X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר בקלטת וידאו בת 91 דקות, באיכות גבוהה מאוד ביחס לקלטות קודמות שפרסם הארגון ובה נראה אוסאמה בן-לאדן עם גורמים נוספים בארגון אל-קאעידה אשר לכאורה מתכננים את פיגועי הטרור הנוראים
▪  ▪  ▪

חמש שנים ל- 11 בספטמבר. קלטת וידאו חדשה פורסמה באינטרנט, ובה נראה מנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה, אשר עומד מאחורי פיגועי הטרור הנוראים, כשהוא מחייך לצד גורמים נוספים בארגון אשר לכאורה מתכננים את הפיגועים נגד ניו-יורק וושינגטון. הפיגועים גבו את חייהם של 2,973 בני אדם.
מדובר בווידאו בן 91 דקות, באיכות גבוהה מאוד יחסית לקלטות קודמות שפרסם הארגון. הוא פורסם באתר אינטרנט אשר מפרסם הודעות של אל-קאעידה.
"תכנון ה- 11 בספטמבר לא התרחש מאחורי מסכי מחשב או מכ"ם, ולא בתוך מפקדה צבאית ומרכז פיקוד, אלא היה מוקף בהגנה אלוהית... ואהבה להקרבת החיים", כך אמר קול לא מזוהה על-רקע התמונות של בן-לאדן ולפחות שניים מחוטפי המטוסים. הקלטת פורסמה אמש (א') עם לוגו של א-סאנב, שופר ארגון הטרור.
שעות ספורות לאחר מכן, הודיע א-סאנב, כי וידאו נוסף ובו הצהרה ממספר 2 של אל-קאעידה, איימן אל-זווהירי, יפורסם תוך זמן קצר. בחדשות CNN דווח הבוקר כי הווידאו ככל הנראה הוקלט לאחרונה, וכי אל-זווהירי מתייחס להתקפה הישראלית בלבנון ולחטיפת החיילים על-ידי חיזבאללה ועל-ידי גורמים בעזה.
כותרת הווידאו שפורסם אמש היתה "ידע נועד לפעול על-פיו" ו"הפשיטה במנהטן". בסרט נראה מנהיג אל-קאעידה בפגישה עם עמיתיו במחנה בהרים ככל הנראה באפגניסטן, ובו גם וידאו קליפ של סגן נשיא ארצות הברית, דיק צ'ייני, המגן על משרתו הקודמת בחברת נפט, ונשיא ארצות הברית וו. ג'ורג' בוש בטקס ההשבעה שלו. בסצינות אחרות נראה מחנה האימונים ובו מתאמנים חמושים עטויים במסיכות.
הקלטת כוללת את הצהרתם האחרונה של חוטפי שני המטוסים שהתרסקו לתוך בנייני הסחר העולמי בניו-יורק, וויל אל-שהרי וחמזה אל-גאמדי, ומראה את בן-לאדן מסייר במחנה.
"בין קבוצת הקנאים שהגיבו להוראה של אללה ולהוראה של שליחו ישנם הגיבורים של ה- 11 בספטמבר אשר כתבו בדיו דמם את העמודים הנהדרים של ההיסטוריה המודרנית", נשמע קול בקלטת, המתייחס לחוטפים שגרמו גם להתרסקות המטוס בפנטגון.
אל-שהרי ואל-גאמדי נראים כשהם מדברים למצלמה, על-רקע תמונות של מרכז הסחר העולמי והפנטגון הבוערים, וליד דגם של מטוס נוסעים. שניהם אמרו כי מוסלמים חייבים להתנגד למערב. "אם ג'יהאד כעת אינו מחויבות (של המוסלמים), מתי הוא יהיה?" דברי אל-שהרי אשר התייחס להתקפות על מוסלמים בבוסניה, אפגניסטן וצ'צ'ניה. "אם אנחנו מרוצים מלהיות מושפלים... שיני האויב יימתחו מירושלים למכה, ואז כולם יצטערו על היום שבו חרטה כבר אינה תורמת להם", אמר אל-גהמדי.
שתי קלטות הווידאו טרם פורסמו בעבר.
אל-שהרי עלה על טיסה 11 של אמריקן איירליינס, אשר היתה הראשונה שהתרסקה לתוך בניין הסחר העולמי. אל-גהמדי היה על טיסה 175 של יונייטד איירליינס אשר פגעה בבניין השני.
בווידאו, בן-לאדן לובש מעין חלוק שחור וכיסוי ראש לבן ונראה כשהוא יושב לצד מוחמד עטף ורמזי בינלשיב, החשודים גם הם בתכנון הפיגועים. עטאף, הידוע גם בשם אבו חאפז אל-מאסרי, נהרג מאש אמריקנית באפגניסטן ב- 2001. בינלשיב נעצר לפני ארבע שנים בפקיסטן וכיום מוחזק במעצר בארצות הברית, כשבשבוע שעבר הודיע הנשיא האמריקני על התוכנית להעמידו למשפט.
בן-לאדן הביע את שביעות רצונו מלוחמי הטליבן, המשטר האיסלאמי אשר שלט באפגניסטן ונתן מחסה ללוחמי אל-קאעידה עד שארצות הברית פלשה למדינה ב- 2001, בעקבות הפיגועים. "הם אפשרו לנו להתכונן ולהתאמן, למרות הלחץ הבינלאומי, ולמרות שידעו כי אנחנו מוכנים לתקוף את אלילי העידן הזה, הכוחות האמריקנים ונאט"ו...", אמר.
עוד בווידאו, אירועים שהתרחשו עשר שנים לפני פיגועי ה- 11 בספטמבר, בהם כוחות אמריקנים בסעודיה במהלך מלחמת המפרץ ב- 1991, ובן-לאדן מטיף למאמיניו לאחר ההתקפות ב- 1998 של שגרירות ארצות הברית בקניה ובסודן. עוד נראות גם תמונות מהכלא האמריקני במפרץ גואנטנמו שבקובה. לא ברור מתי הוקלטו התמונות, או כמה זמן לפני פיגועי ה- 11 בספטמבר.
עוד בווידאו תמונות אשר כבר שודרו בעבר של אל-זווהירי אשר מאשים את ארצות הברית בהתקפות הטרור. "נשיאות בוש היתה חבורה של טפשים שחצנים, שהונעו על-ידי שנאה... שהובילה אותם לחשוב שהם יכולים להשתלט על כל העולם", אמר. "הם השליכו את עצמם, את עמם ואת האומה שלהם לתוך ים של אש..."
בקלטת הווידאו נראה גם אדם צעיר לבוש בבגדים מוסלמים וישוב על האדמה, צופה בנאום מוקלט של בן-לאדן במחשב נייד כשהקריין אומר ברקע, כי הנוער המוסלמי התחזק מאז התקפותיו של בן-לאדן לפני חמש שנים. "הקריאות של המוג'היד שיח אבו עבדאללה אוסמה בן-לאדן העירו את מודעותו של הנוער המוסלמי... והעירו את רוח ההקרבה...".
האבטחה בניו-יורק תוגברה היום. 184 אלומות אור נשלחו מהפנטגון כהצדעה לקורבנות האסון, והן יישארו עד שעות הערב.

בעולם מציינים חמש שנים לפיגועים

תאריך:  11/09/2006   |   עודכן:  11/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קלטת וידאו חדשה ובה הצהרות חוטפי המטוסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עוד לפני שאת בהריון או כאשר את מנסה להרות, מומלץ ליטול תוספת חומצה פולית, ולוודא שקיבלת את כל החיסונים הנדרשים
יפעת גדות
שני מטוסים התרסקו אל מרכז הסחר העולמי    תוך דקות קרסו וקברו עשרות אלפי איש מטוס נוסף התרסק במנחת המסוקים בפנטגון
מירב לוי
שר המשפטים לשעבר מואשם בביצוע מעשה מגונה ללא הסכמה    במשפט ישבו שלושה שופטים ובראש ההרכב תעמוד סגנית נשיא בית משפט השלום, השופטת חיותה כוחן
שלומי דיאז
האירוע התרחש במאי אשתקד    אלמונים חשבו שאברג'יל נוסע ברכב בלוד    ברכב נסעו בני משפחה שחזרו מבר מצווה    תינוקת ודודתה נהרגו    עד מדינה גוייס לקראת משפטם של החשודים
שלומי דיאז
שוטרים התעמתו עם אוהדים של בית"ר ירושלים והפועל תל אביב    10 שוטרים נפצעו, אחד בינוני    כ-30 אוהדי הפועל נפצעו קל משאיפת עשן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il