X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רמת כוננות גבוהה ביותר לטיסות מבריטניה בנוסף הוגדרה התרעה גבוהה, "כתום", לכל הטיסות המגיעות או יוצאות מארצות הברית
▪  ▪  ▪

ממשלת ארצות הברית העלתה את רמת הכוננות הביטחונית בטיסות המסחריות מבריטניה לארצות הברית לגבוהה ביותר, זאת בעקבות חשיפת מזימת טרור בלונדון.
משטרת בריטניה חשפה מזימה לפוצץ מטוסים שיוצאים מבריטניה לארה"ב. המשטרה מסרה, כי עצרה בלונדון מספר חשודים בפרשה, אשר תכננו להבריח מטענים למטוס בתיקי יד ולפוצץ אותם.
טיסות רבות לכמה יעדים בארצות הברית גם כן נמצאות תחת התרעה, כך מסר השר לביטחון פנים, מייקל צ'רטוף. "אנחנו מאמינים כי המעצרים הללו (בלונדון) הפריעו באופן משמעותי לאיום, אך לא יכולים לומר האם הם סיכלו לגמרי את האיום", אמר. זוהי למעשה הפעם הראשונה שרמת הכוננות הועלתה ל"אדום", כלומר "סיכון חמור להתקפת טרור".
בנוסף להתרעה זו לטיסות מבריטניה הוגדרה התרעה גבוהה, "כתום", לכל הטיסות המגיעות או יוצאות מארצות הברית. הממשלה אמרה כי היא אוסרת להעלות לטיסות חומרים נוזליים, כגון משקאות, תכשירי שיער (שמפו) וקרמים והסבירה זאת בשל החשש כי מדובר בניסיון לבצע פיגוע כימי או ביולוגי, כפי שעולה מהחקירה בבריטניה. צ'רטוף אמר כי "כרגע, אין כל סימן... למזימה בתוך ארצות הברית". עוד דווח, כי בשלב זה לא בוצעו מעצרים בארצות הברית הקשורים למזימה.
במסיבת עיתונאים אמר צ'טרוף, כי "מאחר והחקירה טרם הסתיימה" לא ניתן לפרסם פרטים נוספים. "איננו יכולים להסיק כי האיום הוסר לגמרי". למרות שאין סימנים לאיום ממשי על ארצות הברית הוחלט לנקוט בכל האמצעים המתאימים.
הרשויות מאמינות כי כ- 50 בני אדם מעורבים במזימה או קשורים אליה בדרך כלשהי. כך אמר גורם במחלקה ללוחמה בטרור האמריקנית. התוכנית "מדיפה ריח" של אל-קאעידה, על-פי ההשערות.
עוד דווח, כי ארצות הברית עובדת בשיתוף פעולה עם בריטניה על-מנת לקדם את החקירה. עד כה הועלו השערות, כי למרות החשד כי מדובר באל-קאעידה, אין כל קשר בין המזימה לתקוף טיסות בלונדון להתקפות הטרור ב- 11 בספטמבר 2001, בארצות הברית.
בשל העובדה כי גלאי המתכת ומכונות הרנטגן אינם יכולים לאתר חומרי נפץ, הרשויות נעזרות במכשירים נוספים אשר יכולים לאתרם, אך לא בכל שדות התעופה אותן מכונות זמינות. לכן, צפויים אנשים אשר טיסותיהם לא בוטלו, להמתין בתור זמן רב ולעבור בדיקות ביטחוניות קפדניות ביותר.

ראש המוסד לשעבר: ככל הנראה מדובר באל-קאעידה

תאריך:  10/08/2006   |   עודכן:  10/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הדר פרבר
21 חשודים נעצרו    שדה התעופה הית'רו נסגר לטיסות נכנסות    על-פי החשד, תיכננו טרוריסטים להבריח מטענים למטוס בתיקי יד ולפוצץ אותם    נאסרה העלאת מטען יד לטיסות היוצאות מבריטניה    ארה"ב העלתה את רמת הכוננות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il