X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה לתפקוד צה"ל בראשותו של ליפקין-שחק לא מתקבלת במערכת הפוליטית בשיוויון נפש ח"כ סער: "שר הביטחון המעורב כל כולו בנושא, אינו רשאי לקבוע את מסגרת החקירה" ח"כ גלאון: "הקמת הוועדה היא ניסיון לסיכול ממוקד להקמת ועדת חקירה ממלכתית"
▪  ▪  ▪

הכרזתו של שר הביטחון, עמיר פרץ, על הקמת ועדה לתפקוד צה"ל בראשותו של אמנון ליפקין שחק, שר ורמטכ"ל לשעבר, לא מתקבלת במערכת הפוליטית בשיויון נפש. גורמים בכירים הביעו הערב (ד', 16.8.06) תמיהות כיצד יכול מי שיעץ לשר הביטחון, לעמוד בראש ועדת חקירה שתחקור מהלכים עליהם יעץ.
כך יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער שאמר כי "שר הביטחון קבע שיש צורך בחקירה, אבל שר הביטחון המעורב כל כולו בנושא, אינו רשאי לקבוע את מסגרת החקירה, היקפה והרכב הגוף החוקר. בעיקר, אין הוא יכול לצמצם את החקירה לצה"ל בלבד ולהוציא את הדרג הפוליטי מחוץ לתחום החקירה ואף לקבוע את הרכב הוועדה".
לדבריו, "יו"ר הוועדה, השר לשעבר אמנון ליפקין שחק, השתתף, לפי פרסומים בתקשורת, בפורום התייעצויות שקיים שר הביטחון עצמו בזמן המלחמה. מהלכו של פרץ מצביע על הצורך בהקדמת ועדת חקירה ממלכתית שאת הרכבה יקבע נשיא בית המשפט העליון כגורם בלתי תלוי ולפי סמכותו בחוק ועדות החקירה".
ח"כ שטייניץ: הוועדה פגומה משני טעמים
חבר נוסף בסיעת הליכוד, ח"כ יובל שטייניץ טוען כי זהו תרגיל טקטי יפה אבל לא יותר מזה. "ועדת חקירה רצינית צריכה להיות חיצונית למערכת ולצה"ל ולדרג המדיני משום שהוועדה צריכה לחקור גם את שר הביטחון הנוכחי וגם את והקודם".
לדבריו, הוועדה הזו פגומה משני טעמים. "שר הביטחון מינה את הוועדה. איך תחקור את שר הביטחון? גם אם תשמע אותם, איזו צורה תהיה לוועדה? איך תחקור את הממשק בין הדרג המדיני והצבאי?"
בנוסף, אומר ח"כ שטייניץ כי "הוועדה מורכבת מהברנז'ה הצבאית. אני לא נגד אבל כאשר בוועדה ארבעה, חמישה אנשי צבא, הברנז'ה הצבאית של אתמול חוקרת את הברנז'ה הצבאית של היום".
יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ אורי אריאל התייחס גם הוא לוועדת הבדיקה ואמר כי "הוועדה של פרץ היא בריחה מאחריות ויריקה בפרצוף הלוחמים. הציבור בכלל והחיילים שלחמו בפרט דורשים חקירה אמיתית שתכלול את הדרג המדיני ובכללו את ראש הממשלה ושר הביטחון. הוועדה הנוכחית לא תעשה זאת".
ח"כ יתום: להקים ועדת חקירה חיצונית
מהצד השני של המפה הפוליטית אמר הערב יו"ר מרצ-יחד, ח"כ יוסי ביילין, ששום ניסיון של עמיר פרץ להקים ועדה פנימית לא יתקבל כתחליף לוועדת חקירה ממלכתית שתבחן את ההיבטים המדיניים, הצבאיים והחברתיים של מלחמת לבנון השנייה. אמנון ליפקין שחק הוא מינוי מצוין כחבר בוועדת חקירה ממלכתית שתקום לאחר שהממשלה תעשה את כל השמיניות באוויר כדי למנוע אותה".
יו"ר הסיעה, ח"כ זהבה גלאון, טענה כי "לא יתכן שהשר שהוא בין האחראים למחדלים הביטחוניים הקשים בזמן המלחמה, הוא זה שממנה ועדה שאמורה לחקור גם אותו". לדבריה, "הקמת הוועדה היא ניסיון לסיכול ממוקד להקמת ועדת חקירה ממלכתית שצריכה לחקור גם את הדרג הצבאי וגם את הדרג המדיני".
ואילו ח"כ דני יתום (עבודה) מברך על הקמת ועדת החקירה אך יחד עם זאת קורא להקמת ועדת חקירה חיצונית שאינה תלויה ברשות המבצעת. קרי, לכל הפחות ועדת חקירה פרלמנטרית.

תאריך:  16/08/2006   |   עודכן:  16/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במערכת הפוליטית לא מסתפקים בוועדת הבדיקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ועדת חקירה: חבל על הזמן חבל על הכסף
בחירות חדשות עכשיו  |  16/08/06 22:40
2
המשחק מכור
מזרחן  |  17/08/06 02:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
זאת נוכח עתירתם של איתמר בן גביר וברוך מרזל לבית המשפט העליון כי יוציא צו על-תנאי וצו ביניים שיחייב את הדחתו    מסתמכים על תקדים השרים הנגבי וליברמן
אלעזר לוין
חברת סטארט-אפ שכרה 200 מ"ר ברחוב יגאל אלון בדמי שכירות מן הנמוכים שנרשמו באחרונה
שלומי דיאז
המשטרה עצרה תושב חיפה, בעל חברה לכריית חול    הוא חשוד בתשלום שוחד למנכל הרשות לשעבר, עמוס רון
רונן ליבוביץ
בדיון נוקב ומתוח אישרה ועדת הכספים הענקת ערבות מדינה להלוואות לסיוע לעסקים קטנים באזור הצפון    הסיוע יינתן לחודש אוגוסט בלבד לעסקים שהמחזור הכספי שלהם עד מאתיים אלף ש"ח. לחודש    האוצר והקואיליציה ביקשו לדחות הצעה על אישור תוספת למערכת הביטחון בסך שני מיליארד ש"ח מתוך קיצוץ רוחבי ברוב תקציבי משרדי הממשלה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי מוחם של חולדות רזות רגיש יותר לכימיקל המיוצר במוח ומגרה תנועות ספונטניות כמו התנועעות עצבנית ותנועות אחרות שאינן במודע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il