X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סקר המתפרסם היום בארה"ב מגלה כי כמעט 43% מהאמריקנים חוששים ממתקפות טרור נוספות מחצית מן הנשאלים מביעים ספק אם מנהיג ארגון אל-קאעידה, אוסאמה בן-לאדן, ייתפס אי פעם
▪  ▪  ▪

+ ארה"ב מציינת 5 שנים לפיגועי ה- 11.9
רבים מתושבי ארצות הברית מביעים חשש מפני תקיפות טרור נוספות, דומות לאלה שאירעו בספטמבר 2001. הנתונים עולים מסקר מיוחד שמפרסמת (יום ב', 11.9.06) סוכנות הידיעות AP, יחד עם חברת הסקרים IPSOS, ביום בו מציינים את יום השנה החמישי לפיגועים הרצחניים שאירעו ב- 11 בספטמבר 2001.
50% מן הנשאלים בסקר ציינו, כי אירועי ה- 11.9 שינו את אורח חייהם, ומספר דומה הביע ספקות באשר למלחמה נגד הטרור שמובילה ארצות הברית. מתוך אלה שציינו כי אירועי ה- 11.9 שינו את אורח חייהם, רוב הנשאלים טענו כי הם נזהרים יותר, מרגישים לא בנוח במקומות עמוסים ובתחבורה הציבורית, וכי יש להם נטייה לחשוד בסובבים אותם.
43% מהנשאלים אמרו לסוקרים כי הם חוששים מפני מתקפות טרור נוספות במדינה. הנתונים המובהקים ביותר התקבלו בערים הגדולות, בעיקר בניו-יורק ובוושינגטון. שם הביעו הנשאלים חשש כבד מפני פגיעות נוספות בקהילתם. הנתונים שהתקבלו בערים הללו גבוהים בצורה ניכרת בהשוואה לאלה שהתקבלו בערים אחרות במדינה בקרב אותה התפלגות אוכלוסיה.
59% מהנשאלים הביעו שביעות רצון מתפקודו של הנשיא בוש בפיגועים. יחד עם זאת, מחצית מן הנשאלים מביעים ספק בכך שמנהיג ארגון אל-קאעידה, אוסאמה בן-לאדן, ייתפס אי פעם. 50% מהמשתתפים בסקר אמרו, כי העלות של המלחמה בטרור הינה גבוהה מדי.
45% מהנשאלים אמרו, כי יש להם אמון מועט ביכולתו של הממשל האמריקני להגן עליהם, ו- 60% ציינו כי ארה"ב תחווה פגיעות נוספות בעתיד בשל הפלישה לעירק.
1,000 מבוגרים השתתפו בסקר, אשר נערך בארצות הברית בין ה- 7 ל-17 באוגוסט.

תאריך:  11/09/2006   |   עודכן:  11/09/2006
ארה"ב מציינת 5 שנים לפיגועי ה- 11.9

t
ארצות הברית החלה בסדרה של טקסים (יום ב', 11.9.06) לציון חמש שנים לפיגועים במגדלי התאומים ובפנטגון, אשר בוצעו על-ידי ארגון הטרור אל-קאעידה. הטקס המרכזי החל בדקת דומייה בשעה 8:46 (שעון ארה"ב), שעה בה לפני חמש שנים התרסק המטוס הראשון במגדל הצפוני. סוכנויות הידיעות מדווחות, כי במרבית הערים בארצות הברית החלו הטקסים הרשמיים באותה השעה בדיוק.
בני משפחה של הנספים בפיגועים החזיקו בתמונות יקיריהם ובשלטים בהם נכתב, בין היתר, "תמיד תהיו איתנו", ו"לא נשכח". הטקס המרכזי מתקיים בחלל שנותר לאחר שמגדלי התאומים קרסו. היום הוצב במקום בריכת מים לזכר כל אלה שמצאו את מותם בתוך הבניינים לפני חמש שנים.
דקת דומייה נוספת צוינה בשעה 9:03, בה התרסק ב- 11.9.2001 המטוס השני בתוך המגדל הדרומי בניו-יורק. לאחר דקת הדומייה הראשונה, החלו בני משפחותיהם של הנספים לקרוא אחד אחרי השני את שמותיהם של כל 2,749 ההרוגים בפיגועי ה- 11.9. לפי התוכנית, דקות דומייה נוספות יצוינו בשעה 9:59, כשקרס המגדל הצפוני, ו-10:29, כשקרס המגדל השני.
קרובי משפחה של ההרוגים קוראים את שמות יקיריהם, ונציגים מכל משפחה מניחים זרי פרחים במקום. "חמש שנים עברו, ולאורך חמש שנים אנו ממשיכים לעמוד יחד. באנו הנה, למקום הזה, כדי לזכור את כל אלה שנספו כאן, את אלה שהכרנו ואת אלה שלא הכרנו, אשר יהיו תמיד איתנו", אמר ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג.
"אהבתי אליך היא נצחית, ואני אוהבת אותך מאוד", אמרה בטקס מריה אקוסטה כשהחלה לקרוא בשמות ההרוגים, ביניהם את שמו של חברה, פול ג'ון גיל.
נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, יחד עם הגברת הראשונה, לורה בוש, החלו את הבוקר בארוחת בוקר מיוחדת בתחנת כבאים בצד המזרחי של מנהטן. הזוג בוש נועד שם עם נציגים מכוחות החילוץ - כבאים ושוטרים - אשר השתתפו בפינוי הבניינים לפני חמש שנים. בהמשך היום צפוי הנשיא בוש לבקר במקום בו התרסק אחד המטוסים בפנסילבניה, ומאוחר יותר יגיע לפנטגון. בערב, יישא בוש נאום ממשרד ההגנה האמריקני.

ג'וליאני: "הייתי בטוח שיתקפו אותנו שוב"

הבוקר התארח בתוכנית הבוקר של רשת הטלוויזיה ABC מי שהיה ראש העיר ניו-יורק בזמן המתקפות טרור, רודולף ג'וליאני. "לקח לטרוריזם 30 שנה להתארגן. ייקח לנו יותר מחמש שנים לפרק אותו", אמר ג'וליאני.
"אני מופתע באשר להתקדמות שלנו בחמש השנים האלה. לא הותקפו שוב. אני חשבתי שכן יתקפו אותנו. הייתי בטוח בכך. תודה לאל זה לא קרה, אבל עלינו להתכונן לכך", הוסיף ראש העיר לשעבר.

טקסים נוספים לציון 5 שנים למתקפה

במקום בו התרסקה טיסת 93 של חברת יונייטד בפנסילבניה, בו נהרגו 40 אנשים, התקיים טקס נוסף. בשעה 14:30 (שעון ארה"ב) יחל טקס נוסף בדרום מנהטן, בו ייטלו חלק נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, רעייתו הסנטורית, הילרי קלינטון, מושל ניו ג'רזי, ג'ון קורזין, והמזכיר לביטחון פנים, מייקל צ'רטוף.
בטקס זה, בו ישתתפו גם קרובי משפחה של נספים, תיחשף לראשונה אנדרטה חדשה לזכר ההרוגים. מודבר באנדרטה בגובה 30 מטרים, השוקלת 175 טונות. אנדרטה זו היא פרי ידו של האמן הרוסי זוראב צרטלי, אשר הוענק לארה"ב כמחתנה מטעם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בתחתית האנדרטה מופיעים שמותיהם של כל ההרוגים בפיגועים הרצחניים של ה- 11.9.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
43% מהאמריקנים חוששים ממתקפות טרור נוספות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
גבי רביד ודני זילביגר הגישו לביה"מ המחוזי בת"א את ערעורם על החלטת רשות ניירות ערך להתנות את האישורים לקרן יורק בהדחתם מפסגות אופק    פסגות אופק הועברה היום (ב') מבנק לאומי לקרן יורק תמורת 1.28 מיליארד שקלים
רונן ליבוביץ
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות מתנגדת נחרצות לכל שינוי בחוק השיקום לנכי נפש בקהילה    כך נקבע בדיון שנערך לקראת כוונת האוצר לתקן את חוק שיקום נכי הנפש במסגרת חוק ההסדרים    שר הבריאות: "חוק השיקום לחולי נפש בקהילה והרפורמה הביטוחית חייבים להתבצע בד בבד"
מתן פריידין
יושב-ראש המטה לביקורת השלטון של הליכוד, עורך הדין יריב לוין, עתר לבג"צ כנגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בדרישה למנות שר רווחה באופן מיידי    העותר: אי מינוי שר רווחה - מעילה באמון הציבור
אריאל שמידברג
בעקבות החשדות לפיהן צפון קוריאה נערכת להוציא אל הפועל ניסוי בפצצה גרעינית, ארצות הברית לא מתכוונת לחכות להתקדמות השיחות במסגרת האו"ם, ומציעה לקיים מגעים ישירים עם שכנותיה של צפון קוריאה
רונן ליבוביץ
ועדת הפנים דנה בנזק שנגרם לשטחי הטבע בצפון בעקבות מלחמת לבנון השנייה    מבחינה כספית מדובר על נזק של מיליוני ש"ח ויעברו שנים עד שהיערות יחזרו לקדמותם    מנכ"ל קק"ל אמר כי יידרשו 10 שנים לשיקום הנזקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il