X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ הצרפתי אמר כי אירן חייבת להפסיק את ההעשרה, אם בכוונתה לשוב לשולחן המשא-ומתן "אירן איבדה אמון הקהילה הבינלאומית כך שאמרה כי תוכנית הגרעין שלה היא לצרכים אזרחיים"
▪  ▪  ▪

"אירן חייבת להפסיק להעשיר אורניום, אם היא רוצה לשוב לשולחן המשא-ומתן ולסיים את הפולמוס הבינלאומי בנוגע לתוכנית הגרעין שלה", כך אמר (יום ה', 24.8.06) שר החוץ הצרפתי.
סוכנות הידיעות AP מדווחת כי בכירי ממשל בצרפת ובגרמניה אמרו כי הם עדיין בוחנים את הצעת הנגד האירנית, אותה הם מתארים כ"מסובכת וארוכה". יצויין, כי נראה כי אירן סרבה להפסיק להעשיר אורניום, שהיא הדרישה המרכזית של המערב.
שר החוץ הצרפתי, פיליפ דוסטה בלאזי, מסר כי "הדלת עדיין פתוחה" למשא-ומתן, אך הוסיף ש"האירנים מכירים את חוקי המשחק. ראשית, עליהם להשעות פעילות גרעינית רגישה". לדבריו, הנושא והנותן המרכזי של אירן, עלי לריג'אני, הביע נכונות לנהל משא-ומתן עם המדינות אשר הציעו את "חבילת התמריצים".
"ברצוני להבציע כי צרפת פנויה למשא-ומתן, ואני נזכר שכפי שתמיד אמרנו - ומר לריג'אני יודע זאת היטב - חזרה לשולחן המשא-ומתן קשור להשעיית העשרת האורניום", אמר השר הצרפתי.
דובר משרד החוץ הצרפתי אמר כי הדרישה הזו נובעת מה"עובדה שאירן איבדה לגמרי את האמון של הקהילה הבינלאומית בכך שאמרה כי תוכנית הגרעין שלה היא לצרכים אזרחיים".
גרמניה, צרפת ובריטניה הובילו במשך חודשים שיחות עקרות, בשמן של 25 מדינות אירופאיות בנושא תוכנית הגרעין האירנית. צרפת ביקשה לערוך פגישה עם שותפיה האירופיים, בדגש על גרמניה ובריטניה, ועם אחראי מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חאבייר סולאנה.
בעוד שגרמניה וצרפת מחזיקות בעמדה נוקשה סביב הנושא, רוסיה וסין עמדו מאחורי קריאתה של אירן לקיים משא-ומתן כדי לסיים את הקפאון.
ביום ג' (22.8.06) הגישה אירן את תגובתה לחבילת ההטבות שהוצעה לה תמורת הפסקת העשרת האורניום. כך דווח בטלוויזיה האירנית. ראש צוות המשא-ומתן האירני בנושא פרויקט הגרעין, עלי לרג'יאני, אמר כי אירן מוכנה להיכנס "למשא-ומתן רציני" בנושא המחלוקת הגרעינית. לריג'אני לא אמר האם אירן מוכנה להקפיא את העשרת האורניום.

תאריך:  24/08/2006   |   עודכן:  24/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרפת: על אירן להפסיק להעשיר אורניום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מדווחים כי גברים אינם מאמצים "מודל נשי" של הורות    במקום זאת, גברים נוטים לשמור על לוח זמנים של יום עבודה מלא גם לאחר שהפכו לאבות
עידן יוסף
עצומה עליה יחתמו בפורטל "תפוז" מיליון חותמים תוגש לכנסת    בתוך כך פוטר שר הביטחון את המילואימניקים מקנסות וריביות
יואב יצחק
עיריית תל אביב חתמה על הסכם לקבל מבוכמן את שטח הדולפינריום תמורת קרקע ללא מכרז    אישור עקרוני ניתן בתקופת אולמרט    בפרשה מעורב רון חולדאי
מתן פריידין
העתירה שהגישה לבג"צ חטיבת זכויות האדם במכללת ר"ג נגד הקמת כלא פרטי בישראל מגיעה לשלבי ההכרעה    במסגרת דיון שיתקיים בבית המשפט העליון בשבוע הבא יוצג מודל של הכלא בפני השופטים
רונן ליבוביץ
ראש אמ"ן שהופיע היום בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת הקדיש חלק ניכר לנושא האירני    טוען כי החיזבאללה מנסה לשקם עצמו בשלושה מישורים    בנוסף, גאווה גדולה בלבנון כי חיזבאללה הצליח להתמודד מול ישראל    סיפר כי סוריה וחיזבאללה הופתעו מחוסנו של העורף הישראלי    אמר שמצבם של הפלשתינים רע מבחינה צבאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il