X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
ועדת הכנסת אישרה את תשלומי ההזנה להורים לשנת הלימודים הקרובה הישיבה היתה סוערת ומתוחה הרוב להעברתה הושג רק לאחר הפסקה ופשרה של משרד ראש הממשלה ח"כ אלקין: "ההכבדה הכלכלית על משפחות בנות למעלה משני ילדים היתה לא הגיונית ח"כ חילו: "להרחיב את מפעל ההזנה גם לגני ילדים"
▪  ▪  ▪

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (ג', 5.9.06) את תשלומי ההורים להזנה לשנת הלימודים תשס"ז שהחלה לפני מספר ימים. הישיבה היתה סוערת וכללה צעקות הדדיות בין אנשי האופוזיציה והקואליציה, שהייתה זקוקה להפסקה לפני ההצבעה כדי להשיג את הרוב הדרוש.
בתחילה, הציעה הממשלה להחיל את התשלומים לפי הכנסה חודשית לנפש, בשלושה קריטריונים. משפחות המרוויחות כ- 0-1,220 ש"ח בחודש, ישלמו כשקל לארוחה. בעלות הכנסה חודשית של 1,221-1,585, ישלמו שני ש"ח ומשפחות המרוויחות 1,586 ומעלה, ישלמו שלושה ש"ח. זאת, עבור 147 ימי הזנה כאשר כל ארוחה עולה תשעה ש"ח.
הפשרה פותרת 90% מהבעיות של ההצעה המקורית
הצעה זו של הממשלה, שרבים מחברי הוועדה הסתייגו ממנה, ביקשה להכפיל פי שניים את תשלום ההורים למפעל ההזנה לשקל אחד. אולם, לאחר דין ודברים בין יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) למנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, הגיעו הצדדים לפשרה שלפיה ישלמו בעלי ההכנסה הנמוכה ביותר, מהילד השני ואילך, חצי שקל לילד. כלומר, כל משפחה תשלם על הילד הראשון שקל אחד מהילד השני והלאה, תשלם כחצי שקל למפעל ההזנה.
רק לאחר שבוצעו שינויים בהצעה המקורית הושג הרוב. ח"כ זאב אלקין (קדימה), חבר הקואליציה שהתנגד נחרצות להצעה המקורית, הצביע בעד לאחר שהושג הפיתרון. "הפשרה פותרת 90% מהבעיות של ההצעה המקורית ולכן הצבעתי בעדה". עוד אמר, כי "ההכבדה הכלכלית על משפחות בנות למעל משני ילדים היתה לא הגיונית ולכן לה הייתי מצביע בעד ההצעה המקורית".
הממשלה מתעמרת ופוגעת בילדים מהשכבות החלשות
מתנגד נמרץ להגדלת תשלום ההורים, גם לאחר הפשרה, הוא יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב. "תוכנית ההזנה שאושרה היום בוועדת החינוך באה על חשבון הגדלת התשלומים של המשפחות העניות ביותר בישראל".
לדבריו, "עוד בטרם יבשה הדיו על דוח העוני, הממשלה שוב הוכיחה כי היא מתעמרת ופוגעת בילדים מהשכבות החלשות ביותר שספק אם יוכלו ליהנות ממפעל ההזנה". ח"כ אורלב הוסיף כי "תוכנית ההזנה דילגה על גני הילדים בהם מתקיים יום לימודים ארוך ואין בה התחייבות להרחבה משמעותית של מספר הילדים שיזכו להזנה בשנת הלימודים".
התנגדות האופוזיציה - התנגדות פוליטית
מנגד, טען ממלא-מקום יו"ר הקואליציה, ח"כ יואל חסון (קדימה), כי התנגדות חברי האופוזיציה הינה פוליטית על-מנת לנגח את הממשלה. "הקואליציה מנעה היום ניסיון של האופוזיציה לעצור את תחילתו של מפעל ההזנה בית הספר. האופוזיציה חיפשה כל דרך לפגוע בילדי ישראל, רק בשביל רווח פוליטי וניגוח הממשלה".
גם ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) טען, כי התנגדות חברי האופוזיציה נועדה לקבלת הישגים פוליטיים. "זהו ניסיון פוליטי נטו. הממשלה ניסתה לאזן בין רצונה בין יכולות הרשויות המקומיות ויכולות ההורים. בסופו של דבר מדובר על תוספת של 70 ש"ח לשנה לכל משפחה".
ח"כ נדיה חילו (עבודה) אמרה לאחר ההצבעה, כי "צריך להרחיב את מפעל ההזנה גם לגני ילדים וליישובים נוספים בהתאם לפרמטר סוציו אקונומי. היום, רשימה זו כוללת יישובים שנקבעו מלפני שמונה שנים ואינה עושה צדק חברתי".
לדבריה, "ילדים לא יוכלו ללמוד כשבטנם ריקה, אני שמחה שהצעתי את ההצעה לגבי הנחה של 50% למשפחות מרובות ילדים וזו נתקבלה והם ישלמו חצי ש"ח לארוחה במקום שקל אחד".
יו"ר הוועדה ח"כ הרב מלכיאור אמר, כי "אני מברך על יציאת ההזנה לדרך. מדובר במפעל חשוב ביותר, ובסיכומו של ענין, סכום ההשתתפות הכולל של ההורים בהזנה השנה קטן ביחס לשנים עברו. כעת התקווה היא להרחיב את ההזנה לכלל ילדי ישראל".

תאריך:  05/09/2006   |   עודכן:  05/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפחות עניות יחוייבו לשלם עבור מפעל ההזנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפטר את החייזר שבתמונה, ואת שכרו
E.T. GO HOME  |  5/09/06 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
זאת בהפגנה שנערכת במקביל לישיבת הממשלה שבה יוחלט האם להציב כוח שמירת שלום זר במדינה, החלטה שהתקבלה על-ידי הקואליציה המזרח-אפריקנית
מירב לוי
מדובר בפיילוט במערכת החינוך שיהפוך לתוכנית מערכתית בקרב תלמידי חטיבות הביניים והחטיבות העליונות    לתוכנית שותפים משרד המשפטים, מיקרוסופט ישראל ושגרירות ארה"ב
יפעת גדות
מיץ התפוזים נמצא עולה על כל מיצי פירות ההדר האחרים ביכולתו להגן מפני היווצרות אבנים בכליות
שלומי דיאז
זוג נתינים זרים ממולדובה חי, עבד ולן בבית העלמין בחולון    נתינה זרה נעצרה בבבקעת אונו בחשד לגניבה
מחלקה ראשונה
גרונר הצטרף לאורקל לפני 8 שנים    בתפקידיו הקודמים בחברה כיהן כיועץ וכמנהל פרויקטים ועסק גם בקידום מכירות של יישומי אורקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il