X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה סייר בצפון ותקף את כל הטוענים כי יישובי הצפון על סף קריסה ראש המועצה האזורית הגליל העליון: הממשלה צריכה לעשות מהפך מחשבתי
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, וצוות הקבינט לטיפול בצפון סיירו קיימו במהלך היום (ג', 29.8.06) במספר יישובים בצפון וכן קיימו מפגש עם נציגי פורום קו העימות בקיבוץ עמיעד בגליל העליון. במהלך המפגש, הביעו נציגי הפורום ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה במלחמה ובטיפול ביישובי הצפון.
בדבריו ציין אולמרט, כי טענות בעלי העסקים בצפון כי הם במצב כלכלי קשה וכי עסקים רבים עומדים בפני קריסה, אינן נכונות, והדגיש כי הבעיות היו קיימות עוד קודם. "הניסיון לתאר תמונה כאילו הצפון התמוטט, זה שקר וכזב. הדבר נאמר על-ידי אנשים שלא היו בצפון בתקופה שלפני המלחמה, כל אלה שליבם שתת דם מרוב דאגה לצפון, ישבו בבתי הקפה בתל אביב ורק דיברו על המצב הקשה ביישובי צפון הארץ" אמר אולמרט.
אולמרט אמר, כי אזור הצפון כולו ניצב בפני "הזדמנות היסטורית" שתאפשר לו להתפתח ולהתחזק. הוא הוסיף וציין, כי "המצב הנוכחי מהווה הזדמנות עבורנו לעשות מעשה שאנו מדברים עליו כבר עשרות שנים. הלחימה היא הזרז לעבודת פיתוח מקיפה שתחזק את האזור כולו". לדבריו, קיים הבדל גדול בין המציאות בשטח לבין התיאורים בדבר הזנחת העורף. "היו קשיים, אך ברובן המוחלט של הערים היה ניהול, שליטה ובקרה ברמה גבוהה", דברים אלו נאמרו במהלך ישיבה שנערכה בחצור הגלילית.
למפגש בקיבוץ עמיעד הגיעו יחד עם ראש הממשלה גם המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס ומנכ"לית משרדו, אפרת דובדבני, מנכ"ל משרד רה"מ, רענן דינור, נשיא UJC ישראל, נחמן שי, מתאם הקבינט בצפון, עמוס ירון ואישים נוספים.
ראש המועצה האזורית הגליל העליון, אהרון ולנסי, קרא לאולמרט לשנות את סדר העדיפות בקבלת ההחלטות. "הממשלה צריכה לעשות מהפך מחשבתי ואתם בממשלה עוד לא הפכתם לעצמכם את הראש והבנתם שצריך לשנות סדרי עדיפות בחלוקת העוגה. אתם צריכים הרבה אומץ, רצון ונחישות כדי לבצע שינוי אמיתי", אמר.
"אנחנו דורשים תוכנית ארוכה ומקיפה", אמר ולנסי והוסיף, "אנחנו לא רוצים טיפול נקודתי בכל יישוב, אנחנו רוצים טיפול מקיף. עידוד התעשיה, עידוד המשתכנים, פיתוח מואץ של תשתיות והשקעה באקדמיה ומחקר". הוא הציג דוגמה אחת לסחבת בטיפול בצפון: "כביש 90, בקטע שבין ראש פינה לקריית שמונה סוללים כבר 8 שנים, זה לא יכול להיות. אם רוצים לעודד אנשים לבוא להתיישב כאן, צריך לתת להם אמצעים שווים לאלו שתושבי תל אביב מקבלים", תיאר את המצב.
יו"ר הפורום, שלמה בוחבוט, אמר כי ביישובי הצפון "פוחדים היום מהגירה שלילית, לאנשים החזקים שלנו יש לאן ללכת בתל אביב, הם יכולים למצוא לעצמם מקום בכל הארץ. אנחנו רוצים שהם יישארו פה, אצלנו ובשביל זה אנחנו צריכים לספק להם רמת חיים זהה לזו שיש בתל אביב".
אולמרט השיב לדברים וציין, כי "מי שרוצה לגור בקריית שמונה או האזור יעשה זאת, גם אם יהיו מי שגר 30 קילומטר מהגבול ולא רק שניים. המרחק מהגבול לא מהווה כלום כי היום הטילים מגיעים לכל מקום". הוא המשיך ואמר, כי "תפקידי כראש הממשלה לקבוע אמות מידה סבירות לפיהן תנהג הממשלה, אנחנו הגדרנו את קו העימות ועכשיו אנחנו לא נצמצם אותו אלא נרחיב אותו".
לדברי אולמרט, כל יישובי הצפון יזכו לקבל טיפול. "מי שצריך לקבל טיפול נקודתי - יקבל טיפול נקודתי ויהיה גם טיפול כולל בתחום החינוך ופיתוח התשתיות".

השר ישי: לתגבר אפשרויות התעסוקה בצפון

מצא: 42% מהתביעות בצפון כבר שולמו

תאריך:  29/08/2006   |   עודכן:  29/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט: הצפון לא מתמוטט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הוא מתכוון לצפון לבנון ל"ת
מזרחן  |  29/08/06 20:33
2
מסקנה
בן-לוי  |  30/08/06 00:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בנגלדש שלחה 1,800 חיילים ואינדונזיה ומלזיה שלחו כ- 900 חיילים אך ישראל טרם הסכימה לאפשר למדינות האסיתיות לשלוח חיילים שיקחו חלק בכוח הרב-לאומי, מאחר שממשלותיהן אינן מכירות בקיומה
הדר פרבר
דובר משרד הפנים הסעודי: התשעה הם חלק מקבוצה של 37 אסירים סעודים המוחזקים בכלא גואנטנמו והועברו על-ידי ארצות הברית לידי הממשל הסעודי
הדר פרבר
לחזק את השפעתה של ונצואלה בעולם תוך חיזוק קשריו עם אויבותיה של ארצות הברית, כמו אירן וקובה
מתן פריידין
חברת שטראוס-עלית דיווחה לבורסה לניירות ערך ולרשות ניירות ערך על התביעה הייצוגית בסך 12.3 מיליארד שקלים    החברה: נפעל להסרת התביעה
מתן פריידין
בית משפט השלום בירושלים הורה לשחרר בערבות את רו"ח ישראל גדכט החשוד בהשמטת הכנסות בסך של כ- 3.6 מיליון שקלים    בחקירתו הודה גדכט בחשדות המיוחסים לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il