X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכונית שרואה את הדרך ומסייעת לנהג היא כבר לא חיזיון לעתיד הרחוק. חברת מוביל-איי הישראלית ניצבת בחזית הפיתוח של טכנולוגיה מתקדמת לראייה ממוחשבת
▪  ▪  ▪

תהיו מרוכזים ככל שתהיו, העובדה הפשוטה מצביעה על כך שגם הנהג המיומן ביותר אינו חסין מעייפות או חוסר ריכוז על הכביש, תופעות שפוגעות בבטיחות הנהיגה ועלולות להסתיים בתאונה.
מחקר עדכני של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) קובע כי ב- 80% מהתאונות, חוסר תשומת מהווה גורם מכריע בשניות שלפני התאונה. ועם יד על הלב, למי מבינינו זה לא קרה?הילדים מרעישים מאחור, נזכרנו שלא שילמנו מע"מ, או כל סיבה אחרת ובדיוק בשנייה שתשומת הלב שלנו מוסטת זה קורה.
ועכשיו, תארו לעצמכם מה היה קורה לו היו לכם ברכב "עיניים" שלא מתעייפות, זוג עיניים שלא חדלות מלהתבונן על הסביבה, לבחון את המתרחש ולהתריע באוזניכם על כל בעיה דוגמת שמירת מרחק, סטייה מנתיב וכל שאר הצרות. ותארו לעצמכם שהן היו עושות זאת ביום ובלילה, בגשם ובחמסין. מתברר כי הטכנולוגיות "המתבוננות" וסורקות את סביבת הרכב הופכות לנפוצות יותר ויותר.
מזה מספר שנים פועלת בישראל חברת מוביל איי המפתחת מערכת שתאפשר למכונית "לראות" את הסביבה וכך להתריע בפני הנהג על הסכנות. המערכת של החברה מתבססת על טכנולוגית זיהוי התבניות (יכולת של מחשב למצוא ולבודד דמויות מתוך תמונה) המשלבת מידע ויזואלי דינאמי וסטאטי המתקבל ממצלמת וידאו בודדה, לשם פעולת גילוי וסיווג המכשולים. "חסרונה" של המערכת היא העובדה כי היא מותקנת ברכב במהלך יצורו. אבל מה יעשו כל אלו מבינינו שמעונינים במערכת כזו ברכבם החדש? פיתוח חדש של החברה מאפשר כעת להתקין את המערכת בכל רכב.
מדובר במערכת "AWACS 2" - Accident Warning And Control System שהושקה לפני מספר ימים, מערכת מתקדמת המיועדת למנוע תאונות דרכים הנובעות מסטייה מנתיב הנסיעה או מאי-שמירת מרחק, באמצעות מתן התרעה לנהג כשמזוהה מצב מסוכן. המערכת תוצע לנהגים של כל כלי הרכב תחת המותג "אייווקס". עיקרון הפעולה של המערכת מבוסס על מצלמה המוצמדת לשמשה הקדמית של הרכב ו"מסתכלת" קדימה. התמונה שקולטת המצלמה מועברת למעבד המשתמש בטכנולוגיה ייחודית של עיבוד תמונה במטרה לזהות את הסכנה הניצבת בפנינו. כאשר המערכת מזהה סיכון, המידע מהמצלמה מעובד בזמן אמת להתרעה קולית והתרעה ויזואלית הניתנת באמצעות צג המותקן בסמוך לנהג. בצורה זו, גם אם תשומת ליבו של הנהג הוסחה למספר שניות, הרי שההתראה הקולית לא תאפשר לו לפספס את הסכנה.
ייחודה של המערכת הוא בשלושה דברים עיקריים:
1. היכולת לזהות כל רכב על בסיס מצלמה אחת בלבד - זאת, בניגוד לטכנולוגיית ראדאר הקיימת ברכבי יוקרה מסוימים. עלותן של מערכות ראדאר הקיימות גבוהה מאוד, והן אינן נותנות התרעה על סטייה לא מבוקרת מנתיב.
2. היכולת לספק 3 סוגי התרעות על בסיס מערכת אחת - התרעה על סטייה לא מבוקרת מנתיב הנסיעה (LDW), שמירת מרחק מהרכב שלפנים (Head Way) תוך ציון המרחק בשניות, והתרעה על התנגשות ברכב שנוסע לפנים (FCW).
3. היכולת להתקין את המערכת גם לאחר שהרכב נמצא אצל הלקוח ולא רק בשלב הרכבת המכונית על פס הייצור.
את רמת ההתרעות ניתן לכוונן בשלושה מצבים בסיסיים בהם מרחקי הבטיחות משתנים בהתאם להחלטת הנהג. התקנת המערכת פשוטה, ואפשרית, כאמור, בכל כלי רכב, ללא פגיעה ברכב.
ברי סביר, סמנכ"ל שיווק ומכירות אייווקס, מסביר כי "אנו רואים בהכנסת המערכת לשוק הישראלי משימה לאומית של ממש. אנו מתכוונים למכור בישראל כ- 200,000 מערכות בשנים הקרובות וצופים כניסה של כ- 20,000 מערכות כבר בשנה הראשונה. מחירה של המערכת הוא 2,480$ והיא מתאימה לכל סוגי כלי הרכב, לרבות משאיות ואוטובוסים.
כיום מגבשת החברה מודל תמחור שיאפשר להציע את המערכת לנהגים על בסיס ליסינג במחיר של 149 ש"ח לחודש למשך 45 חודשים (כארבע שנים). שיווק המערכת נעשה על-ידי חברת אייווקס (AWACS), אשר הוקמה למטרה זו".
אודי קפלנסקי, מנהל שיווק והסברה באייווקס, מסביר כי "מחקר של מכון המחקר של דיימלר-בנץ קובע כי אם היתה ניתנת לנהג 0.5 שנייה של התרעה, 60% מתאונות חזית-אחור היו נמנעות, ותוספת של עוד שנייה שלמה (סה"כ 1.5 שניות) היתה יכולה להביא למניעת 90% מתאונות אלה. מכאן שהמערכת יכולה להציל חיים של כלל ציבור הנהגים והשפעתה בקרב אוכלוסיות מועדות תהיה גבוהה עוד יותר - כמו נהגים צעירים, נהגי משאיות שנוסעים זמן ממושך ובשעות קשות, או נהגים שמרבים בנהיגה. מלבד האפקט המיידי, של מניעת תאונות, המערכת משפיעה על הנהיגה וגורמת לנהיגה נכונה יותר ומדויקת יותר. ניתן לומר כי כמעט כל הנהגים טועים בהערכת המרחק שלהם מהרכב שלפניהם ורבים אינם מקפידים על איתות. השימוש במערכת ירגיל אותם לאותת ולשמור מרחק".

תאריך:  04/09/2006   |   עודכן:  04/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראות את הסכנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל מה שלא שלא ימכרו בשוק
שמוליק א.  |  4/09/06 14:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
בית המשפט העליון דחה את ערעורו של מאיר עמאר, בנו של הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר, והותיר את גזר דינו על כנו    עמאר ירצה עונש של שנתיים ושמונה חודשי מאסר בגין חטיפה, התעללות וכליאת שווא של נער שחיזר אחר אחותו
עידן יוסף
בעיתון מודים כי נפלו בפח כאשר האמינו לטענתו של החוקר בולר, שטען כי פגש את קובי אלכסנדר בסרי לנקה מבלי לוודא את העניין    "אנחנו משוכנעים שכמעט כל פרט ופרט שהופיע הומצא במוחו הקודח"    דנקנר: "נפלנו נפילה כבדה"
הדר פרבר
ייפגש עם בכירים בחמאס    לדבריו, הוזמן לרשות הפלשתינית על-ידי אבו-מאזן    אמר שהוא מקווה כי הביקור יוביל להפשרת היחסים בין ישראל וממשלת החמאס
מירב לוי
בית הספר מתוכנן להיפתח עם 40 תלמידים בשנתו הראשונה    יוקם בסמוך לגני התעשיה תפן ולבון ויאפשר חשיפה אל מסגרות התעשיה בישראל    יעניק תעודה מקצועית ותעודת בגרות
גלית יצחק
חוקרי הטכניון מציעים גישה חדשה לפיה אנזים המורכב על הסטנט משחרר תרופה כאשר תרכובת טרום-תרופה מגיעה אליו    פרופ' לוטן: "החולה פשוט מפסיק לקחת את הטרום תרופה בתום חצי שנה, כאשר ברור שלא נוצר גידול לא מבוקר של הרקמה באתר הצנתור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il