X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מגלה העיתון הכוויתי א-ראי אל עאם סוריה רוצה בהפלת הממשלה הלבנונית, כדי לצרף את לבנון לציר סוריה-אירן שותפים לתוכנית: חיזבאללה וראש מפלגת האופוזיציה הלבנונית
▪  ▪  ▪

העיתון הכווייתי א-ראי אל עאם מדווח (שבת, 2.09.06), על תוכנית סורית להפלת ממשלת לבנון. המטרה: צירוף לבנון לציר סוריה-אירן. שותפים לתוכנית: חיזבאללה וראש מפלגת האופוזיציה הלבנונית "הזרם הלאומי החופשי", הגנרל מישל עוואן.
עוואן, גנרל נוצרי הידוע כתומך חיזבאללה מובהק, התנגד בפומבי לפירוק הארגון מנשקו. יש המעריכים שמדובר בניסיון של עוואן לזכות בתמיכת חיזבאללה, במועמדותו לתפקיד נשיא לבנון. בראיון לרשת הטלוויזיה אל מנאר, כינה עוואן, את רה"מ הלבנוני, פואד סניורה: "שגרירות זרה בביירות".
מקורות ערביים בכירים דיווחו לעיתון, כי הסורים מתכננים להשיג את המטרה באמצעות שיתוק המערכת הפוליטית הלבנונית. מדובר בתוכנית המורכבת משלושה שלבים. לדברי מקורות אלה, עקב המלחמה שניהל חיזבאללה עם ישראל, נכשל הארגון במילוי התפקיד שייעדו לו אירן וסוריה: הפיכת דרום לבנון למוקד העימות עם ישראל. הפסקת האש הביאה לפריסת צבא לבנון וכוח האו"ם המורחב, בדרום לבנון - עובדה המונעת, כרגע, את המשך העימות הצבאי. לכן, החליטו בסוריה, יש להשיג את המטרה באמצעים פוליטיים: על-ידי ניסיון "לתפוס את השלטון בלבנון או לשבש אותו". בצורה זו, לא ימצא בלבנון גורם שיוכל לקבל החלטות בכל דרג שהוא.
החלשת כוחה של ממשלת לבנון תוביל, בסופו של דבר, לאיבוד השליטה של הממשלה בצבא. בצורה זו, ימנע הצבא מביצוע משימותיו בדרום לבנון ולאורך גבול לבנון-סוריה. בין היתר, לא ימנע הצבא הברחת נשק לחיזבאללה - דבר שיאפשר את חימושו מחדש של האירגון.

ביצוע בשלושה שלבים

כאמור, מונה התוכנית הסורית שלושה שלבים:
  • השלב הראשון: הכשרת השטח להחלשת הממשלה, על-ידי הדגשת הפילוג הפוליטי בלבנון. השלב הראשו, שכבר הוחל בביצועו, ימשך עד לתחילת צום הרמדאן, ב-24 בספטמבר. בתקופה זו, צפוי צה"ל להשלים את הנסיגה מלבנון, והכוח האו"ם אמור להתפרס, ברובו, בדרום לבנון.
  • השלב השני יתחיל עם צום הרמדאן. הגנרל עוואן יפעל להרחבת תמיכת העם הלבנוני בו במהלך חודש הצום. עוואן נהנה מפופולאריות בקרב הנוצרים וחיזבאללה. עוון וחיזבאללה יאשימו את ממשלת סניורה ב"בגידה", ויאספו "ראיות", ש"יוכיחו", כי הממשלה "מרוששת" את העם הלבנוני ומונעת ממנו את הסיוע.
  • שלב השלישי, יחל בעיד אל פיטר - סוף חודש הרמדאן. עוואן וחיזבאללה יארגנו הפגנת המונים, במטרה להפיל את הממשלה. המפגינים צפויים לשאת כרזות פרובוקטיביות, כדוגמת: "ממשלת סניורה-אולמרט; "הממשלה גונבת את הכסף של קורבנות ההתקפות הישראליות"; ו- "חרירי משתף פעולה" (סעד אל-חרירי הוא מנהיג הרוב הפרלמנט הלבנוני, ובנו של רה"מ לשעבר, רפיק אל-חרירי, שנרצח בהזמנת סוריה).
פרובוקטורים מקצועיים צפויים להתעמת עם כוחות הביטחון הלבנונים, כדי לגרום לאלה לירות על ההמון, דבר שיסתיים בקורבנות מקרב המפגינים. תוצאות ההפגנה יובילו לשביתה המונית, הצפויה לשתק את החיים במרכז ביירות. השביתה תימשך עד להפלת ממשלת סניורה. בהעדר ממשלה, תחסר לבנון גורם חזק שיהיה אחראי על קבלת החלטות פוליטיות וביטחוניות.

תאריך:  02/09/2006   |   עודכן:  02/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוריה מתכננת להפיל את ממשלת סניורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אסד= עכברוש שסופו כמו סאדאם ל"ת
חכו לסוף  |  2/09/06 17:46
2
שמעתי בדיחה חדשה שתמציתה:
דרג  |  2/09/06 21:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
רונן ליבוביץ
ראש אמ"ן שהופיע היום בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת הקדיש חלק ניכר לנושא האירני    טוען כי החיזבאללה מנסה לשקם עצמו בשלושה מישורים    בנוסף, גאווה גדולה בלבנון כי חיזבאללה הצליח להתמודד מול ישראל    סיפר כי סוריה וחיזבאללה הופתעו מחוסנו של העורף הישראלי    אמר שמצבם של הפלשתינים רע מבחינה צבאית
הילה רפופורט
לראשונה, העביר צה"ל את השליטה בקטע מגבול לבנון, לידי הצבא הלבנוני וכוח האו"ם    צה"ל פינה שני שלישים מהשטח שהחזיק בלבנון
ניר יהב
אנאן נפגש בדמשק עם נשיא סוריה וביקש ממנו להפסיק לחמש את החיזבאללה ולסייע בשחרור החיילים החטופים בלבנון    סוריה הבטיחה: נוסיף סיורים בגבול עם לבנון, נמנע הברחת נשק לחיזבאללה ונקיים את החלטה 1701    שר החוץ הסורי: יש חלון הזדמנויות לשלום    ישראל הטילה ספק בדברי אסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il