X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הארגון לגננות ולנוף מזהיר: עליית שכר המינימום תגרום להפסדים כבדים לקבלני גינון. בעוד שמעסיק רגיל יכול להתייעל או להעביר את ההוצאה לצרכן, חלק מהקבלנים כבולים בהסכמים המחייבים להעסיק מספר מינימלי של עובדים
▪  ▪  ▪

התייקרות שכר המינימום עלולה לגרום בשנים הקרובות להתמוטטות כלכלית של קבלני גינון ולתגובת שרשרת של גופים נוספים העוסקים בתחום הגינון. כך מזהיר מנכ"ל הארגון לגננות ולנוף, חזי מולא. לדבריו, רוב קבלני הגינון קשורים עם רשויות מקומיות ועם גופים מוסדיים, השוכרים את שירותיהם בהסכמים ארוכי טווח, שלעיתים אף מחייבים אותם להעסיק מספר מינימלי של עובדים.
לדברי מולא, בעת שהקבלנים ניגשו למכרזים, הם תמחרו את ההצעה לפי שכר המינימום דאז. ההעלאה המשמעותית בשכר המינימום, שחלקה כבר בוצע השנה, וחלקה מתוכנן לשנה הקרובה, תגרום לייקור חד בהוצאותיהם, שאותו הם לא יוכלו לכסות דרך התייעלות וקיצוץ בעובדים, מאחר שלעיתים הם מחויבים למספר מינימום של עובדים. מדובר בענף עתיר עבודה, וחלק מהקבלנים מעסיקים 20-30 עובדים ויותר לצורך טיפול בגנים של רשות אחת.
על-פי הערכת הארגון לגננות ולנוף, היקף ההפסד של קבלני הגינון יגיע ל- 1.5 מיליון שקל בשנה ואף יותר. בארגון חוששים שכמה מהקבלנים, ובמיוחד אלו שגם כך עובדים במתח רווחים נמוך, יתמוטטו, והתוצאה תהיה נזק קשה לחברות עצמן, לעובדים, לגופים ששכרו את שירותיהן, למשתלות, לספקים ובמיוחד לגנים אותם הם מתחזקים.
מולא אמר, כי אמנם, זכותה של ממשלת ישראל להעלות את שכר המינימום בצורה חדה, אולם היא לא יכולה להפקיר את מי שנפגעים מהחלטתה. הארגון לגננות ולנוף מצפה מהממשלה להורות על פתיחת כל הסכמי האחזקה ארוכי הטווח בתחום הגינון והנוי, ולתת לקבלנים תוספת בגובה הסכום שהם צריכים להעביר לעובדיהם.
עוד טוען מולא, כי תוספת זו אינה יכולה ליפול על מחלקות הגינון ברשויות המקומיות, שגם כך רובן מתנהלות בתקציבים מקוצצים, וכי על ראשי הרשויות לדאוג להגדיל בהתאם את תקציבי הגינון, כדי שפעילות מחלקות הגינון ורמת הגינון לא תפגע מכך.
"השארת הנושא ללא פתרון עלולה לגרום לפגיעת שרשרת בגינון הציבורי בישראל - פגיעה באיכות הגינון הציבורי, שהתושבים נהנים ממנו, פגיעה ישירה בקבלני הגינון ובשאר העוסקים בענף הגינון, או לחילופין לגרום לכך שקבלני גינון יהפכו בעל כורחם לעבריינים וימצאו דרכים 'יצירתיות' לפצות את עצמם - דבר שאיש אינו רוצה שיקרה", אומר מולא.

תאריך:  27/08/2006   |   עודכן:  27/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עליית שכר המינימום תסכן את ענף הגינון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
גרטנר: בשנת 2006 צפויים להימכר 960 מיליון טלפונים ניידים    נוקיה ומוטורולה - הספקיות המובילות בשוק העולמי
הדר פרבר
פקיסטן הודיעה כי אם תתבקש תסגיר את רשיד ראוף החשוד בתכנון המזימה לבצע פיגועים בטיסות טרנסאטלנטיות מבריטניה לארצות הברית
ענבל אביב
הממונה על השכר באוצר הורה לחברת החשמל לבטל את חריגות השכר של עובדי החברה לאלתר    עובדי חברת החשמל איימו כי אם יקוצץ השכר ישביתו את עבודתם
ברוך לוי
קצב הגידול באשראי לסקטור העסקי נותר גבוה, ועמד על 11% במחצית הראשונה של 2006 - מעל לקצב צמיחת התוצר העסקי    בנק ישראל: המשך הגידול המהיר באשראי אינו תואם את התרחבות הפעילות הריאלית
גלית יצחק
המשרד לאיכות הסביבה אסר על מכירת תכשירי הדברה ביתיים המכילים זרחניים אורגניים    התכשירים לגינה אינם בתחום אחריותו ולכן השימוש בהם נמשך למרות הסכנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il