X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במשטרה מעריכים כי הפרשה לא מסתכמת רק בחשודים וכי המעגל "רחב יותר" קציני ביטחון במשרדי ממשלה ייתבקשו לבדוק
▪  ▪  ▪

מפלג ההונאה במשטרת תל אביב ביקש (יום ה', 7.9.06) מבית משפט השלום בעיר להאריך את מעצרם של ארבעה חשודים נוספים שנעצרו אמש בחשד למעורבות בפרשת מכירת המידע החסוי על אזרחים ממאגרי המידע במשרדים ממשלתיים.
כפי שדיווחנו אמש, בנוסף ל- 14 החשודים שנעצרו שלשום, עצרה אתמול המשטרה ארבעה חשודים נוספים, בהם עובד במחלקת העסקים של חברת בזק ושלושה חוקרים פרטיים.
על-פי החשד, הארבעה מעורבים בסחר במידע אישי הודות אזרחים ממאגרי המידע של מס הכנסה, בזק (פלטי שיחות של אנשים. ש.ד.) והביטוח הלאומי.
בתום דיון קבע בימ"ש שעובד חברת בזק, יוסף פליישמן, החשוד שהעביר לחוקרים פרטיים פרטי שיחות של נחקרים, ייעצר לשישה ימים. שלושת החוקרים הפרטיים: ערן לנגרמן, זיוה ממוק-יוסיפוב וישי נחמני, שוחררו בתנאים מגבילים.
אתמול האריך בימ"ש את מעצרם של 13 מתוך 14 חשודים נוספים.
מעצרם של שלושה חשודים עיקריים הוארך ב- 12 יום. מדובר בחיים ליבוביץ', רכז בכיר במשרד פקיד שומה דן, בשירי להב, פקידת גבייה בביטוח הלאומי ובאמיר בן נאים - בעל חברה לשירותי חקירה ומידע עסקי, שעל-פי הנטען תיווך בין השניים לחוקרים הפרטיים.
מעצרם של 10 חוקרים פרטים שרכשו את המידע מבן נאים הוארך בשלושה ימים. חוקר פרטי נוסף שוחרר בתום חקירתו.
המשטרה מייחסת לכל החשודים עבירות של לקיחה ומתן שוחד, מרמה, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ופגיעה בפרטיות.
החשד כרגע הוא שליבוביץ, איש מס הכנסה, הוציא מידע על חייבים ובעלי תיקים והעבירם תמורת כסף לבן נאים שמכר אותם לחוקרים הפרטיים. אותו חשד מיוחס גם לשירי להב פקידה בביטוח הלאומי. בן נאים חשוד כאמור בקניית המידע ובמכירתו לחוקרים הפרטיים.
עו"ד שמואל צאנג, פרקליטה של להב, מסר ל-Nfc החשודה המרכזית בפרשת הביטוח הלאומי מוסר: "שירי להב שיתפה פעולה עם חוקריה למן תחילת החקירה הגלויה בפרשה. כל חלקה בפרשה מתמצא במתן אינפורמציה לגבי מועדי כניסה ויציאה לארץ, מידע המתקבל במשרדי הביטוח הלאומי מיחידת ביקורת הגבולות. שירי להב מעולם לא קיבלה שוחד. מתן האינפורמציה כשלעצמה אינה מהווה עבירה פלילית אלא עבירה מנהלתית בלבד".
נציין כי בין חוקרים שנעצרו נמצאים קצין משטרה לשעבר, אריה פרידר ששירת כחוקר בימ"ר תל אביב; עומרי הלר מרמת גן, שהוא איש שב"כ לשעבר וחוקר פרטי בהווה, ומספר חוקרים ממשרדים מובילים בשוק.
ההערכה בקרב חוקרי המשטרה היא שתעשיה זו גלגלה מאות אלפי שקלים בשנה. היא שימשה בעיקר את החוקרים הפרטים לאיתור חייבים במסגרת החקירות הפרטיות ויתכן שחלק מהמידע הועבר לעורכי דין שביקשו להגיע לחייבים שעקבותיהם נעלמו או נעזרו בחומר לצורך חקירות "יכולת כלכלית".
בשלב הזה לא עולה חשד כי במידע שעבר לחוקרים נעשה שימוש לריגול תעשייתי, למרות שגם כיוון זה נבדק שכן ברשימת האנשים שפרטיהם הועברו נמצאים מספר אנשי עסקים.
המשטרה מתכוונת לבדוק בימים הקרובים האם מידע דלף, באופן לא חוקי ועל-ידי אנשים שאינם מורשים לכך, גם ממאגרי מידע של רשויות ממשלתיות ומשרדי ממשלה שונים. זאת מאחר שמספר מסמכים שנתפסו אצל המעורבים נלקחו ממשרדי הממשלה, בהם משרד הרישוי. כן נמסר כי בחיפוש במשרדי החוקרים הפרטיים נמצאו פרטים של מאות אזרחים שנשלפו מהמחשבים השונים במשרדי הממשלה.
כיוון חקירה נוסף שנבדק הוא חשד שהוצאו גם פלטי מידע מתחנות משטרה.

תאריך:  07/09/2006   |   עודכן:  07/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יבדקו משרדי ממשלה בחשד לדליפת מידע חסוי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבטחת מידע
צפוני  |  7/09/06 16:39
2
הפלילו אנשים חפים מפשע
עידן 1234  |  2/03/11 19:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מומחית לטיפול בשיטת אלבאום ומנהלת ורכזת מחלקה בסטודיו C מעניקות סדרה רחבה של תרגילים גופניים שעוזרים להפיג את המתח והלחץ
הדר פרבר
הצי הרוסי: אין חשש לדליפה גרעינית    שני הרוגים
יפעת גדות
ה'Sativex' אושרה לראשונה בקנדה ב- 2005 וזכתה לאישור לשימוש לחולי טרשת נפוצה מסויימים בבריטניה חודש לאחר מכן    כעת ממתינה החברה לרישיון בבריטניה, דנמרק, ספרד והולנד
מירב לוי
כך לטענת עובדי ביה"ס דב הוז אשר תקציבו קוצץ ב- 15%    עובדי ביה"ס הפגינו בצהריים מול משרד התמ"ת בת"א    המשמעות: פיטורי מורים וקיצוץ בשעות
ענת רואה
בנק לאומי, שהציע לפני מספר ימים להעמיד את שכר טירחת הנאמנים של קלאבמרקט, עו"ד שלמה נס ורו"ח גבי טרבלסי, על 14-11 מיליון שקל בלבד, שינה את עמדתו ומציע לשלם להם כ-30 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il