X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מודי'ס: הוויתורים של נתניהו לשותפות הקואליציוניות יפגעו בתקציב וביעד הגירעון ב-2016 מזהירים: לכחלון יהיה קשה מאוד להוריד את הגירעון ל-2% בשנה הבאה
▪  ▪  ▪
השפעה על התקציב [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס מזהירה היום (ה') מההבטחות שהעניק רה"מ נתניהו לשותפיו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, בהיקף של מיליארדי שקלים, ומזהירה כי הממשלה החדשה לא תצליח לעמוד ביעדי הגירעון לשנת 2016.
"הוויתורים שנעשו כדי לגבש קואליציה ישפיעו ללא ספק על תקציב הממשלה לשנת 2016", נכתב בסקירה של מודי'ס.
האנליסטים כותבים עוד כי לאחר הניצחון הסוחף של נתניהו בבחירות, ההערכה הרווחת הייתה שיצירת קואליציה תהיה משימה קלה, אולם המו"מ היה ממושך והחלטתו של אביגדור ליברמן להישאר מחוץ לקואליציה טרפה את הקלפים.
בסקירה מצוינת השתלשלות האירועים במהלך הרכבת הקואליציה, הקשיים שמערימה קואליציה צרה של 61 חברי כנסת וכמובן הדרישות של המפלגות השותפות, שעלותן הכוללת נאמדת ע"י מודי'ס ב-8 מיליארד שקל בשנה.
"לשר האוצר החדש יהיה קשה להוריד את הגירעון ל-2.5% מהתוצר השנה ול-2% בשנה הבאה", נכתב בסקירה. "בעוד השיפור בכלכלה ובהכנסות ממסים צפוי להוביל לשיפור בתנאי האשראי של ישראל השנה, הוויתורים שנעשו במהלך המו"מ הקואליציוני עלולים להוביל להידרדרות הגירעון ב-2016".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  14/05/2015   |   עודכן:  14/05/2015
+הממשלה התכנסה לישיבה חגיגית
01:18 15/05/15  |  

הממשלה ה-34 התכנסה במשרד ראש הממשלה לישיבה חגיגית ראשונה.

+הנשיאה נאור התקשרה לברך את השרה שקד
01:16 15/05/15  |  

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, התקשרה לשרת המשפטים הנכנסת, איילת שקד, בירכה אותה לרגל כניסתה לתפקיד ואיחלה לה בשם הרשות השופטת הצלחה במילוי תפקידה. הנשיאה והשרה נדברו להיפגש בקרוב.

+ליברמן: ממשלת ימין? זה חילול השם
23:17 14/05/15  |  

ח"כ אביגדור ליברמן כינה את הממשלה ממשלת "הכל דיבורים, הכל סיפורים". לדבריו, "היא יכולה לבחור כהמנון את השיר פרולה-פרולה. אני חייב להגיד לאלקין כמי שחובש כיפה שלהגיד על הממשלה הזו שזו ממשלה לאומית זה חילול השם. הוא שאל איך מופיע באופן מפורש ביטול השוויון בנטל, ביטול ההקלות בגיור, אבל אין את חוק הלאום? איך נבקש ממדינות אחרות להכיר בנו כמדינה יהודית אם ויתרנו על זה למפלגות לא ציוניות. תפסיקו להתחפש לממשלה ימנית. זו ממשלה של אופורטונוסטים שחייה על זמן שאול ושלא תעמוד מול לחץ בין לאומי כבד. ראש ממשלה שאומר במשמרת שלו שלא תקום מדינה פלשתינית ומיד לאחר הבחירות חוזר בו ואמר שהוא הובן לא נכון זה לא ימין".

+מליאת הכנסת אישרה את הרכב הממשלה
23:12 14/05/15  |  

בתום דיון סיעתי, אישרה מליאת הכנסת את הקמת הממשלה ה-34 כאשר 61 חברי כנסת תמכו בהקמת הממשלה ו59 חברי כנסת התנגדו לה. ההצבעה התקיימה באופן שמי והייתה גם הצבעה על הבעת אמון בממשלה.

+הרצוג: לקצר משך הזמן להרכבת הממשלה
23:09 14/05/15  |  

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) אמר כי זו אינה הממשלה שהעם רצה וגם לא הממשלה שחצי העם רצה. הוא פנה לנתניהו: "השותפים הטבעיים כייסו אותך. הקמת קרקס. ממשלת חטוף כפי יכולתך, על חודו של קול. למטרה אחת - שתמשיך ותשרוד בכיסא ראש הממשלה. זו ממשלה בלי חזון, בלי קווי יסוד אמיתיים, בלי תוכנית עבודה, בלי תקווה". לדבריו, יש לתת את הדעת על משך הזמן הקבוע בחוק יסוד: הממשלה, ולקצר את פרק הזמן הקבוע בו, הניתן בידי המועמד שהנשיא הטיל עליו להרכבת ממשלה. הרצוג פנה לכחלון: "שים לזה סוף כבר בהתחלה".

+הושבעה הממשלה ה-34 של ישראל
21:34 14/05/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סילבן שלום המשנה לרה"מ ושר הפנים  ▪  יריב לוין גם שר לביטחון הפנים  ▪  אקוניס ובגין שרים, אך לא הנגבי  ▪  אבי גבאי - השר להגנת הסביבה

נתניהו. ממשלה צרה, בינתיים [צילום: יצחק הררי]
+נתניהו: ממשלה רחבה תשנה שיטת הממשל
21:24 14/05/15  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי שיטת הממשל הנוכחית אינה טובה. בנאום בכנסת אמר כי הוא פותח את הדלת למפלגות נוספות הן משום שהדבר טוב למדינה והן משום שרק כך יהיה ניתן לשנות את שיטת הממשל. "טובת המדינה מחייבת שינוי שיטת הממשל והעצמת המפלגות הגדולות. אבל זה לא יקרה הלילה", אמר. "התוצאות של הבחירות היו חדות מאוד, הליכוד קיבל 30 מנדטים, המחנה הלאומי קיבל 67 מנדטים וזה היה מובהק ברור וחד-משמעי. אבל מיד עם סיום הבחירות התחיל תהליך לא פחות ברור של עיוות רצון הבוחר, שהתאפשר בגלל שיטת הממשל שלנו. זה קרה למשל כשלקחו 6 קולות [ישראל ביתנו] והעבירו אותם מצד אחד לצד אחר".

+חברי הרשימה המשותפת מתפרצים לנאום ראש הממשלה
21:18 14/05/15  |  

שלושה חברי כנסת מן הרשימה המשותפת, מסעוד גנאים, ג'מאל זחאלקה, ובאסל גטאס, הוצאו ממליאת הכנסת לאחר ששיסעו שוב ושוב את נאום ראש הממשלה. לאחר הוצאת הח"כ הראשון מחא הקהל ביציע כפיים ויו"ר הכנסת איים כי אם שוב יימחאו כפיים יורה לפנות את היציעים, והישיבה לא תהיה חגיגית.

+דיווח: הנגבי לא ימונה לשר
21:14 14/05/15  |  

יואב קרקובסקי ברשת ב': ח"כ צחי הנגבי יהיה יושב-ראש ועדת החוץ והביטחון ולא שר.

+אלקין יהיה שר העלייה והאיומים
21:03 14/05/15  |  

ח"כ זאב אלקין יהיה השר לקליטת עלייה ולאיומים אסטרטגיים, וכן יהיה חבר בלשכת הקשר ובקבינט.

+גילה גמליאל - שרה לשוויון מגדרי
20:14 14/05/15  |  

לחברת הכנסת גילה גמליאל שלא הייתה מרוצה מכך שיינתן לה תפקיד השרה לאזרחים ותיקים יינתן תפקיד מורחב, והיא תהיה השרה לשוויון מגדרי, לשוויון המיעוטים ולקידום צעירים וותיקים. כמו-כן תהיה חברה בקבינט הכלכלי-חברתי ותהיה חברה בוועדת השרים לחקיקה.

+אריאל כבר בטוח שהוא עוזב, גלנט בא
15:55 14/05/15  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

שר הבינוי היוצא הורה על מסיבת פרידה ביום ראשון הקרוב, עוד לפני שהכנסת אישרה את מינוי יורשו

אריאל. עוד אין יורש [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מודי'ס מזהירה לרגל השבעת ממשלת נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמעט ודאי הדבר שמישהו משלנו
המהרסים והמחריבים  |  14/05/15 17:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עופר וולפסון, עידן יוסף
ישראל כ"ץ - התחבורה והמודיעין; חיים כץ - הרווחה; אופיר אקוניס - במשרד התקשורת; מירי רגב - התרבות והספורט; דני דנון - המדע; גמליאל - שוויון מגדרי
בצלאל לביא
צריך לומר את הדברים בכל הבהירות ובכל הפשטות: ביבי נתניהו הוא אולי פוליטיקאי, אם כי לא מתוחכם במיוחד, אבל הוא לא מה שהיינו מצפים ממי שהיה והווה ראש ממשלה בישראל: מנהיג, אחד שמוביל ולא נגרר על-ידי כל מי שמנצל את חולשותיו
עמי דור-און
שופטי בג"ץ יצטרכו להחליט מה עמדתם נוכח אמירה ערכית, ולאו-דווקא משפטית, שמציג היועץ המשפטי, הקובעת כך: המינוי של דרעי עלול לפגוע ביחס של האזרח לשלטון ובאמון הציבור ברשויות השלטון
איתמר לוין
חוות הדעת של יהודה וינשטיין בנושא מינויו של אריה דרעי לשר היא רמיסה גסה של החוק ורצון המחוקק, והיא פורסמה שלא במקרה ממש ברגע האחרון שיש לנתניהו להציג את ממשלתו
אפרים הלפרין
בכל קונפליקט יש דרך להתמודד ויש דרך להתמודד, והאמירה של היועמ"ש "אני אתקשה להגן על מינוי פלוני לשר עקב עברו" היא הדרך המאד לא נכונה להתמודדות הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il