X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הקשר בין הון לשלטון - מבורך" העו"ד הבכיר מותח ביקורת חריפה על נשיא בית המשפט העליון ברק, על היועץ המשפטי לשעבר רובינשטיין ועל מבקר המדינה לינדנשטראוס מגלה: הציע ועדת שלושה לחקירת הונם של עשירי רוסיה
▪  ▪  ▪

"לא הכל שפיט, אין הצדקה שבית המשפט העליון יתערב בכל דבר, אין הצדקה לכך שלא רק שיקבע אם יש הצדקה לכביש מספר 6, אלא גם יקבע את המסלול שלו" - בהתקפה חריפה זו על מדיניות השיפוט של הנשיא היוצא של בית המשפט העליון, אהרן ברק, יצא היום (5.9.2006) עורך הדין הבכיר רם כספי, המשמש זה שנים רבות כיועץ לראשי הממשלות בישראל. הוא דיבר בכנס אגף שוק ההון באוצר, הנערך בת"א.
גם השופט העליון אליקים רובינשטיין טעם היום מנחת פיו של עו"ד כספי, שהתייחס לדוחות הציבוריים שרובינשטיין פירסם, בעת היותו היועץ המשפטי לממשלה. כספי: "מי הסמיך אותך, רובינשטיין, לפרסם דוח ציבורי?! חקרת את מעשיו של פלוני, מצאת שאין מקום להגשת כתב אישום, אבל אתה מפחד ממישהו, ולכן מפרסם 'דוח ציבורי' שאין לו הצדקה. איך אתה פוגע בשמו הטוב של אדם, שאין לו אפשרות להגיב על דוח זה? מצאת שיש ראיות נגדו - הגש נגדו כתב אישום, ובית המשפט הוא היחיד המוסמך להחליט. מצאת שאין ראיות - נהג כמו היועץ המשפטי לממשלה, חיים כהן המנוח, שהיה כותב החלטה בת שתי שורות, שאין ראיות, וזהו. לבכירים רבים יש חוט שדרה, אבל אין להם עמוד שדרה!".
כן תקף עו"ד כספי את פעילותו בתקופה האחרונה של מבקר המדינה, עו"ד מיכה לינדנשטראוס. לדעתו, הפך המבקר לרשות הרביעית המדינה, הרשות החוקרת, ואין לכך הצדקה. עו"ד כספי גם מסתייג מהפרסומים מוגזמים על פעילותו וממצאיו של המבקר.
עו"ד כספי הוסיף ואמר, כי הקשר בין הון לשלטון לא רק שאין בו פסול, אלא הוא גם מבורך. לדעתו, טוב שקיימים קשרים בין אנשי עסקים לבין פוליטיקאים, כי בדרך זו מקדמים את הכלכלה.
עו"ד כספי הוסיף ותקף בחריפות את החקירות והחשדות נגד עשירי יהדות רוסיה, העולים לארץ ומבקשים להשקיע בה. עו"ד כספי: "ברית המועצות התמוטטה, יהודים הם עם חכם, ורבים ניצלו את ההזדמנות והרויחו הון. עכשיו הם באים עם ההון לישראל ומבקשים להשקיע בה. מה פסול בכך? אם מיליארדר כזה רוצה להשקיע אצלנו 2 מיליארד דולר, מדוע זה מיד חשוד? מדוע אנחנו תמיד שואלים "איך זה יכול להיות" וחוקרים את מקור הכסף? למה לפסול אותם טוטאלית?"
"מזוז פסל משקיע רוסי"
עו"ד כספי גילה היום, כי היועץ המשפטי לממשלה פסל בשבוע שעבר משקיע רוסי מהשתתפות במכרז גדול. כספי: "המשקיע הגיע אלי ושאל מדוע נפסל. כך נקרב אותם אלינו? כך נביא לכך שישקיעו אצלנו את המיליארדים שלהם? למה לעשות להם את זה? מדובר ביהדות חמה ועשירה, שרוצה להשקיע בישראל!"
עו"ד כספי גילה כי הציע לבכיר במשרד האוצר להקים ועדת שלןשה, בהשתתפות נציגי משרדי האוצר, המשפטים והמשטרה, שתבדוק את מקור הכסף של כל עשיר יהודי-רוסי המגיע לארץ, כנראה מסכום מסוים ומעלה. "מצדי, שיפנו לאינטרפול. אבל אם הבדיקה תעלה שהכסף שלו נקי, ואין תביעות נגדו, שיתנו לו להשקיע. אם הוא מבקש לקנות בנק או חברת ביטוח, יש בכל מקרה בדיקות. אבל אם הוא מבקש, למשל, לרכוש את שופרסל במיליארד דולר, מדוע שנפסול אותו מראש? רק מפני שהוא רוסי? גם הביטוי 'אוליגרכים' שמשתשמשים בו נגד יהודים אלו, אינו נראה לי". כספי לא אמר מה היתה התגובה להצעתו.
בהמשך דבריו הציע עו"ד כספי להחיל בארץ את החוק האנגלי, הקובע שאיש עסקים זר הקונה בית בלונדון, מקבל פטור ממס במשך 17 שנים על עסקיו באנגליה. עו"ד כספי: "מה איכפת לי ש- 60 מיליארדרים מכל העולם יגורו בישראל, במקום במדינה אחרת, ולא ישלמו מס? כל אחד מהם יכניס מאות אלפי דולרים בשנה למדינה, כי הם ילכו למסעדות, יעסיקו עורכי דין ורואי חשבון".
"זכות השיבה היחידה - הזכות האלוקית של עם ישראל"
---------------------------------------------
בנושאים מדיניים אמר עו"ד כספי: "בתור שמאלני גאה אני אומר: אין ולא תהיה לפלשתינים זכות שיבה. אנחנו אשמים, כי המצאנו את הביטוי הזה. עלינו לומר שאין ולא תהיה להם תביעה לזכות שיבה. אחרת - מה אנחנו עושים כאן? זכות השיבה היחידה הקיימת כאן היא של העם היהודי, המממש את הזכות האלוקית וחוזר לארץ אבותיו. לעם היהודי יש זכות על כל ארץ ישראל. מי שמוותר הוא העם היהודי, המוכן לוותר על חלקים מא"י לטובת הפלשתינים. ואינני יודע בכלל אם יש למדינת ישראל זכות לוותר בשם העם היהודי! 99.9 אחוז מהישראלים יודעים שלא נסכים לעולם להחזיר אף פליט לישראל, כי זה יהיה סופה של המדינה. לא יתכן שלפלשתינים תהיה מדינה וחצי - מדינה משלהם, שבה לא יורשה לגור אף יהודי, ומדינת ישראל, שגם בה הם יגורו, ויהפכו אותה למדינה דו-לאומית".
ירושלים: ריבונות משותפת ואזור ללא מסים
בסיום דבריו הציע עו"ד כספי לפתור את בעיית ירושלים ("הבעיה קשה ביותר, כי מעורבים בה רגשות דתיים, ושום צד לא יכול לוותר") על-ידי ריבונות משותפת על העיר העתיקה. החוק יהיה החוק הבריטי, ששרר בה עד ה' באייר תש"ח; המשפט יהיה של שני שופטים, אחד מכל צד, ובמקרה של חילוקי דעות שופט שלישי שימונה ע"י בית הדין הבינלאומי בהאג. לא ישלמו מס, העיר העתיקה תהיה אזור פטור ממס לכל מי שינהל בה את עסקיו, והדבר יביא לפריחתה הכלכלית.

תאריך:  05/09/2006   |   עודכן:  05/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד רם כספי: "לא הכל שפיט, אין הצדקה לדוח ציבורי"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מדהים איפה היית עד היום ל"ת
לין שאול  |  5/09/06 16:13
2
זה לא עו"ד כספי מהפגישה הלילית
חבר אגד  |  5/09/06 18:02
3
ההצעה לניהול משותף של ירושלים
מסוכנת לישראל  |  5/09/06 23:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הרקע לירידה - המלחמה בצפון שהסתיימה במהלך חודש אוגוסט    עלייה נרשמה בתנועת המטוסים    מתחילת השנה נרשם גידול של 5.8% בתנועת הנוסעים
גלית יצחק
רשת שופרסל הודיעה על השקת 'שופרסל שלי'    הרשת מונה כ- 125 חנויות    הרשת עולה בקמפיין פרסום ארצי בהשקעה של 3 מיליון שקלים
יפעת גדות
המתפללים היו בשעת הרצח בבית הכנסת כשהם מתפללים את תפילת יום השבת
מירב לוי
מערכת חדשנית מחשבת כמה צעדים עושה כל ילד בדרכו לבית הספר    משרד החינוך משתמש בה לחישוב זכות התלמיד להסעות
ענבל אביב
"אני מרגיש שאחרי תקופה כה ארוכה מיציתי את עצמי ויש בי סקרנות ורצון להמשיך למסגרות חדשות ולפרק חיים חדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il