X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממחקר שנערך באוניברסיטה העברית עולה, כי משיכתם של יתושים לדברי מתיקה עשויה לסייע במניעת מחלת המלריה ומחלות נוספות המועברות באמצעות יתושים
▪  ▪  ▪

משיכתם של יתושים לדברי מתיקה עשויה לסייע במניעת מחלת המלריה ומחלות נוספות המועברות באמצעות יתושים. כך טען השבוע פרופ' יוסף שליין, מהאוניברסיטה העברית.
לדברי פרופ' שליין, "כולנו סובלים מכך שאנו מהווים מקור מזון לנקבת היתוש. ידוע כי נקבת היתוש זקוקה למנת דם לפני הטלת ביציה, אך מה שפחות ידוע הוא תאבונה לחטיפים מתוקים בין הארוחות. דיאטת 'מתוקים' שמקורה העיקרי הוא צוף פרחים מספקת ליתושים את האנרגיה שלהם".
פרופ' שליין וגונתר מילר, מהמחלקה לפרזיטולוגיה במרכז קובין לחקר מחלות מדבקות וטרופיות בבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית, ערכו ניסוי בנווה מדבר בדרום הארץ, שבו פורחים עצי שיטה רוב השנה, גם בתקופות יובש ארוכות.
פריחת עצי שיטה מושכת המוני יתושים וכשמרססים את העצים בתמיסת סוכר מהולה בקוטל החרקים Spinosad, היתושים אוכלים מהתמיסה ומתים. לדברי החוקרים, קוטל חרקים זה גורם נזק סביבתי מועט, יש לו השפעה מוגבלת על מספר קבוצות של חרקים ורעילות נמוכה לציפורים וליונקים.
פרופ' שליין הניח, כי בהיעדר מקור סוכר אחר, יתושים המחפשים צוף יימשכו לעצי שיטה אלו. מממצאי המחקר עולה, כי הריסוס בקוטל החרקים גרם להשמדת רוב אוכלוסיית היתושים בנווה המדבר. היתושים המעטים שנלכדו לאחר הריסוס היו כנראה יתושים בוגרים שרק בקעו מהגולם, והתרבות נוספת נמנעה בשל ההשפעה המתמשכת של קוטל החרקים. בדרך זו התרוקן נווה המדבר לחלוטין מאוכלוסיית היתושים שחיה בו.
לדברי פרופ' שליין, באזור מדברי בעונה יבשה, לפרחי העצים המועטים הקיימים באזור יש תפקיד מרכזי בחיי היתושים, מכיוון שהם המקור היחיד לסוכר. באזורים יבשים, המחסור במקורות סוכר מקצר את תוחלת החיים של היתושים וכך מגביל את יכולתם להעביר מחלות.
בעקבות התוצאות, ממליצים החוקרים להשתמש בפיתיון של תמיסת סוכר מהולה במדביר חרקים, באזורים שיש בהם פריחה המהווה מרכזי אכילה ליתושים.
כמו-כן, שיטה זו יכולה להיות יעילה באזורי מדבר וערבה, במיוחד אזורים באפריקה הגובלים בסהרה, שם מתפשטת המלריה בעקבות שינויים סביבתיים, התנגדות לתרופות ועמידות יתושים להדברה קונבנציונלית.
שתילת עצים או שיחים המושכים יתושים בסביבה המתאימה והשימוש בהם להדברה עשויים לספק כלי יעיל במלחמה ביתושים ובמאבק נגד מלריה.

המחקר פורסם בכתבי העת Science ו- International Journal for Parasitology
תאריך:  19/09/2006   |   עודכן:  19/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
הרכישה מרחיבה את אחיזתה של יאנקי גרופ בתחום הקישוריות הגלובליות    להערכת הקבוצה, תחום זה צפוי לשנות את האינטראקציה העסקית והפרטית בעשרים השנים הבאות
ענבל אביב
השיר העברי המושמע ביותר בשנה האחרונה הוא: "מחר" של אביב גפן    במקום השני: "לרוץ מהר" ובמקום השלישי השיר "שיר אהבה פשוט"
מתן פריידין
בית משפט השלום בתל אביב קבע כי עו"ד דרור חטר-ישי המשמש כעד תביעה במשפט שבו נאשמים איש העסקים דודי אפל וחברת "מגדלי הזוהר" שבשליטתו במתן שוחד, לא ייצג את חברת "מגדל הזוהר"    בית המשפט: חטר-ישי מצוי בניגוד עניינים
ניר יהב
אלתא היא חברה-בת של התעשיה האווירית    המערכת שסופקה לחיל האוויר הינה מהמתקדמות מסוגה, המיועדת לגילוי ומעקב אחר מטרות, איסוף מודיעין וכן, למשימות של שליטה ובקרה
הדר פרבר
ארכיבישופ סידני: "התגובה האלימה בחלקים רבים של העולם המוסלמי מצדיקה את אחד החששות המרכזיים של האפיפיור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il