X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"לא היה פגם במינוי ניצב משנה לוי לתפקיד מפקד ימ"ר דרום" ועוד: "המינוי שלי למפכ"ל לא נעשה משיקולים פוליטיים"
▪  ▪  ▪

ועדת זיילר החוקרת את התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת האחים פריניאן והשוטר לשעבר צחי בן-אור חידשה בבוקר (יום א', 17.9.06) את דיוניה והחלה לשמוע את טענות הנגד של כל המוזהרים.
ראשון להופיע בפני הוועדה הוא מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, שהוזהר על-ידי הוועדה. הוא החל במסירת עדותו בשעה 09:00 בבוקר.
קראדי הוזהר על-ידי הוועדה במספר נקודות שקשורות לתפקידו הקודם כמפקד המחוז הדרומי, ונטען נגדו כי היה אחראי למחדל בכל הקשור לטיפול בפרשת פריניאן ובן-אור. כן נטען כי המפכ"ל מינה את ניצב משנה יורם לוי, מוזהר נוסף, לתפקיד מפקד הימ"ר הדרומי, למרות שהועבר אליו מידע כי ללוי מיוחסים ניהול קשרים בלתי חוקיים לכאורה עם האחים פריניאן. כן נטען כי האחים פריניאן הם קבלני קולות של עמרי שרון וצחי הנגבי ולכן היה לחץ למנות את לוי, איש הקשור אליהם, ואילו קראדי היה מקורבו של עמרי שרון ולכן נעתר לבקשה.
בהתייחסו לפרשת מינויו של נצ"מ לוי טען בין היתר המפכ"ל בעדותו: "מדובר במינוי ראוי ומקצועי. כל החלטה שקיבלתי לגבי לוי היתה ממניעים מקצועיים. כשעלתה הטענה נגד לוי הוא התבקש לעבור מספר משוכות, כגון בדיקה באגף משמעת ובמחלקה לחקירת שוטרים. הכל הראה שהוא יכול להתמנות לתפקיד. לפני שמיניתי אותו התייעצתי גם עם מפקד מח"ש, הרצל שבירו ועם ערן שנדר. הם הסבירו לי שאין תיק פלילי נגד הקצין והחקירה נגדו נסגרה. זה אומר שהוא נמצא ראוי ואין מניעה למנותו".
קראדי הודה, עם זאת, שנצ"מ אפי מור, כיום מפקד מרחב לכיש, היה המועמד הראשי לתפקיד, אולם בהתייעצות בתוך המשטרה הוחלט למנות את לוי מאחר שהוא בעל ניסיון רב יותר בעבודה של יחידה מרכזית ומודיעין.
עוד הוסיף המפכ"ל, כי "מעולם לא היה הליך שקצין נבדק כל כך הרבה פעמים ובסוף נמצא ראוי". המפכ"ל דחה את הטענות כאילו השפיעו עליו למנות את לוי ואמר: "אין אדם אחד ביקום שיכול לטעון שהשפיע עלי". הוא הוסיף כי דיווח למפכ"ל דאז, שלמה אהרונישקי, על בדיקות הפוליגרף של לוי, ועל רצונו לבצע בדיקה נוספת באגף המודיעין והמשמעת בטרם יאושר המינוי.
במהלך עדותו התייחס קראדי גם לטענות שהועלו בעבר שמינויו כמפכ"ל היה מינוי פוליטי של צחי הנגבי, בגלל שלקראדי קשרים הדוקים עם השר לשעבר, צחי הנגבי, ועם עמרי שרון, והוא אף התארח בקביעות בחוות השיקמים. "מעולם לא היה לי חלק בפורום החווה של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, ולא נפגשתי עם בנו עמרי במסעדה כפי שטענו נגדי. כל הטענות הללו הן שיקריות ואין בהן שמץ של אמת. גם אני הופתעתי מהמינוי שלי וזה לא היה מינוי פוליטי. אני מודע לשמועות, אבל המינוי, שאומנם כאמור הפתיע גם אותי, היה תקין. אני יודע שאנשים, כולל בכירים שהתמודדו על המפכל"ות ניסו לפגוע במינוי ובשמי הטוב בגלל שלא מרוצים".
המפכ"ל רמז על כך שמאחורי הפרסומים נגדו אז עומד ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, אז מפקד המחוז הצפוני, שפרש בגלל שלא מונה לתפקיד המפכ"ל. קראדי הוסיף כי נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע, איש התנועה לאיכות השלטון, הודה כי שוחח עם בורובסקי והאחרון טען בפניו כי "יורם לוי מונה למפקד ימ"ר דרום, בגלל שהאחים פריניאן הם קבלני קולות עבור בכירים בליכוד, ובהם עמרי שרון וצחי הנגבי. יורם לוי סיפק להם הגנה, ובתמורה לסיוע זה, פעלו שני הפוליטיקאים הנ"ל אצל מפקד מחוז הדרום, קראדי, למינוי לוי לתפקיד הנ"ל". על כך השיב קראדי: "זה שקר גס ורכילות מרושעת שאין בה שמץ של אמת".
קראדי הוסיף: "אין אדם אחד ביקום שיכול לטעון שהשפיע עלי למנות את יורם לוי למפקד הימ"ר. אם יש אדם כזה, שיתייצב בוועדה ויטען את טיעוניו. אלה דברים מרושעים והזויים".
על הטענה שיכיבול נצ"מ לוי נמצא כמי שניהל קשרים לא נאותים עם האחים פריניאן ולא ננקטו נגדו אמצעים, השיב המפכ"ל: "אני זה שהורה להעמיד לדין משמעתי את נצ"מ לוי על כך שהפר את ההנחיה שנתתי בעצמי להימנע מהפעלת האחים פריניאן כמקורות בעצמו".
בנוגע לאחריותו על החקירה בפרשת פריניאן ובן-אור אמר המפכ"ל: "כל ההחלטות שקיבלתי בחקירת רצח בוחבוט נבעו משיקולים מקצועיים וענייניים בלבד. בנוסף, כמפקד מרחב לכיש וכמפקד המחוז הדרומי אחריותי היתה מנהלית בלבד ובתפקידי לא התעסקתי בחקירת התיקים עצמם ובמתן הוראות לקצינים. מפקד מחוז לא עוסק בהטמעה של סדרי עבודה. אולם, כאשר נחשפתי לעובדה שיורם לוי מפעיל מקורות, אני הייתי הראשון שהוריתי לו להפסיק, כי חשבתי שזה לא ראוי ובעייתי לאדם בתפקיד בכיר". לטענתו, לא ידע את התמונה האמיתית באשר למצב החקירה של רצח בוחבוט וכן בנוגע להפעלתו של השוטר צחי בן-אור. "חלק מהטענות שנשמעות כאן בוועדה נגדי הם אירועים שהתרחשו בתקופות שבהן לא כיהנתי כמפקד המחוז הדרומי". המפכ"ל ציין כי בנוגע לפענוח פרשת פריניאן, "כל הבדיקות בעניין הפרשה הראו כי המפתח לפענוח פרשת הרצח של בוחבוט נמצא במעצרו של צחי בן-אור. והוא, על-פי כל הפרמטרים, שהה בחו"ל".
לאחר שענה על כל השאלות בנושאים שהוזכרו תושאל המפכ"ל על-ידי עורכי דין של כמה המוזהרים האחרים. בין היתר תושאל על-ידי עו"ד דורי קלגסבלד, שעומד לדין על גרימת מוות ברשלנות בתאונה בתל אביב. עו"ד קלגסבלד מייצג את ניצב בדימוס יצחק אהרונוביץ', שהוא אחד המוזהרים בפרשה.
מחר (יום ב') יופיע בפני הוועדה מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ (בדימ.) שלמה אהרונישקי. ביום ג' יעיד ניצב אילן פרנקו, ממ"ז ירושלים. ביום רביעי יעיד ראש אגף החקירות לשעבר, ניצב משה מזרחי.
דיוני הוועדה יתחדשו באולם הדיונים במלון רג'נסי (לשעבר היאט) בירושלים, לאחר שבחודש מאי הזהירה הוועדה 13 קציני משטרה ואנשי פרקליטות בתום שלב העדויות, על כך שעשוים להינקט נגדם הליכים משפטיים וכי הם "עלולים להיפגע ממסקנות הוועדה".
בחודשיים האחרונים עסקו המוזהרים בגיבוש תשובתם לחברי הוועדה, לאחר שהורשו לעיין במרבית החומר שנאסף בעדויות שלהם ושל אחרים. הוועדה קבעה כי זכותם של המוזהרים להשמיע את תגובתם ולזמן עדים לחקירה נגדית או לעדות נוספת. לפיכך היא מאפשרת להם להציג טיעונים, ראיות וחומרים שלא הועלו עדיין בפניה. ההערכה היא כי לקראת חודש נובמבר תפרסם הוועדה מסקנותיה.

תאריך:  15/09/2006   |   עודכן:  17/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קראדי: לא היה פגם במינוי יורם לוי
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אריק,עמרי,הנגבי,רמון,אולמרט,חלוץ,
מוכתם  |  17/09/06 08:54
2
מבלי כמובן להתיחס לקראדי-שאין לי כל
מיכל מירושלים  |  17/09/06 10:46
3
מבלי כמובן להתיחס לקראדי-שאין לי כל
מיכל מירושלים  |  17/09/06 10:47
4
ועדות הטיוח והחיפוי. משטר חולה.
"הכל שפיט" - לא ?...  |  17/09/06 10:55
5
המפכ
לא חשוב!  |  17/09/06 12:22
6
נכון. ובגלל זה אנו מאמינים למשטרה..
מפכ"ל עלי באבא...  |  17/09/06 14:52
7
קראדי מונה ע"י עומרי שרון והנגבי ל"ת
שמילה  |  17/09/06 16:59
8
עדמתי רשעים יעלוזו
איציק בן  |  17/09/06 17:25
9
מנויים מטעם
כוכבי מהרצליה  |  17/09/06 18:28
10
בדיוק כמו ש"לא" היה פגם במנוי שלך! ל"ת
לקראדי  |  17/09/06 18:43
11
ככל שהפשע תפח הוא קודם עד למפכלות?!
ציוני חרד  |  17/09/06 19:24
12
הוא לא עשה כלום כדי להלחם בשחיתות  ל"ת
הוא רק חיכה לקידום   |  18/09/06 00:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
שלושת חברי הכנסת ביקרו בסוריה וכעת שוהים בלבנון    ייחקרו על ביקור בארץ אויב ללא היתר    החקירה תתבצע על-ידי חוקרי היחב"ל
ניר יהב
בראיון לידיעות אחרונות מספר קצב כי הוא לוקח כדורי שינה בלילה וכדורים ביום    "אני רואה את עצמי כחף מפשע"    על תחושותיו הקשות: "מה שעברתי ואני עובר אינני מאחל לגרוע בשונאיי"
ניר יהב
עיתון "אל-איאם" מדווח כי משלחת סורית העבירה את המכתב למצרים    אבו מאזן: נפתור את סוגיית שליט והאסירים העצורים בישראל לפני שתוקם ממשלת אחדות
שלומי דיאז
משה גורל נחקר תחת אזהרה    המשטרה חקרה גם את היועצת המשפטית, עו"ד יונה שיינדורף    חקירתם התמקדה בנושא החנינות ובחשד למעורבות בהאזנת סתר לעובדים
מחלקה ראשונה
נגה קינן, יו"ר פורום ה-CF0: על האוצר להצהיר כי לא יפגע ברפורמות הכלכליות שכבר התקבלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il