X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך הפעולה הוחרמו כ- 5 מיליון ש"ח וכ- 170 אלף דינר, ומסמכים רבים. כמו כן נעצרו 2 חלפנים לאחר שברשותם נמצאו שני אקדחים ובמקום נוסף נמצא רובה ציד אחד
▪  ▪  ▪

הלילה ערכו כוחות צה"ל חיפושים בבתים ובמשרדים של 13 חלפני כספים בג'נין, שכם, טולכרם ורמאללה, שבעליהם חשודים כמעורבים בהעברות כספים למימון פעילות טרור (יום ד', 20.9.06).
במהלך הפעולה הוחרמו כ- 5 מיליון ש"ח וכ- 170 אלף דינר, ומסמכים רבים. כמו כן נעצרו 2 חלפנים לאחר שברשותם נמצאו שני אקדחים ובמקום נוסף נמצא רובה ציד אחד.
מהלך זה מהווה נדבך נוסף בפעילות כוחות הביטחון נגד גורמים המעורבים במימון טרור ובכוונת גורמי הביטחון לבצע פעולות דומות בעתיד.
מדובר צה"ל נמסר, כי מטרת הפעילות שבוצעה היתה חיפוש והחרמת כספים ומסמכים המתעדים את העברות הכספים לארגוני הטרור. מדובר בחלפני כספים שהעבירו כספים ממפקדות ארגוני חמאס, ג'יהאד איסלאמי וחיזבאללה, הממוקמות בסוריה ובלבנון, אל התשתיות של ארגוני הטרור ביהודה, שומרון ועזה.
הכסף, אשר הגיע ברובו מאירן והוכנס בדרך זו מחוץ לארץ על-ידי החלפנים, נועד למימון פיגועים ובתוך כך לרכישת אמצעי לחימה, לאימון חוליות טרור, לרכישת חומרי נפץ, להרכבת חגורות נפץ ומכוניות תופת, לייצור ושיגור רקטות קסאם ועוד.
במהלך המבצע, פעלו כוחות צה"ל ומשטרת ישראל במשרדי חלפנות כספים ברוב ערי הגדה, בין היתר, בוצע חיפוש במשרדו של טאא'ל חוארי, חלפן כספים משכם החשוד כמעורב בהעברות כספי טרור לתשתיות ארגוני הטרור הפועלים בשומרון. במקביל, בוצעו חיפושים במשרדי חלפנים נוספים בטולכרם, שכם, ג'נין ורמאללה. החיפושים בוצעו על-פי מידע שהגיע למערכת הביטחון בתקופה האחרונה.
דובר צה"ל מדווח, כי פעילות זו מצטרפת למהלך נרחב של צה"ל, שירות ביטחון כללי ומשטרת ישראל נגד חלפני כספים המעבירים מימון לארגון הטרור.
בשבועות האחרונים נעצרו לחקירת שירות ביטחון כללי, שני חלפני כספים - האחד בשומרון השני ביהודה - אשר היו מעורבים במימון טרור:
  • אימן חריס מחמד סייד, יליד 1964 תושב שכם/רפידיה, חלפן כספים במקצועו, נעצר ב- 17 ליולי 2006, לאחר שנחשד כמי שמעורב בהעברת כספים ומימון לארגוני הטרור בצפון השומרון. בחקירתו הודה כי סייע והעביר כספים בסדר גודל של עשרות אלפי דולרים למבוקשי בכירים מארגון תנזים המשתייכים לגדודי חללי אל-אקצה בשכם, ביניהם פאדי קפישא, שנהרג לאחרונה במהלך ניסיון לעוצרו. עוד הודה אימן כי הכספים שמסר למבוקשים נשלחו מטעם פעילי ארגון הטרור "חיזבאללה" בלבנון. כמו כן מסר כי עסק בסחר באקדחים.
  • אמין עבדאללה חדר שחטור, יליד 1961 תושב בית לחם, חלפן כספים מקצועו, היה עצור בשנים 93' ו- 95' בגין עבירות של הלבנת הון ואי תשלום מיסים. נעצר לחקירה ב- 7 לאוגוסט 2006 לאחר שנחשד כמעורב בהעברת כספים ומימון לארגוני הטרור ביהודה. בחקירתו הודה כי העביר עשרות אלפי דינרים לפעילים ואגודות של ארגון הטרור "חמאס" אשר הוצאו מחוץ לחוק בישראל, זאת מאחר ונתקלו בקשיים להעביר כספים מירדן באמצעים אחרים והוא שימש עבורם כערוץ מימון חלופי. כמו כן הודה כי המיר למזומן המחאות עבור אגודות של ארגון הטרור "חמאס" וארגון הג'יהאד האיסלאמי אשר הוצאו מחוץ לחוק בישראל.
שיטות שונות ומגוונות להכנסת כספים
במהלך השנים האחרונות פועלים ארגוני הטרור ללא לאות להכנסת סכומי כסף גדולים לשטחי יהודה שומרון ועזה. כסף זה הוא הדלק שמניע ומשמן את גלגלי הטרור ולמעשה מאפשר את בניית תשתיות הטרור והוצאת פיגועים אל הפועל.
לאורך השנים פיתחו ארגוני הטרור שיטות שונות ומגוונות להכנסת כספים בהיקף של מיליוני דולרים ליהודה שומרון ועזה, בין השאר באמצעות חלפני הכספים. אותם חלפני כספים מקיימים קשרים ישירים עם חלפנים במדינות ערב הקשורים למפקדות הטרור של הארגונים השונים, בעיקר בסוריה ובלבנון. הכסף עובר מחלפן בחוץ לארץ לחלפן הנמצא בשטחי יהודה שומרון ועזה וממנו עובר לפעילי הטרור. החלפנים, אשר עבודתם מתבססת על אמון, מכירים את פעילי הטרור עבורם הם מעבירים כספים וחלקם אף מודעים לכך כי מקור הכסף הוא במפקדות ארגוני הטרור בחו"ל.
בצה"ל מדגישים, כי גם החלפנים נהנים כתוצאה מהעברת כספי טרור והם גוזרים מכך עמלות נאות. לא מתקיים שום סוג של פיקוח מצד הרשות על עבודת החלפנים ולמעשה הם חופשיים לנהוג כרצונם ולהעביר את כספי הטרור מבלי לחשוש מסנקציות או הגבלות כלשהן עליהם.
לאור התגברות תופעה זו של העברת כספי טרור באמצעות חלפני הכספים הפועלים בשטחי יהודה ושומרון, פעלו כוחות הביטחון במסגרת המאבק הכולל נגד מקורות וערוצי מימון הטרור.

תאריך:  20/09/2006   |   עודכן:  20/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ש: 2 חלפנים נעצרו; 5 מיליון ש"ח הוחרמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
"האפשרות להתחברות של אבו מאזן עם החמאס היא לא בכיוון הנכון", כך אמר היום בנימין נתניהו בראיון לרשת ב'    הגדיר את המצב באירן כמדאיג
מירב לוי
במהלך חודש אוקטובר יעלה קמפיין לעידוד תיירות הפנים בצפון: העלות 1.5 מיליון ש"ח    במקביל פועל משרד התיירות לחיזוק התיירות באזור הגליל
גלית יצחק
בכנס ASCO שערכה החברה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית הוצגו נתונים לפיהם בקרב חולים שנטלו את תרופת הזומרה נרשמה ירידה של כ- 35% בסיכון לתמותה    ממצאים דומים הוכחו גם בקרב חולי מיאלומה
מתן פריידין
מפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו, העיד בפני ועדת זיילר לחקר פרשת פריניאן    פרנקו מישר קו עם גרסתו של קראדי ולפיה לא היה כל פגם במינויו של נצ"מ יורם לוי כמפקד ימ"ר דרום
מחלקה ראשונה
רמי בן-דוד מונה לסמנכ"ל שיווק ומכירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il