות, הרעיון יפול על אזני טרמפ חפצות
שמעון זיו
כתגובה למכה צבאית של ארה"ב היא עשויה לפגוע בנו על-מנת לא להסתבך עם המערב    תרגיל דומה ראינו במלחמת המפרץ ב-1991 כאשר נתבקשנו על-ידי ארה"ב שלא להגיב על ירי טילים מעירק    ולכן, עלינו להיות ערים לצעדי טראמפ לא פחות מאשר לתהליכים באירן, ואם רוצים אנו לחסל את הסכנה צריך לעשות זאת בתבונה ויצירתיות באירן עצמה
יואל גוז'נסקי, סימה שיין
קיימים סימנים למאמץ שמטרתו הפגת המתיחות בין אירן לערב הסעודית    האחרונה שבהן - הגעת שר החוץ של כווית לטהרן לפגישה עם נשיא אירן כשבידו איגרת ובה נכונות של מדינות המפרץ הערביות לפתוח ב"דיאלוג אסטרטגי" עם אירן
יוני בן-מנחם
סרטון הווידאו של דאעש נקרא "משתפי פעולה לא חכמי דת" והא מנגח את חכמי הדת המוסלמים על כך שקראו לפגוע בארגון דאעש בצד שבחים שהוא מרעיף על מנהיגי ארגון אל-קאעידה אוסאמה בן-לאדן ואבו מצעב אלזרקאווי שאותם הוא מכנה "גיבורים אמיתיים"
רשימות נוספות
האם המוסד חיסל בתוניסיה  /  יוני בן-מנחם
הזדמנות פז לשיקום מעמדה של ארה"ב  /  אריאל י. לוין
טילי שיוט על מתקנים של החות'ים  /  אביתר בן-צדף
הגירה על-פי האיסלאם  /  דניאל גלילי
גם הפרח בוכה לאדוניס   /  צבי גבאי
התשלום של נשיא מצרים לחמאס  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il