X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפנטגון: לאירן תהיה פצצה גרעינית תוך חמש שנים הפוסט: חלון הזמן של חמש השנים מאפשר לוושינגטון להחליט: האם לפתוח במערכה אווירית
▪  ▪  ▪

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, הודיע (ה', 31.8.06) כי אירן לא תיכנע ללחץ הבינלאומי להקפיא את פעילות הגרעין שלה. אחמדינג'אד קרא לחברות האירופאיות במועצת הביטחון שלא לחדש את הסנקציות ואמר, כי עונש לא יגרום למדינתו לעצור את פעילותה.
"סנקציות אינן יכולות להניא את האומה האירנית מהשגת מטרותינו הנעלות של קדמה. לכן עדףי לאירופה להיות עצמאית (מארצות הברית) בקבלת ההחלטות וליישב את הבעיות באמצעות משא-ומתן", דברי הנשיא האירני אמש בראיון לטלוויזיה האירנית.
הנשיא האירני חזר גם הבוקר (ה') על עמדותיו הקשיחות כלפי הקפאת הפעילות הגרעינית ואמר, כי "האומה האירנית לא תקבל לרגע אחד שום הפחדה, פלישה והפרת זכויותיה". אחמדינג'אד אמר לקהל של אלפים בצפון-מערב אירן, כי אויבי המדינה ניסו להצית מחלוקות בקרב העם האירני, אך "אני אומר להם: אתם טועים. העם האירני מאוחד".
אחמדינג'אד העביר ביקורת נגד סירוב הבית הלבן להצעתו לערוך עימות טלוויזיוני מול הנשיא, ג'ורג' בוש. "הם אומרים שהם תומכים בדיאלוג ובחופש המידע. אבל כשהם דנים בהצעות, הם מתעלמים מהן ומתנגדים להן".
היום פג האולטימטום שהציבה מועצת הביטחון לאירן. זו האחרונה הודיעה השבוע כי אינה מתכוונת להקפיא את פעילותה הגרעינית. שגריר ארצות הברית באו"ם, ג'ון בולטון, אמר (ד') כי "ההחלטה נכנסת לתוקף בחצות... לפי שעון אירן. בשביל זה אם הם לא ישעו את כל פעילות הגרעין... הצעדים שעליהם הסכימו שרי החוץ בעבר, כולל שרי החוץ של רוסיה וסין, אנו נתחיל לדבר על יישום הצעדים הללו".
הצבא האמריקני פועל על-פי ההנחה כי תוך חמש שנים תהיה טהרן מסוגלת לבנות פצצה גרעינית. כך מדווח הוושינגטון טיימס (יום ה', 31.8.06).
על-פי הדיווח, חלון הזמן של חמש השנים מאפשר לוושינגטון להחליט האם לפתוח במערכה אווירית כדי לפגוע בתוכנית הגרעינית האירנית. הטיימס ציטט גורמים בהגנה המקורבים לדיונים בפנטגון, אך לדבריהם, ההערכות אינן לוקחות בחשבון את הנחישות האירנית לבנות את הפצצה האטומית מהר ככל האפשר.
הוושינגטון טיימס מצטט דובר בפנטגון שאמר, כי הנשיא, ג'ורג' בוש, ומחלקת המדינה, "עובדים בשקדנות עם קהילת המודיעין" ובשיתוף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ועם האו"ם, למציאת פתרון למשבר.
הממשל האמריקני מעוניין להפעיל סנקציות על אירן, ללא דיחוי, אך כידוע, עמדתן של רוסיה וסין טרם הובהרה. בארצות הברית אמרו כבר בשבוע שעבר, כי ייתכן ויפעלו ללא הסכמה מלאה.
סגן שרת החוץ האמריקני, ניקולס ברנס, אמר אמש בראיון לוושינגטון פוסט, כי הוא אינו רואה כל סימנים לכך שאירן מתכוונת לציית או להיכנע להחלטת מועצת הביטחון.
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר כי תוכנית הגרעין של אירן בלתי הפיכה. אירן הודיעה כי היא מוכנה להתחיל במשא-ומתן בנושא, אך היא דוחה כל הקפאה מיידית של הפעילות. לטענתה, המועד שהציב האו"ם אינו חוקי. "ההחלטה הגדולה של האומה האירנית להתקדמות ורכישת טכנולוגיה היא החלטה סופית. אין דרך חזרה מהשביל הזה", אמר אחמדינג'אד.
אירן אמרה כי התוכנית הגרעינית שלה מכוונת למטרות אזרחיות בלבד, בעוד שארצות הברית והמערב חוששים מפני כוונתה לפתח נשק להשמדה המונית.
היום צפוי נשיא אירן לשעבר, מוחמד חתמי, להגיע לארצות הברית לאחר שזו האחרונה החליטה להעניק לו אשרת כניסה. הנשיא לשעבר יהיה הגורם האירני הבכיר ביותר שיבקר בוושינגטון מאז שנותקו היחסים בין שתי המדינות, לאחר המהפכה האיסלאמית ב-1979.

תאריך:  31/08/2006   |   עודכן:  31/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן דחתה את האולטימטום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פנטגון כבר טעה בנושה כמה פעמים
ארתור שרמן  |  31/08/06 14:26
2
הכח המניע את אירן להשגת נשק גרעיני
דר' משה פרץ  |  31/08/06 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי גברים שנטלו תרופות ממשפחת נוגדי דלקת לא סטרואידיים, נטו ב-50% פחות לפתח ערמונית מוגדלת מאשר גברים שלא נטלו תרופות אלו
יפעת גדות
במחקר: הגברים העויינים ביותר סבלו מתפקוד הריאות הגרוע ביותר    תפקוד הריאות הדרדר גם מהר יותר מזה של גברים בעלי אופי רך יותר
מחלקה ראשונה
עמי אילון ואבישי ברוורמן הכריזו לראשונה בפומבי כי יתמודדו מול פרץ    מספר אחת יהיה בעל הסיכויים הטובים יותר לזכות בראשות המפלגה
יפעת גדות
אם אתם הורים מעשנים, לעולם אל תעשנו ליד הילדים או בתוך הבית
יפעת גדות
דיאנה חולצה מהרכב כשהיא עדיין בחיים, והובהלה לבית-חולים סמוך    למרות המאמצים הנואשים להצילה הודיעו הרופאים על מותה באותו בוקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il