X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרי הטכניון מציעים גישה חדשה לפיה אנזים המורכב על הסטנט משחרר תרופה כאשר תרכובת טרום-תרופה מגיעה אליו פרופ' לוטן: "החולה פשוט מפסיק לקחת את הטרום תרופה בתום חצי שנה, כאשר ברור שלא נוצר גידול לא מבוקר של הרקמה באתר הצנתור"
▪  ▪  ▪

חוקרים שונים פועלים על-מנת לנסות לשפר את פעולת הצינתור אותה עוברים חולי לב רבים. חוקרי הטכניון מציעים גישה חדשה למניעת היווצרות סתימה מחדש בעורקים לאחר צינתור והשתלת תומכן (סטנט). לצורך זה, הם מרכיבים על הסטנט אנזים המשמש למעשה "בית חרושת" לתרופה והוא מייצר באופן מקומי תרופה, כאשר חומר הגלם הדרוש מגיע אליו במצב של "טרום תרופה".
פרופ' נח לוטן, מהפקולטה להנדסה ביורפואית, ד"ר שרית סיוון ופרופ' אורי דינר, מציעים לספק לחולה חומר מסוים, ניטרלי (טרום תרופה), שניתן לבלוע אותו לאורך הזמן הנדרש, מבלי שיגרום לתופעות לוואי.
לדברי פרופ' לוטן, "בגישה אותה פיתחנו, הטרום תרופה היא חומצה אמינית - מרכיב טבעי של כל חלבון ולכן ניתן לבלוע אותה ללא שום תופעות לוואי. כך אנו מאפשרים שחרור מבוקר של התרופה במקום הרצוי בלבד וכמו-כן לאורך הזמן הרצוי. החולה פשוט מפסיק לקחת את הטרום תרופה בתום חצי שנה, כאשר ברור שלא נוצר גידול לא מבוקר של הרקמה באתר הצנתור".
פרופ' לוטן מסר: "הצינתור פוצע את כלי הדם. הרקמה החדשה שנוצרת סביב הפצע עלולה להוות סתימה חדשה, ולכן המנתח שם סטנט המורכב על בלון והוא, בדרך-כלל, בצורת רשת מתכת. כאשר הבלון מתכווץ, הרשת נשארת צמודה אל דפנות כלי הדם, שם היא אמורה למנוע סתימה מחדש. הבעיה הראשונית - לאחר כשבוע מאז השתלת התומכן נוצרת קרישת דם במקום. לבעיה זו קיים פתרון על-ידי מתן תרופה מונעת קרישה. אולם אצל 30%-40% מהמצונתרים בכל זאת נוצרת סתימה חדשה במקום, למרות נוכחות התומכן".
פרופ' לוטן הוסיף, כי "התברר שהסיבה להתפתחות ההיצרות החדשה איננה במשקעים חדשים מתוך הדם, כפי שחשבו בעבר, אלא ברקמה הצומחת מדופן כלי הדם. הרופאים מתייחסים לרקמה זו כאל גידול סרטני בו יש לטפל על-ידי מתן תרופה המונעת גידול לא מבוקר. אולם אין להתייחס לזה כגידול סרטני בכל הגוף ולכן יש לכוון את התרופה האנטי-סרטנית אך ורק למקום בו מונח הסטנט".
לדבריו, "יצרני הסטנטים שמים את התרופה על הסטנט בעת ייצורו והיא אמורה להשתחרר אט-אט במשך חצי שנה. הבעיה היא שבגישה זו אין שליטה מספיק מדוייקת - הן על משך שחרור התרופה והן על קצב תהליך זה".

תאריך:  04/09/2006   |   עודכן:  04/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גישה חדשה תמנע סתימת כלי הדם לאחר צינתור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
אולמרט הופיע הבוקר לראשונה מאז המלחמה בלבנון מול ועדת חוץ וביטחון    מתנגד נחרצות להקמת ועדת חקירה: "ועדת חקירה ממלכתית תשתק את המערכות"
ענבל אביב
להמן אשר משרת בבנק ישראל כבר 28 שנים    החליט כי מיצה תחום זה בשירות הציבורי, וכי הוא מעוניין להשתלב במגזר הפרטי ולעסוק בתחומי עניין נוספים    הנגיד ביקש ממנו להישאר בתפקידו עד למינוי מחליפו - עד סוף השנה
יפעת גדות
טרוריסטים חודרים אל הכפר האולימפי ורוצחים את חברי המשלחת הישראלית    11 ספורטאים נרצחים הוועד האולימפי ממשיך בקיום התחרויות
נופר סיני
כך עולה ממחקר מקיף שערכה בנושא המועצה לצרכנות
מירב לוי
זעם רב בקרב ראשי הסטודנטים על כוונת האוצר להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות    יו"ר התאחדות הסטודנטים: לא ניתן לפגוע בשכבות החלשות    יו"ר אגודת הסטודנטים בת"א: הכרזת מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il