X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התאחדות התעשיינים: התעשיה תקלוט כ- 9,500 עובדים חדשים ב- 2006 - גידול של 2.8% במספר המועסקים
▪  ▪  ▪

בשנת 2006 תצמח התעשיה בכ- 5.5%-6%, זאת לאחר צמיחה של 3.7% אשתקד. מספר המועסקים בתעשיה יגדל השנה ב- 2.8%, גידול שמשמעותו קליטתם של 9,500 עובדים חדשים בתעשיה, לעומת גידול של 1.7% בלבד אשתקד. כך מעריכה נירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכה על תחזית מעודכנת שערך לאחרונה אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים.
בהתייחסה לביצועי התעשיה ברבע השני של השנה ציינה שמיר, כי ערב המלחמה, בחודשים אפריל-יוני, עלתה תפוקת התעשיה ב- 2.5% בהמשך לגידול דומה ברבע הראשון השנה. ברבע השני של השנה נרשמה האצה בקצב צמיחת ענפי הטכנולוגיה העילית - גידול של 6.1% בתפוקה, זאת לאחר גידול מהיר של 5.2% ברבע הראשון השנה (מדובר בענפי רכיבים אלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני כלי הובלה ותרופות).
במקביל, חודש ברבע השני של 2006 הגידול בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית - מדובר בעלייה ריאלית של 2.9%, זאת לאחר נסיגה של 2.5% בתחילת 2005 (מדובר בכימיקלים וזיקוק נפט, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי). שמיר מציינת, כי מנגד, נרשמה ברבע השני של השנה האטה בקצב צמיחת ענפי הטכנולוגיה מעורבת מסורתית - גידול של 0.5% בתפוקה, זאת לאחר גידול של 1.9% בתחילת השנה (מדובר בכרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת).
בחודשים אפריל-יוני נרשמה יציבות בתפוקתה של קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, זאת לאחר גידול של 1.5% ברבע הראשון של השנה (מדובר בענפי המזון, משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים).
מניתוח התאחדות התעשיינים מתברר, כי ברבע השני של השנה חלה האטה בקצב קליטת המועסקים בתעשיה - מדובר בקליטה בשיעור של 0.9% שהם כ- 3,100 איש. שמיר מציינת, כי קליטת עובדים מהירה ביותר בשיעור של 2.4% (שהם כ- 2,100 איש) נרשמה ברבע השני של 2006 בקבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, זאת בהמשך לקליטה מהירה של 2.2% ברבע הראשון השנה.
במקביל, קליטת עובדים בשיעור של 1.3% (שהם כ- 600 איש), נרשמה בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית בתקופה הנסקרת, זאת בהמשך לקליטת עובדים מהירה בשיעור של 2% ברבע הראשון של השנה. בדומה, גידול במצבת העובדים בשיעור של 0.8% (שהם כ- 700 איש), נרשם ברבע השני של השנה בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית. מנגד, ירידה קלה במצבת העובדים בשיעור של 0.2% (שהם כ- 300 איש), נרשמה ברבע השני של השנה בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, זאת לאחר גידול של 0.7% ברבע הראשון השנה.
שמיר מציינת, כי ברבע השני של 2006 נמשכה מגמת ההאצה בקצב גידול פריון העבודה בתעשיה. מדובר בגידול של 2.3%, לאחר גידול של 1.2% ברבע הראשון השנה. יצויין, כי העלייה בפריון העבודה בתעשיה משקפת גידול מהיר בתפוקת התעשיה, תוך עלייה מתונה ביותר של 0.2% בשעות העבודה בתעשיה.

תאריך:  19/09/2006   |   עודכן:  19/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
בהתאחדות התעשיינים מעריכים, כי משפחה תוציא בממוצע כ- 180 שקל בתקופת החגים על מוצרי בישום, טיפוח ואיפור    מכירות מוצרי הטיפוח, התמרוקים וחבילות השי יסתכמו בכ- 290 מיליוני שקלים
ברוך לוי
הרכישה - תמורת כ- 56 מיליון דולר    העסקה צפויה להעמיק את חדירתה של ביזנס אובג'קטס לתחום פתרונות הניהול
הילה רפופורט
נתון מפתיע נוסף: התמיכה בחמאס ירדה ב- 9% בתוך חצי שנה
מתן פריידין
הוועדה לבחירת שופטים קבעה פה אחד: השופט אליעזר ריבלין יכהן כמשנה לנשיאת העליון    לא נקבע מועד להשבעתו של ריבלין    הנשיא קצב: אשביע את ריבלין
רונן ליבוביץ
בסקירה בוועדת חוץ וביטחון אמר חלוץ: "אלך עם המדים עד שיורידו לי אותם"    עוד אמר הרמטכ"ל: "חיזבאללה מקפיד על שימור הפסקת האש באדיקות רבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il