X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע את רובי אסא, שעמד בראש תשלובת רם, בקבלת דבר במרמה מבנקים שוויצרים וגופים נוספים ההרשעה הושגה באמצעות עסקת טיעון לפיה אסא בן ה- 79 ירצה 20 חודשי מאסר, אך מהם תנוכה תקופת מאסר שריצה בכלא בשוויץ
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, הרשיע על-פי הודאתו (ה', 10.8.06) את רובי אסא, שעמד בעבר בראש תשלובת רם שקרסה, במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, במספר רב של עבירות קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזויף. אסא בן ה-79 שיוצג בידי עורך הדין עוז ניר (נאוי) מהסנגוריה הציבורית, נדון ל-20 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 270 אלף שקלים.
בכתב האישום שהוגש נגד אסא, יוחסו לתעשיין הישיש עבירות רבות של מרמה וזיוף שביצע לכאורה בשנים 1990-1992, בעת שעמד בראש תשלובת רם, שעסקה ביבוא ברזל לישראל. בכתב האישום נטען, כי אסא הציג לגופי מימון שונים, ובהם בנקים שוויצרים, מצגי שווא, והטעה אותם להאמין שהסחורה שמימנו מוחזקת בנמל. הוא אף הציג בפניהם אישורים לכך, בעוד שבפועל הוא שחרר את הסחורות שלא באמצעות שטרי המטען, ובאמצעות חשבוניות מכר מזויפות בהן עשה שימוש - הכל ללא ידיעת המממנים.
התשלובת עצמה קרסה בשנת 1993 ונמכרה בסכום של כ- 50 מיליון שקלים, כאשר עם קריסתה הוכרז אסא כפושט רגל, הוגשו נגדו תביעות רבות בסכום כולל של למעלה מ- 200 מיליון שקלים. לפני כשנה אף ביקש אסא מבית המשפט למחוק את חובותיו, זאת לאור מחלה קשה וגילו המתקדם.
אסא, שיוצג תחילה בידי עוה"ד שמואל סעדיה, כפר לאורך כל הדרך, שהחלה לפני כ-7.5 שנים, בחשדות שיוחסו לו, וטען לחפותו. אולם, עם סיום פרשת ההגנה במשפטו ביקש אסא, באמצעות עו"ד דור חזקיה ממשרד עו"ד חזקיה-חכמון, לשחרר את סנגורו, ולאפשר לו ייצוג מטעם הסניגוריה הציבורית.
בית המשפט נעתר לבקשתו של אסא, ולהגנתו מונה עוה"ד עוז ניר (נאוי), מהסנגוריה הציבורית. עוה"ד ניר גילה כי אסא נשפט, בהעדרו ושלא בפניו, בשוויץ, שם הוחזק קודם לכן במעצר ממושך. לפיכך טען, כי לא היה מקום להגשת כתב האישום ולניהול משפט כפול נגד אסא בישראל, במשך שנים כה רבות, אחרי שנדון כבר בשוויץ על המעשים שיוחסו לו.
עקב כך, תוקן כתב האישום והוקלו באופן משמעותי העבירות שיוחסו לאסא מלכתחילה. לאור השינוי הדרמטי בעמדת הפרקליטות, החליט אסא להודות בכתב האישום המתוקן, במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים. בית המשפט המחוזי אישר כאמור את הסדר הטיעון שהושג והרשיע את אסא תוך שהוא מסתפק בתקופה בה שהה אסא במעצר בשוויץ ובתשלום קנס של 270 אלף שקלים שישולם ב- 27 תשלומים.

תאריך:  10/08/2006   |   עודכן:  10/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעשיין רובי אסא הורשע במרמה וזיוף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
תלמידי הלימודים הרב-תחומיים באוניברסיטת חיפה לומדים דרך רשת האינטרנט
הילה רפופורט
ישראל הורתה על סגירת מעבר הגבול בין עזה למצרים בשל התרעות ממוקדות לפיגועים    הגבול סגור מאז חטיפת החייל גלעד שליט: מאות נותרו לכודים בעזה ללא היתר לשוב למצרים
מתן פריידין
ראש העיר פ"ת לשעבר ומהנדסת העיר נאשמים בהסבת קרקעות חקלאיות לבניה מסחרית בניגוד לחוק בפרויקט ה"פאוור סנטר"    בין היתר מואשמים השניים בעבירות הפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות על חוקי התכנון והבניה
טל בן יוסף
מחקר מקיף שנערך בארה"ב מצא כי מערכת בקרת היציבות היא אחת מהמערכות החשובות ביותר כיום בתחום הבטיחות האקטיבית של מכונית    לו היו כל המכוניות מצוידות במערת בקרת היציבות, היו ניצלים בארה"ב בלבד למעלה מ-10,000 אנשים
טל בן יוסף
החל מ-2007 יתאפשר לנהגים לבצע חידוש רישיון רכב והעברת בעלות ב-300 נקודות שונות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il