X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיון נוקב ומתוח אישרה ועדת הכספים הענקת ערבות מדינה להלוואות לסיוע לעסקים קטנים באזור הצפון הסיוע יינתן לחודש אוגוסט בלבד לעסקים שהמחזור הכספי שלהם עד מאתיים אלף ש"ח. לחודש האוצר והקואיליציה ביקשו לדחות הצעה על אישור תוספת למערכת הביטחון בסך שני מיליארד ש"ח מתוך קיצוץ רוחבי ברוב תקציבי משרדי הממשלה
▪  ▪  ▪

ועדת הכספים של הכנסת אישרה (ד', 16.8.06), פה אחד, את הצעת האוצר להעניק ערבות מדינה עבור סיוע במתן הלוואות מהבנקים לבעלי עסקים קטנים שייפגעו מהמלחמה באזור הצפון.
האישור בוועדה ניתן לאחר דיון נוקב, שבו מתחו חברי הוועדה ביקורת רבה נגד האוצר על שאין הוא מעניק פיצוי לבעלי עסקים קטנים שנפגעו במלחמה בדומה למה שניתן למלונאים ולחקלאים באזור הצפון.

מנכ"ל האוצר: "שואפים לפתרון פשוט ומהיר עבור בעלי עסקים"

מנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר, נכח בדיון והבהיר כי "יהיו צעדים נוספים לסיוע עבור בעלי עסקים קטנים. הפעם מביא האוצר הצעה שהיא יומרה מצומצמת להציב גשר בתחום הענקת אשראי לבעלי עסקים קטנים. בעוד שבועיים נחזור לוועדת הכספים כדי לסכם את המבצע הנוכחי, ואם נמצא שיש מה לתקן, נעשה זאת", בעקבות דבריו, הודיעו חברי הוועדה על תמיכה כללית בהצעת האוצר חרף הביקורת שהושמעה במהלך הדיון.
בפתח הישיבה מסר מנכ"ל האוצר פרטים רבים מהצעתו לסיוע לעסקים קטנים. לדבריו, "ההלוואה תינתן על-ידי הבנקים עד ליום ה' - 15.9.06 כאשראי נוסף מעבר למסגרות הקיימות שלהם עם הבנקים. התנאי המרכזי שההלוואות תינתנה לעסקים שהמחזור החודשי הממוצע שלהם הגיע עד למאתיים אלף ש"ח לחודש".
עוד מסר כי "היקף ההלוואות הכולל, שיינתן על-ידי המערכת הבנקאית ושעבורו תערוב המדינה, לא יעלה על 750 מיליון ש"ח. אולם שיעור הערבות מטעם המדינה לכל הלוואה יעמוד על שבעים אחוזים בלבד, כאשר תקופת ההלוואה לבעל עסק לא יעלה על 24 חודשים".
המנכ"ל גם מסר כי "פירעון קרן ההלוואה ייעשה בתשלומים חודשיים שווים בתוספת ריבית". הוא גם ציין כי ההצעה המונחת לפני חברי הוועדה בסך 750 מיליון ש"ח היא "מנה ראשונה". זאת לפני ההתייעצות שקיים האוצר עם המערכת הבנקאית. המנכ"ל הוסיף כי "אם יידרש יביא האוצר גם "מנה שנייה" בהיקף של עוד 750 מיליון ש"ח.
"אנחנו שואפים לפתרון פשוט ומהיר עבור בעלי עסקים שיהיו מסוגלים לקבל העברה תוך שלושה ימים. על חברי הוועדה רק לזכור ש"הקרן לעסקים קטנים" במשרד התמ"ת מטפלת במאתיים פניות לחודש ואילו האוצר אמור לטפל, במסגרת הפרויקט של הלוואות לעסקים קטנים, ב - 71 אלף בעלי עסקים בחודש אחד. המנכ"ל בכר סיים את סקירתו בציינו שההסכם עם הבנקים למתן ההלוואות הסתיים כבר עם חמישה מתוך שבעה בנקים בישראל.
יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), הודיע כי "ייעשו תיקונים בהצעת האוצר. התיקון הראשון יהיה שההסכם יוארך לעוד חודש באישור הוועדה ולא באישור החשב הכללי בלבד. ועדת הכספים תחליט על כך בעוד חודש. התיקון השני יהיה שתחשיב גובה המחזור הכספי של העסק ייבחן לא רק על פני ששת החודשים הראשונים של 2006 אלא גם על פני כל שנת 2005".
עוד ביקש ח"כ ליצמן ש"האוצר יביא בפני הוועדה הצעות סיור נוספות לבעלי העסקים, בין היתר בתחום תשלום הארנונה וכדומה".

נדחתה ההצבעה לקיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה

ועדת הכנסת אמורה היתה להצביע על תוספת של שני מיליארד ש"ח למערכת הביטחון מתוך קיצוץ רוחבי מרוב תקציבי משרדי הממשלה. הקיצוץ ככל הנראה יאושר בשבוע הבא, לאחר שהשבוע הקואליציה לא השיגה רוב בוועדה.
ח"כ ניסן סלומינסקי (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר לאחר מכן כי "בהמשך לאווירה הכללית בציבור, שהגיע הזמן להחליף את הממשלה, מתברר שלממשלה אין רוב קואליציוני".
לדבריו, "בתחילת השבוע אישרה הממשלה קיצוץ רוחבי ברוב משרדיה בסדר גודל של כ-2 מיליארד שקלים לטובת הביטחון למימון הוצאות המלחמה. בקשת הממשלה הובאה לאישור וועדת הכספים והתברר מהר מאוד שרוב בוועדה לא יאשר את הבקשה ולכן נאלץ האוצר לדחות את הבקשה והנושא יידון בשבוע הבא. בנוסף לכך, להחלטה לקצץ במשרדים רבים לטובת הביטחון יש התנגדות גם בקרב חברים בקואליציה".
"כפי שהביטחון זקוק לתוספת תקציב בגין המלחמה ישנם משרדים אחרים כמו החינוך, רשויות מקומיות ועוד שנפגעו קשות מהמצב הביטחוני והן דווקא זקוקות לתגבור תקציבי ולא לקיצוץ, כפי שרוצה הממשלה. על הממשלה למצוא מקור תקציבי אחר לתוספת תקציב לביטחון".
מנגד, טוען יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה), כי היה בלבול בכל מה שקשור למועד ההצבעה וליום ההצבעה. "גם אני לא הייתי ואני מבטיח לך שבתחילת השבוע או לכל המאוחר באמצע השבוע הבא תהיה הצבעה", אמר.
לדבריו, "באופוזיציה הבינו שרק חלק מהקואליציה הגיעו ולכן אמרו מה שאמרו. מאחר שהיתה אי הבנה הפעם, נעביר את ההצעה ברוב קולות בשבוע הבא".

תאריך:  16/08/2006   |   עודכן:  16/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
י' יצחק, ר' ליבוביץ
ביקורת קשה על מינויו של הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל.) אמנון ליפקין-שחק, ליו"ר הוועדה, שכן ליפקין-שחק שימש יועצו של פרץ במלחמת זו    הוועדה הוקמה כדי להדוף ביקורת ודרישות להקמת ועדת חקירה ממלכתית
יפעת גדות
חוקרים גילו כי מוחם של חולדות רזות רגיש יותר לכימיקל המיוצר במוח ומגרה תנועות ספונטניות כמו התנועעות עצבנית ותנועות אחרות שאינן במודע
מתן פריידין
החברה להגנת הטבע פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז בדרישה למנוע שינויים בחוק התכנון והבנייה באמצעות חוק ההסדרים    מנכ"ל החברה: חוק ההסדרים אינו הפלטפורמה המתאימה לביצוע השינויים
שלומי דיאז
בנוסף גנבו ממנה נגן אם פי 3    ברהט נדקר נער כי סירב לתת סיגריה    בחולון נחשפה חבורת נערים שסחטה כספים באיומים    נער הורה לשני ילדים לבצע מין אוראלי זה בזה
מחלקה ראשונה
הירשזון: שדרוג הכביש יביא לשיפור משמעותי בזרימת התנועה ובקיצור זמני הנסיעה של תושבי הצפון אל מטרופולין חיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il