X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט: שנים רבות דיברו על חיזוק הצפון. שנים רבות התחייבו. הפעם הזאת ממשלת ישראל מקצה את הכספים פרס: מימוש התוכנית יתרום לחיזוק כלכלי וחברתי של הגליל
▪  ▪  ▪

קבינט השרים לחיזוק הצפון וחיפה, בראשו עומד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אישר (יום ה') בישיבתו, פה-אחד, את התוכנית המפורטת לחיזוק הצפון, אותה הביאו ראש הממשלה והמשנה לראש הממשלה שמעון פרס. הישיבה זומנה לאחר לחץ כבד מצד ראשי רשויות בצפון ובעלי משק רבים שנפגעו במלחמה. בשלב זה אושר תקציב מיוחד בסך 2.8 מיליארד ש"ח, לביצוע פרויקטים בהיקף של כ- 4 מיליארד ש"ח.
בתחילת הישיבה אמר ראש הממשלה: "שנים רבות דיברו על חיזוק הצפון. שנים רבות התחייבו. הפעם הזאת ממשלת ישראל מקצה את הכספים ויוצרת אפשרות שאין לה תקדים... כמובן שהתוכנית תיבדק בסופו של דבר על-פי התפוקות שתניב. לא כל דבר יוכל להשתנות ביום אחד, וזה תהליך ארוך ומתמשך. אבל האמצעים שהממשלה מעמידה יאפשרו ליצור את הכלים לשינוי הזה".
המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, אמר: "מימוש התוכנית יתרום לחיזוק כלכלי וחברתי של הגליל, יחזיר את אמון התושבים ויסייע במעבר של אוכלוסיה איכותית וחזקה ממרכז הארץ אל הגליל".
התוכנית הוכנה על-ידי ועדת ההיגוי בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, וארבעת הצוותים המקצועיים שהוקמו, בראשות המנהלים הכלליים של משרד המשנה לראש הממשלה, משרד האוצר, משרד הבריאות ומשרד הפנים. היקף התוכנית הכולל לחיזוק הצפון וחיפה צפוי להגיע ליותר מ-4 מיליארד שקלים, מתוכם כ-1.5 מיליארד שקלים הצפויים להגיע ממקורות חוץ-תקציביים, רובם מתרומות העם היהודי אשר המשנה לראש הממשלה פועל לגיוסם.
התוכנית שאישר קבינט השרים מתייחסת לתקציבי הממשלה הקיימים והתוספתיים, בסכום כולל של כ-2.8 מיליארד שקלים, אשר יושקעו בעשרות פרויקטים בחיפה והצפון. מתוך סכום זה, כמיליארד שקלים וחצי יתווספו לתקציבי המשרדים השונים, על-פי החלטת הממשלה מיום שלישי השבוע, ועוד כמיליארד שקלים ורבע יוסטו מתקציבים קיימים. פרוט התקציבים הממשלתיים שאושר מצורף להודעה זו.
מבין התקציבים התוספתיים, כ-184 מיליון שקלים יושקעו בעידוד ופיתוח תעסוקה בצפון, ובכלל זה השתתפות בעלות שכרם של עובדים במפעלי היי-טק ומפעלים תעשייתיים בצפון, הגדלת התמיכה ביצואנים, סבסוד עלויות פיתוח לקרקעות באזורי תעשיה במגזר היהודי ובמגזר המיעוטים והגדלת ההשקעה במעונות יום, בדגש על מתן פתרונות לאמהות חד-הוריות המבקשות להשתלב במעגל התעסוקה.
הקבינט החליט להקצות למשרד החקלאות תוספת תקציב של כ-46 מיליון שקלים, אשר יחד עם הסטת התקציבים הקיימת בתוך המשרד תאפשר מתן מענקים לפרויקטים חקלאיים חדשים ולהרחבת שטחי החקלאות באזור הצפון. המשרד להגנת הסביבה יקבל תוספת תקציב של כ-40 מיליון שקלים, אשר יממנו פרויקט רחב של שיקום נחלים, ובכלל זה שיקום נחל הירדן, נחל צלמון, נחל פקיעין ונחל קישון. בהשקעה נוספת של כמה מיליוני שקלים, יטפל המשרד גם באגם הכינרת, יאסוף ויטמין מפגעי אסבסט וישקם מספר אתרי הטמנה.
גם משרד הבריאות יקבל תוספות תקציב בסכום של כ-70 מיליון שקלים, אשר יסייעו בבניית אגפים בבתי חולים ומוסדות רפואיים בצפון. משרד התשתיות יפעל למתן מענקים לצרוך שיקום תשתיות הביוב, בעיקר במגזר הלא יהודי, ויקבל לשם כך תוספת תקציב בסך של כ-50 מיליון שקלים, אשר תתווסף לכ-120 מיליון שקלים אותם יקצה מתקציבו הנוכחי.
משרד התחבורה ישקיע כ-145 מיליון שקלים לצורך סלילת כבישים, בעיקר במגזר היהודי והלא-יהודי. תוכניות השקעה נקודתיות הוכנו במספר משרדים נוספים, ביניהם משרד המדע, התרבות והספורט, משרד הבינוי והשיכון ומשרד הרווחה.

תאריך:  14/09/2006   |   עודכן:  21/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקבינט אישר 2.8 מיליארד ש"ח סיוע לצפון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נגד
עמית 1000  |  14/09/06 22:20
2
בזבוז כספים , אולמרט מלקק לצפון.
ירדנה מירושלים   |  15/09/06 00:16
3
במקום לזרוק כסף שיסלו את חוצה ישר
רוני   |  15/09/06 00:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
איש אופוזיציה באירן טוען, כי טהרן חידשה לאחרונה תוכנית להעשרת אורניום באמצעות קרני לייזר, אשר יעילה במיוחד לייצור נשק גרעיני
רונן ליבוביץ
הח"כים של בל"ד הגיעו ללבנון בתום ביקור בסוריה    עם הגעתם ללבנון, ביקרו ברובע הדאחייה בביירות ועמדו על הריסות המבנים    צפויים להיפגש עם ראש הממשלה סניורה
מחלקה ראשונה
חייל שכפר בהאשמות נגדו הופלל על-ידי חבריו    חלק מן החיילים יגוייסו למילואים ולאחר מכן יועמדו לדין    העונשים המחמירים - לחיילים שגם שתו אלכוהול
יואב יצחק
זו פגישתם הראשונה של השניים בתקופת כהונתו של אולמרט כראש ממשלה
רם דגן
בכוונת החברה לייעד חלק מהסכום שיגויס להשקעות חדשות    פיבי ניצבת בפני שינוי אסטרטגיית ההשקעות שלה ובכוונתה לבצע השקעות בתחומים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il