X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חב' ISS אשמורת, מקבוצת השמירה, תשלם 300 אלף שקלים בשל פיטורי עובדת ניקיון בחודש השביעי להריונה שדולת הנשים: בשורה לנשים והרתעה למעסיקים
▪  ▪  ▪

חברת כוח אדם ISS אשמורת בע"מ, מקבוצת השמירה, תפצה עובדת שפוטרה בחודש השביעי להריונה, בניגוד לחוק וללא אישור הממונה על עבודת נשים במשרד התמ"ת. החברה, קבלנית כוח אדם, תשלם סכום תקדימי של 300 אלף שקלים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.
על מנהל הסניף והמנהל האזורי של העובדת, הוטלה אחריות אישית לפיטוריה על-פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. בפסק הדין, שניתן בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, קבעה השופטת שרה שדיאור, כי "הנתבעים פיטרו את התובעת שלא כדין, ביודעם כי היא בהריון".
השופטת שרה שדיאור קיבלה את כל טענות התובעת, שיוצגה ע"י מנהלת המחלקה המשפטית בשדולת הנשים, עו"ד ציונה קניג-יאיר, ופסקה כי על חב' ISS לשלם לעובדת: פיצויי פיטורים, הפסד השתכרות, הפסד דמי לידה ועגמת נפש. בפסק הדין, כותבת השופטת שדיאור: "בית הדין מצא את גרסתה של התובעת אמינה ומשכנעת. לעומתה עדויות הנתבעים אשר לשון המעטה, אינן מדויקות ובעלות בקיעים רבים".
התובעת, איינעלם אבביטו מירושלים, עבדה בתפקידי ניקיון בחב' ISS אשמורת, ופוטרה בהיותה בחודש השביעי להריונה, ללא היתר מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת, כפי שדורש החוק. בנוסף, הנתבעים לא החזירו את התובעת לעבודתה גם לאחר שהממונה לא אישרה את פיטוריה ולא שילמו את משכורתה.
"הנתבעים פיטרו את התובעת שלא כדין, ביודעם כי היא בהריון, ולמרות פניותיה החוזרות בבקשה לעבודה, ולא כיבדו את החלטת הממונה להשיבה לעבודה, עד חלוף חודשיים מתום חופשת הלידה. בכך הפלו את התובעת לרעה ופגעו בזכויותיה", כותבת שדיאור בפסק דינה.
השופטת מציינת עוד, כי "העובדה כי כל הנתבעים ציינו בעדותם כי התובעת היתה עובדת טובה וחרוצה וכי לא היו להם כל טענות כלפי עבודתה, מחזקת את ההתרשמות כי המניע לפיטוריה של התובעת הינו עובדת היותה בחודשי הריון מתקדמים".
עו"ד ציונה קניג-יאיר, לא הסתירה את שביעות רצונה מפסק הדין. "זוהי פריצת דרך משמעותית בנושא שוויון הזדמנויות בעבודה", אמרה קניג-יאיר והוסיפה, כי "פסק הדין הינו בבחינת 'יראו ויראו' לכל המעסיקים העוברים על החוק ואני מברכת על האומץ שגילה בית הדין בהגנה על זכויותיה של אישה עובדת".

תאריך:  04/09/2006   |   עודכן:  04/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיטרו עובדת בהריון וישלמו 300 אלף שקלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השדולה אדישה לפיטורי המוני מורות !  ל"ת
הניה  |  4/09/06 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף כרמל
"זה סוג של 'קלטת מכוננת', כמו הסרט של רצח רבין. אם אתה מתיימר להיות מדורת השבט, אתה לא יכול לגנוב מהלבנונים קטע באיכות נמוכה"
טל לוי
באגף התקציבים יערכו שינויים במבנה התקציב    הסיבה לשינויים היא התגובות שהתקבלו מהסיעות באמצעי התקשורת ובמסרים שהעבירו למשרד האוצר
יואב יצחק
חברי הוועדה התכנסו אתמול לפגישה ראשונה במשרדו של דוד עברי    חילוקי דיעות בין חברי הוועדה לבין נציגי אולמרט באשר לכתב המינוי שיינתן לוועדה
מתן פריידין
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ נגד החלטת רשות השידור שלא לשדר תשדיר רדיו מטעם התנועה העוסק בעצרת מחאה שדורשת הקמת ועדת חקירה ממלכתית
עידן יוסף
הכבאים, שלא קיבלו שכר כבר 4 חודשים, עבדו ללא הפסק בעת המלחמה וכשביקשו ממשרד הפנים לדאוג לתשלום שכרם, נענו בשלילה    בכנס שערכה ההסתדרות לכבוד הכבאים קראו הכבאים לראש הממשלה להפריד את שירותי כיבוי האש מתקציב הרשויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il