X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה הפלשתיני מאשים את ארצות הברית בהפעלת לחצים רבים להקמת ממשלה חדשה ברשות הנייה ואבו מאזן קראו למדינות אירופה להסיר את החרם על הרשות ולשוב ולהזרים כספים
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה הפלשתיני, איסמעיל הנייה, מאשים את ארצות הברית (יום ה', 14.9.06) על כך שהיא הפעילה לחצים רבים להקמת ממשלה חדשה ברשות. סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי הנייה קרא למדינות האיחוד האירופי "להרים את הכפפה", ולהסיר את החרם שהוטל על הממשלה ברשות.
הנייה הביע את הדברים יממה אחת בלבד לאחר שמזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, אמרה כי על הממשלה החדשה שתקום ברשות לקבל את דרישות הקהילייה הבינלאומית באשר לפירוק תשתיות הטרור, ועל הכרה בלגיטימיות של מדינת ישראל. "הממשל האמריקני לא רוצה שהפלשתינים יהיו מאוחדים. הם שמים מכשולים בדרכינו. האמריקנים רוצים לסחוט את העם הפלשתיני ואת הממשלה הפלשתינית", אמר הנייה.
ארגון החמאס, אשר עלה לשלטון ברשות בחודש מרס האחרון, נמצא מאז תחת לחצים כבדים שמופעלים על-ידי הקהילייה הבינלאומית. לאור הלחצים הללו, ונוכח הקושי לעמוד בהתחייבויות שלה כלפי עובדי הציבור ברשות, החמאס החליט השבוע להקים ממשלת אחדות עם הפת"ח.
בעוד החמאס מסרב להכיר במדינת ישראל, נציגיו טענו כי הם יתמכו ביו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן) לקראת מגעים עתידיים לשלום עם ישראל. בעוד שבועות מספר צפויה הממשלה הפלשתינית להישבע אמונים, והיא תכיר בעקיפין בישראל. המנהגים ברשות מקווים, כי הצעדים הללו יהיו מספיקים בעיני העולם כדי שהחרם על הרשות יוסר, והכספים לעם הפלשתיני ישובו לזרום. ממשלת ישראל הביעה נכונות להיפגש עם יו"ר הרשות, אולם הדגישה כי הממשלה הפלשתינית הבאה חייבת להכיר בישראל ולפרק את תשתיות הטרור.
על-אף שארצות הברית נחושה לשמור על הקו החזק מול הפלשתינים, ברשות מקווים כי מדינות אירופה ישובו להזרים כספים לצורך תשלום משכורות העובדים, אשר אינם מקבלים שכר מזה למעלה משישה חודשים.
יו"ר הרשות, אשר נפגש עם שר החוץ של לוקסמבורג, ג'אן אסלבורן, אמר כי "ישראל מאוד מעוניינת לתמוך ביוזמה הזו, וגם האמריקנים מעוניינים לתמוך בה. אולם, האחריות הראשית מוטלת על האיחוד האירופי", אמר אבו מאזן. ראש הממשלה הנייה אמר: "אנו קוראים לאירופה להפסיק להתנהל כמו ארה"ב. אנו מצפים מכל הקהילייה הבינלאומית, ובעיקר מאירופה, לגלות יותר איזון והוגנות כלפי הפלשתינים".

תאריך:  14/09/2006   |   עודכן:  14/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנייה מאשים: "ארה"ב רצתה ממשלה חדשה ברשות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
מקורות פלשתינים מכחישים כי מטרת הביקור היא להיפגש עם חאלד משעל בקשר לעיסקת שחרור שליט ומדגישים: אבו עלא ייפגש עם אסד    לדברי מקורות אחרים, מטרת ביקורו היא קבלת אישור וחיזוק להסכם על ממשלת האחדות הפלשתינית
אריאל שמידברג
נציגים מטעם האו"ם בלבנון כי יגישו תלונה נגד צה"ל על טיסות בלתי חוקיות שביצע חיל האוויר הישראלי מעל שמי לבנון על אף ההסכם להפסקת אש    נציג יוניפיל: "החדשות הטובות הן שהפסקת האש מחזיקה מעמד"
מחלקה ראשונה
מנהל רשות המיסים מסר לשר התיירות כי "עד ראש השנה ישולמו פיצויי חודש יולי לכל תיירני הצפון שהגישו תביעות בגין המלחמה בצפון"
ברוך לוי
מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות: אני רואה חשיבות רבה בהשתתפותנו בכנס זה. זהו מהלך נוסף אשר יכול להוביל לשת"פ בין ישראל לאירופה בתחום האנרגיה
ברוך לוי
יגאל גלי, מנכ"ל מוצרי מעברות: באמצעות רכישת השליטה באדמה נוכל להיות שחקן מוביל בענף, שצפוי להגיע לשיעור של 2%-1.5% משוק המזון בישראל תוך חמש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il