X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש העליון: "אין ראיה שהחברה נמכרה "בנזיד עדשים" בפחות משוויה הריאלי" לא הביאו כל ראיה לטענותיו "חברה נמכרת על פי המחירק הריאלי המוצע בעדה, ולא לפי חוות דעת" אין צו להוצאות
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון דחה אתמול (ג', 22.8.06) סופית את תביעתם של פרופ' שמעון שטרית וארבעה אחרים נגד קבוצת אריסון, עוזי ורדיזר וראשי ההסתדרות, בגין מכירת השליטה בשיכון ובינוי ב- 1995.
בית המשפט אישר את פסק הדין של השופט המחוזי בת"א, נסים ישעיה, שדחה את התביעה. בית המשפט קבעו, כי שטרית לא הביא ראיה ממשית לביסוס טענתו, שהחברה נמכרה במחיר נמוך מהריאלי. השופטות עדנה ארבל ודבורה ברלינר הצטרפו לקביעה זו. עם זאת, לא חויבו שטרית ושותפיו לערעור בהוצאות.
בית המשפט העליון דחה את טענת שטרית, כי שיכון ובינוי "נמכרה בנזיד עדשים". הוא אמר, כי שטרית לא הביא כל ראיה לכך שהחברה נמכרה במחיר נמוך מהריאלי. הוא אף לא חקר בחקירה נגדית את פרופ' יצחק סוארי, שהעיד בענין זה בפני בית המשפט המחוזי.
השופט גרוניס קבע, כי עובדי שיכון ובינוי קנו בזמנו את החברה ב- 557 מיליון שקל - 307 מיליון שקל במזומן, ועוד 250 מיליון שקל ויתור על תנאים סוציאליים. סכום זה, מציין השופט גרוניס, דומה לחוות דעתו של רואה החשבון גד סומך, שקבע בזמנו, בעת המו"מ למכירת שיכון ובינוי, שווי החברה נע בין 550 ל- 602 מיליון שקל.
השופט גרוניס סקר בפסק דינו את התפתחות המו"מ למכירת החברה ב- 1995: תחילה הוגשה חוות דעת של ד"ר דן לוין, שלפיה שווי החברה 314-271 מיליון שקל. ההסתדרות לא קיבלה חוות דעתזו, והזמינה חוות דעת שניה, של הכלכלנים יעקב גדיש (המנוח) ושלמה שטנר, שקבעו ששווי החברה 814-701 מיליון שקל. נוכח הפער הגדול בין שתי חוות הדעת, הוזמנה חוות דעת שלישית של סומך, ולבסוף נמכרה החברה כאמור במחיר דומה.
שטרית ושותפיו לתביעה - היחצ"נים עמי ועדנה דוראון, יואל קריל ואניטה יונגר, כולם חברי ההסתדרות - ביקשו מבית המשפט המחוזי לאפשר להם לעיין בשלוש חוות הדעת, אך נדחו.
השופט גרוניס מאמץ החלטה זו. הוא מסביר, כי החברה נמכרה לא על פי חוות הדעת, אלא על פי מו"מ בין קונה למוכר, שהתחשב בין היתר בכך שהצעת העובדים היתה יחידה, ולשיכון ובינוי היה הון עצמי שלילי של 270 מיליון שקל.
בכך אימץ בית המשפט העליון עקרון כלכלי חשוב: שווים של חברה, או נכס, לצורך עיסקה, לא נקבע על פי חוות דעת תיאורטית זו או אחרת, אלא על פי המחיר בפועל שהקונה מוכן לשלם בעדם.
בית המשפט העליון ציין, שבדרך כלל יש מקום לאפשר לצדדים לעיין בכל מסמך, המוזכר במהלך כתבי הטענות והדיון. אולם במקרה שלנו, כאמור, יש הצדקה לכך שלא ניתן לתובעים לעיין בחוות הדעת.
עם זאת, דחה ביהמ"ש העליון את תביעתם של ראשי החברה וההסתדרות, לחייב את התובעים בהוצאות. גם שטרית לא ישלם הוצאות כלשהן - חוץ מתשלומים גבוהים ששילמו שני הצדדים לעורכי הדין שלהם.
פסק הדין של בית המשפט העליון מסיים, לאחר 11 שנים, את פרשת מכירתה של שיכון ובינוי. בזמנו קיבלו עובדי החברה מימון לעיסקה מחברת אריסון השקעות, שבתמורה קיבלה 15% מהמניות. לאחר מכן קנתה אריסון מניות נוספות מהעובדים, והגיעה ל-35% בבעלות על החברה.
המניה נרשמה בבורסה, ורבים מהעובדים מכרו את מניותיהם לציבור. עם זאת, מחזיקים עובדי החברה גם כיום, באמצעות התאגדות שהוקמה לשם כך, כ- 17% מהבעלות על החברה. שותפות עיסקית-ניהולית בין שרי אריסון לקבוצת העובדים מאפשרת לשתי הקבוצות יחד להגיע לרוב בחברה, כ- 52% ממניותיה.

תאריך:  23/08/2006   |   עודכן:  23/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: נדחה ערעור שטרית על מכירת שיכון ובינוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ביחרו ריהוט מתאים לילד    יש לחפש ילקוט שיהיה גם יפה אבל הכי חשוב שיהיה נוח    מספר דרכים לחיזוק שרירי הידיים אצל ילדים העולים לכיתה א'
יפעת גדות
כדאי לדעת כי ירקות ירוקים כמו תרד, כרוב וברוקולי, ומספר סוגים של קטניות ומוצרים המכילים פולי סויה הם מקורות טובים לסידן מהצומח
אריאל שמידברג
מפקד כוחות יוניפיל בדרום לבנון תיאר את הפסקת האש בין ישראל לבין החיזבאללה כ"שברירית מאוד ומסוכנת"    הגנרל פלגריני: "הכוחות הרב-לאומיים לא יפרקו את החיזבאללה מנשקו"
יפעת גדות
בפעם הראשונה השומע המנון "התקווה" באצטדיון אולימפי ודגל ישראל הונף מעל שאר הדגלים
יפעת גדות
אחד הסימנים: כאב בטן שבדרך כלל נעלם לאחר האוכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il