X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"ועדת חקירה ממלכתית אינה נחוצה" "אין לנו את הלוקסוס לשקוע בחקירת העבר"; צריך להתכונן כדי לעמוד בפני הסיכון האירני "הצבא לא יהיה נאשם"
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע בנאום בפני ראשי ערים בצפון, כי לא יורה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת הלחימה בצפון. לדבריו, דבר זה אינו נחוץ עכשיו לישראל, וזאת בשל הסיכונים שבה נתונה המדינה.
- לנאומו המלא של ראש הממשלה
אולמרט הודיע כי הממשלה בראשותו תפעל לביצוע ביקורת מקצועית לבחינת כשלי המלחמה והשיפורים הנדרשים. לדבריו, יוקמו שתי ועדות חדשות:
  • ועדת בדיקה בראשה יעמוד ראש המוסד לשעבר, נחום אדמוני. עם חבריה יהיו: האלוף במילואים ידידיה יערי, המשפטנית פרופ' רות גביזון, ופרופ' יחזקאל דרורי. הוועדה תתבקש לבחון את תפקוד הממשלה, כולל הדרג המדיני, "וכל מה שתמצא לנכון".
  • תוקם ועדה מקצועית נוספת לבדיקת צה"ל והכשלים שהתגלו. הוועדה שתופעל היא זו שהוקמה על-ידי שר הביטחון. בראשה יעמוד הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין-שחק.
  • אולמרט הודיע, כי בנוסף תבקש הממשלה ממבקר המדינה לערוך בדיקה מקיפה בדבר מוכנות העורף נוכח איום הטילים [מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, הודיע בשבוע שעבר, מיוזמתו, על החלטתו לבדוק את הליקויים והמחדלים בעורף (המבקר יבדוק תפקוד צה"ל והממשלה, 21.08.06)]
בנאומו אמר אולמרט: "נועצתי באנשים רבים בשאלה הזו... בעיקר התלבטתי מהי חובתי כרה"מ, כבעל האחריות העליונה, לא רק למה שהיה, אלא בעיקר למה שיהיה ומה שעלול להיות. לכאורה, הפתרון הוא פשוט: ממנים שופט שיעמוד בראש ועדת חקירה ממלכתית שתחרוץ דין. אולי זה מפתה מבחינה פוליטית וקורץ לקהל מסויים... אבל זה לא מה שדרוש למדינה. הרי ברור מה יקרה - במשך תקופה ארוכה כל הצמרת הביטחונית והמדינית ישותקו מאימת הדין, רבים יצויידו בעורכי דין... וכל זה כשהלחימה עדיין לא הסתיימה, החיילים עדיין בלבנון, והאיום עוד לא הוסר לגמרי... אנו צריכים עדיין להיערך לאיום של אירן ונשיאה - שונא ישראל".
אולמרט המשיך ואמר: "אין לנו את הלוקסוס לשקוע בחקירת העבר... כל אחד עם יד על הלב יודע בינו לבין עצמו כי זה לא מה שיתקן את הליקויים ולא מה שימנע את התקלות. מה שדרוש לנו זו בדיקה עניינית מקצועית שיורדת לשורש העניין, מסיקה מסקנות ומפיקה לקחים".
אולמרט הדגיש, כי לא יאפשר להעמיד את צה"ל על ספסל הנאשמים: "הצבא לא יהיה נאשם. לא יעמוד בחקירה פומבית צולבת... אני לא אתן לשתק את צה"ל לחודשים ארוכים רק כדי לרצות מישהו כזה או אחר. את הצבא יש לבדוק בדרך שבה חברה אזרחית דמוקרטית בוחרת את צבאה, כך גם את הדרג המדיני".

העורף עמד במשימה

"העורף הישראלי היה המטרה העיקרית של האויב, ולא במקרה. מטרת החיזבאללה הייתה להוכיח את תיאוריית כורי העכביש שלו: לפגוע בעורף, להרוג, להטיל אימה, לגרום לבהלה ופאניקה שתשתק את פעולות צה"ל.
"הם האמינו שלחץ על העורף הוא קרש ההצלה שלהם. הם קיוו שהעורף האזרחי שלנו לא יעמוד והם הופתעו. הוא עמד בזכות התנהגותם של אזרחים במקלטים, בזכות רוח ההתנדבות והסולידריות של החברה הישראלית שהתנדבה כולה לעזור... הוא עמד בזכות המנהיגות שלכם במקומותיכם, בקרב התושבים שלכם, שאתם פועלים בתבונה ובאומץ... גם בזכות פעולות הממשלה, שפעלה מהימים הראשונים בעיצומה של מערכה צבאית קשה".
"כן, העורף עמד ובזכותו במידה רבה החיזבאללה נכשל מלהרתיע אותנו. אני יודע שיש מחלוקות לגבי מידת ההצלחה שאולי תלויה במידת הציפיות המוקדמות. .. סבלנות. דבר אחד ברור - בביירות ובבירות אחרות במזה"ת הבינו שאנחנו לא עוברים לסדר היום על פגיעה בריבונותינו, אזרחינו וחיילינו. את השיעור הזה החשוב כל כך למדנו אנחנו לעצמנו ולמד גם העולם".

מהם הישגי המלחמה?

אולמרט מנה את ההישגים מהלחימה ואמר: "מה המצב היום? חיזבאללה הורחק מהגדר והגבול. אין יותר מוצבים של חיזבאללה מעל יישובים שלנו... אין עמדות שולטות מעל הגבול. מרבית כוחות הקו הראשון הושמדו, מאות הרוגים ופצועים... מעוזי החיזבאללה בביירות וכל מתקניו הושמדו, ראשי החיזבאללה הפכו חסרי בית... צבא לבנון מתפרס על גבולנו הצפוני... בפעם הראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בלבנון, ... כוח רב-לאומי חזק מתארגן כדי להיכנס ללבנון ולסייע לה לבלום את החיזבאללה".
אירן וסוריה ניהלו את המלחמה
"לא הייתה זו מלחמה רק נגד החיזבאללה. הוא צוייד במיטב כלי הנשק וטילים וקטיושות וכל כלי משחית אפשרי. אירן וסוריה הפעילו את כל המנגנונים, נתנו את כל הגיבוי והיו התשתית והבסיס שמולם ניצבה ישראל בחודש האחרון".
"לעולם ברור כי החיזבאללה הוכה. היטיב לנסח זאת נשיא ארה"ב בוש, שאמר כי בקרוב מאוד יתברר כמה ניצחה ישראל וכמה הובס החיזבאללה... בפעם הראשונה יש סיכוי להסדר בלבנון שיוביל להסרת האיום המיידי על ישראל - זה סיכוי שהוא איננו וודאות. עלינו לעמוד על המשמר, להמשיך במאמץ המדיני ולהיות מוכנים להשתמש בכוח כדי להגן על עצמנו, אם נידרש לכך, אם ההסדר המדיני ייכשל. השגנו זאת משום שלא נרתענו מהפעלת הכוח שצריך, אך נהגנו באיפוק ואחריות שהיה אפשר. ידענו להורות לצבא לפעול ללא היסוס כשהיה צריך, וגם ידענו לסיים כשנוצרה ההזדמנות המדינית הראשונה הנכונה לכך".
אז האם הכל טוב?
אז אם הכל טוב? שאל ראש הממשלה וענה: "לא. לא הכל טוב. ספגנו אבידות קשות. נכון, הם ספגו יותר, אבל זה לא מנחם אותנו על חלל אחד, על בן אחד שנפל, על אזרח אחד שנהרג. לא הצלחנו לעצור את הקטיושות. צריך להודות - לא היה לנו ולא לאף אחד אחר פיתרון ראוי לעצירת נשק תלול מסלול. אבל יש לזכור שגם הקטיושות וגם הקסאמים לא מצליחים לעצור אותנו".
שבועה אישית
"והחשוב מכל - עדיין לא החזרנו את הבנים הביתה. ממשלת ישראל ואני בראשה, לא נחסוך כל מאמץ להגיע אליהם ולהחזיר אותם. אני, אהוד אולמרט, ראש ממשלת ישראל, מבטיח לכם שהם ישובו הביתה. אולי לא מהר כמו שרצינו, אבל הם ישובו הביתה.
"נכון, לא הכל פעל כפי שרצינו, לא בכל מקום היינו מוכנים כפי שהיינו צריכים להיות, לא תמיד השגנו את התוצאות שלהן קיווינו, לא הכל דפק, היו תקלות, היו ליקויים, היו גם כישלונות, גם אם המאזן הכולל חיובי, אסור לנו להעלים עין מהכישלונות, אסור לנו לטייח אסור לעבור לסדר היום... אין לנו זמן, עלינו לפעול במהירות, זו חובתי כראש הממשלה לבדוק הכל, להסיק מסקנות ולהפיק לקחים... ואני אמלא חובתי זו כפי שהבטחתי מייד עם סיום הלחימה".

תאריך:  28/08/2006   |   עודכן:  28/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט: ועדת בדיקה בראשה נחום אדמוני
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
מה שמנחם אותי
בן גבעת עדה בינימנה  |  28/08/06 20:41
2
איפה אולמרט ואיפה גולדה? ל"ת
צצ  |  28/08/06 20:41
3
אולמרט חושב שכולנו תמימים.
אלכס לוין  |  28/08/06 20:41
4
חבל"ז על הזמז
אח שלו  |  28/08/06 20:50
5
נו באמת עוד יצטרכו ועדה שתבדוק גם
את המריחה הזאת.  |  28/08/06 20:54
6
אולמרט רוצה לנהל מדינה עם יועצי תדמ
אולמרט רוצה לנהל מדי  |  28/08/06 20:57
7
טיפש יהיר ומושחת שילוב מסוכן ל"ת
אבל זה מה שהעם בחר  |  28/08/06 21:01
8
The 1st.problem=the JUDICIAL system ל"ת
Ask A.BARAK  |  28/08/06 21:06
9
אין מגבול לחוצפה
יצחק בן  |  28/08/06 21:08
10
האולמרט הזה חושב שכולם מטומטמים
בח.............ח....  |  28/08/06 21:15
 
- אולמרט חושב שכולנו מטומטמים
מזרחן  |  29/08/06 01:13
11
היום "הכל אחריותי" מחר "הכל סמכותי"
קצין מיל' רותח   |  28/08/06 21:21
12
olmart go home ל"ת
bell  |  28/08/06 21:24
13
The committee smells like Ulmert ל"ת
AMR  |  28/08/06 21:27
14
מאשימים אותך, אולמרט! לא את הצבא
דבורה הנביאה  |  28/08/06 21:57
15
אין לנו לוקסוס, ואין לנו ממשל הגון
ואין לי עטים נובעים  |  28/08/06 21:59
16
קודם למינוי אדמוני מינה את אשתו ...
לא נרפה  |  28/08/06 22:10
17
מדוע התגובות לא פורסמו?
מוריה  |  28/08/06 22:13
18
ב - 16.8.06 כתבתי את זה כאן במדור
לוקוס ודקר  |  28/08/06 22:15
19
מה הקשר בין:אולמרט,בראון,הבנק למסחר ל"ת
והימורים  |  28/08/06 22:44
20
"עובדים עלינו עבודה עברית"  ל"ת
ישראבלוף  |  29/08/06 02:19
21
ועדת טייחמוני ל"ת
מצ'לס  |  29/08/06 14:06
22
אולמרט ונאמניו מתמרנים לשוא ! ! !
yalla39  |  29/08/06 18:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC מבטיחה לשדר בקרוב סרט, בו ניתן יהיה לראות את רון ארד ולשמוע את קולו
יפעת גדות
חוקרים גילו כי השמנה השפיעה על שיעור ההשרדות, קיצרה את משך הזמן של הישנות הסרטן לאחר הטיפול והביאה למוות מוקדם יותר מהמחלה
אריאל שמידברג
קונסוליית ישראל באנקרה מסרה, כי ארבעה ישראלים נפצעו קל בפיצוץ שאירע בעיירת הנופש אנטליה שבטורקיה    המשטרה חוקרת את נסיבות הפיצוץ
מתן פריידין
נשיאת השלום בת"א שיבצה את השופטים שידונו במשפטו של שר המשפטים לשעבר, חיים רמון    השופטים: חיותה כוחן, דניאל בארי ודניאלה שריזלי    הקראת כתב האישום נקבעה לראשית ספטמבר
אריאל שמידברג
אגונג לאקסונוף, חבר פרלמנט באינדונזיה, אמר למשלחת של מחוקקים אירנים שביקרו בג'קרטה, כי מדינתו תשתף פעולה עם ממשלת אירן בתחום הגרעיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il