X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את בקשת המדינה לעצור עד תום ההליכים נאשם החשוד כי השתתף בשוד מזויין, על-אף תוצאות בדיקת די-אן-איי אשר קשרה בין הנאשם לבין ראייה שנלקחה ממקום השוד ביהמ"ש קבע כי הבדיקה אינה מאשרת כי הנאשם הוא החשוד האפשרי הבלעדי, ומאחר שאינה שוללת חשודים נוספים כגון בני משפחתו של הנאשם, אין להסתמך על תוצאות הבדיקה
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בנצרת מפי השופט שאהר אטרש דחה בהחלטתו מיום 5.9.06 (שפורסמה ב-18.9.06), את בקשת המדינה לעצור עד תום הליכים נאשם החשוד בהשתתפות בשוד מזוין ואשר נמצא בבדיקת די-אן-איי קשר בינו לבין ראייה שנמצאה במקום השוד. בית המשפט נימק את החלטתו בכך כי על-אף תוצאות הבדיקה לא הוכחה זהותו של הנאשם באופן חד-משמעי, מה גם שהבדיקה לא שללה מעורבותם של קרובי משפחה אחרים של הנאשם (בש (מחוזי - נצרת) 2511/06 מדינת ישראל נ' אחמד בן עורסאן גזאלה, מוחמד בן מזהר אבו עבד).
הנאשם, יחד עם נאשם נוסף, הואשמו כי ביצעו שוד מזויין באמצעות אקדח בחנות מכולת בישוב יפיע וכן ניסו לשדוד את כספו של ספק הסחורה של "תנובה", אשר סיפרה סחורה לחנות. הנאשמים אף הואשמו כי במהלך השוד ירו אל עבר ספק הסחורה פעמיים, יריות שבנסלא פגעו בו, ואף גרמו לבעל המכולת חבלות חמורות בגופו, וזאת לאחר שדקרו אותו בחזהו וגרמו לו לחתך עמוק בידו. במהלך השוד התנגד בעל המכולת להיענות לאיומיהם של הנאשמים ומהלך תקיפתם של הנאשמים הוריד בעל המכולת את כובע הגרב של אחד מהם.
מעבדות המז"פ של משטרת ישראל איתרה פרופיל די-אן-איי נקי בכובע הגרב של הנאשם, ועל-אף הכחשותיו של הנאשם כי הכובע אינו שלו, נמנע הוא מלהשיב מדוע אם כן מצויה דגימת די-אן-איי שלו על הכובע.
זאת ועוד, לאחר שלא נמצא אקדחם של השניים אשר באמצעותו ביצעו את השוד, ביקשה המדינה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים.
בבקשתה טענה המדינה כי בנוסף לעובדה כי אקדחם של הנאשמים טרם נמצא הרי שבהתאם לעדויות נייטרליות של עדים אשר ראו את הנאשמים מבצעים את השוד, בהתאם לדגימת הדי-אן-איי ובהתאם לסתירת גרסת האליבי של הנאשם השני - קמה לנאשמים חזקת מסוכנות המחייבת ומצדיקה את מעצרם עד תום ההליכים.
הנאשמים טענו מנגד, באמצעות עו"ד יהלי שפרלינג, כי אומנם הם מודים כי ניסו לבצע שוד אולם הכחישו את יתר טענות המדינה בדבר נשיאת נשק וגרימת חבלה. הנאשמים טענו כי במהלך השוד הגיע אדם אחר אשר נשא נשק וביקש לבצע שוד מזויין במכולת, כאשר אותו אדם נמלט לאחר מכן מהמקום. הנאשמים גם טענו כי ביחס לעדויות הרי שסתירות רבות בהן אשר העלו בפני המדינה טרם נענו, ועל כן אין לקבל את אותן העדויות.
לסיום הוסיף וטען הנאשם, לו מיוחסת בדיקת הדי-אן-איי, כי תוצאות הבדיקה אינה מתייחסת לקרובי משפחה, שעה שמשפחתו של הנאשם מונה כ- 500 איש הגרים באותו איזור.
בהחלטתו בית המשפט ציין כי "לפי ההלכה הפסוקה, מי שעושה שימוש בסכין או באקדח לפגיעה בחברו יעצר עד תום ההליכים וכי לא ניתן לשחרר את המשיבים לחלופה, שכן לא ניתן לתת בהם אימון בסיסי בשל נסיבות ביצוע העבירות והשימוש בסכינים ובנשק ובשל עברם הפלילי", אך למרות זאת אין להתבסס על ראיית המדינה אשר בשלה מבקשת היא לשלוח את הנאשמים למעצר עד תום ההליכים.
בית המשפט ציין כי גם המומחית אשר נתנה את חוות דעתה באשר לבדיקת הדי-אן-איי סייגה את תוצאות הבדיקה בכותבה כי "השכיחות המחושבת אינה מתייחסת לקרובי משפחה בקרבת דם מוגדרת". לכן, ומאחר ולא ניתן לסמוך על תוצאות הבדיקה באופן חד-משמעי, וכל עוד לא נשלל קשרם של חשודים אפשריים אחרים, לא ניתן לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים.
יחד עם זאת נענה בית המשפט לבקשת ב"כ הנאשמים לשקול חלופת מעצר והורה על הגשת תסקירים כנדרש.

תאריך:  18/09/2006   |   עודכן:  19/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בימ"ש הורה שלא לעצור חשוד על אף בדיקת הדי-אן-איי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הטסים ב"אל-על" יקבלו במנות מזון "גלאט" חוברת ובה הדרכה איך להתפלל באמצע טיסה מבלי שהדבר יפריע לשאר הנוסעים    רב החברה: "נוהלי התפילה מעוגנים בהלכה ובכללי הבטיחות"
אלעזר לוין
מנכ"ל בית החולים המוביל חושף לראשונה נתונים כספיים של בית החולים: תרומות - 90 מיליון שקל בשנה    מיזמים פרטיים: 70 מיליון שקל    תיירות מרפא מבולגריה וקפריסין    הכנסות מביטוחים - 37 מיליון שקל
אלעזר לוין
תבנה עם חברת טאואר האמריקנית מבני טייסות בבסיס של חיל האויר    המכרז והמימון - של ממשלת ארה"ב, במסגרת הסכם וואי
אלעזר לוין
מנכ"ל אסותא, ד"ר יאיר שפירא, תוקף בחריפות את החוק והממשלה    "פקידי האוצר מבסוטים כשהם חוסכים משהו בהוצאה לבריאות - על חשבון הציבור"    "סל הבריאות יהפוך לבית תמחוי"
ניר יהב
הספינות, "סופר דבורה סימן 3", כוללות חידושים טכנולוגיים רבים: מהירות גבוהה ורציפה, יכולת תמרון בתנאי ים קשים ויכולת נשיאת מגוון רחב של אמצעי לחימה ארוכי טווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il