X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כנס אומ"ץ מוקיע את השחיתות במערכת הציבורית

לינדנשטראוס: להעלות רף הענישה נגד שחיתות

בכנס חלוקת אותות של עמותת אומ"ץ מתח מבקר המדינה ביקורת על עיתונאים מסויימים היוצאים נגד זרימת מידע שוטפת לציבור יו"ר הנהלת אומ"ץ, אבנרי: העבריינות הפכה לספורט לאומי והבושה נעלמה מזמן
▪  ▪  ▪

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, הודה (ד', 20.9.06) לתנועת אומ"ץ על פעילותה נגד השחיתות. הוא ציין כי רק מאבק נחוש בשחיתות הציבורית, ענישה מחמירה וכן שקיפות, יוכלו לסייע בטיהור המערכת הציבורית מגילויי שחיתות. המבקר קורא לממשלה להגביר את המלחמה נגד השחיתות הציבורית, וזאת הן בדרך של הפניית תקציבים, והן בדרך של איחוד פעילות זרועות אכיפת החוק, הפיקוח והבקרה.
את הדברים אמר המבקר באירוע השנתי של עמותת אומ"ץ לחלוקת אותות הוקרה לשנת 2006 לנבחרי ציבור, בעלי תפקידים בגופי אכיפת החוק, אנשי תקשורת, מוסדות דת, ארגוני מתנדבים ואזרחים מן השורה שהצטיינו בשנה החולפת בפעילות למען שמירת המינהל התקין, הצדק החברתי ושלום הציבור, שהתקיים במוזיאון ארץ ישראל.
בטקס קיבלו אותת הוקרה:
  • צוות היחידה למלחמה בשחיתות במשרד מבקר המדינה;
  • ח"כ מיכאל איתן - לשעבר יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט;
  • עדי אלדר - ראש העיר כרמיאל ויו"ר מרכז השלטון המקומי;
  • תוכנית הטלוויזיה ארץ נהדרת (ערוץ 2);
  • גבי גזית (קול ישראל);
  • ד"ר עוזי לנדאו;
  • העיר נצרת - נציגי הדתות, ראש העיר ומפקד משטרת נצרת;,
  • רות סיני (עיתון הארץ);
  • אופיר פז-פינס - שר המדע, התרבות והספורט.
- נימוקי הבחירה וחלוקת האותות
המבקר מתח ביקורת מרומזת על עיתונאים באמצעי התקשורת, המותחים ביקורת עליו ועל עובדיו בגין השימוש שעושה משרד המבקר באמצעי התקשורת. הוא ציין, כי אין מדינה בעולם המערבי שהמבקר אינו משתף פעולה עם התקשורת, וזאת במגמה לדווח לציבור ולשתפו בגילויים ובממצאים של עבודת הביקורת. המבקר העיר, כי ישנם עיתונאים, שמסיבות כאלו ואחרות יוצאים נגד גישה זו, וזאת באופן משונה ועל-אף שאותם עיתונאים דווקא אמורים להיות מעוניינים בזרימה שוטפת של המידע - ובאופן רישמי - כדי להביאו לידיעת הציבור.
לינדנשטראוס אמר, כי בשנים האחרונות החריפה תופעת השחיתות בישראל, וזאת ביחד למדינות המערב ואפילו ביחס לכווית. לדבריו, בתי המשפט צריכים להחמיר בענישה ולא להסתפק בקנסות קטנים ובעונשים מותנים. רק ענישה מחמירה וראויה, אמר, תביא להשגת המטרה המרכזית: צמצום השחיתות הציבורית.
המבקר בירך את היחידה למלחמה בשחיתות במשרדו, שבראשה עומד ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי, שזכתה באות מטעם אומ"ץ. המבקר הודה גם ליתר עובדי משרד מבקר המדינה, שפועלים כדי לקיים ביקורת שוטפת ומקצועית.
"די לשחיתות"
עיתונאי קול ישראל, גבי גזית, שקיבל את התואר "אביר גלאי השחיתות בישראל", אמר בטקס כי הרף ביחס לרגישות כלפי שחיתות הולך ויורד. הוא אף תקף, מבלי לנקוב בשמו, עורך של עיתון המוביל קמפיין בשם: "די לשחיתות".
גזית זומן לנאום בשמם של כל מקבלי האותות. הוא בירך את העושים במלאכה ושיבח במיוחד את אלה העוסקים, מדי יום, בסיוע לקשישים, נכים ומוכה גורל. גזית הדגיש, כי זו המלאכה הקשה באמת, והתמורה הגדולה ביותר שניתן לצפות לה היא "תודה" מאדם שקיבל סיוע שכזה.

אבנרי: השחיתות מרעילה את הדור הצעיר

"המדינה מתפרקת בהדרגה מערכיה, המוסר הציבורי מתרסק והשחיתות הגואה ממשיכה לאכול את כל החלקות הטובות, שוחקת את התקוות מרעילה את הדור הצעיר ובא לציון הגועל נפש". כך אמר בכנס יו"ר אומ"ץ, העיתונאי אריה אבנרי.
לדבריו, מדינה מתוקנת ובריאה נשענת על ארבעה יסודות שחייבים להיות מוצקים, יציבים ובלתי ניתנים להתרסקות. יסודות אלה הם: ביטחון, כלכלה, חוק ודמוקרטיה, שמחוברים ומזינים זה את זה... קריסתו של אחד מהם משפיעה ומקרינה על היסודות האחרים. למרבה הצער, ארבעת היסודות של המדינה סדוקים זה מכבר. המלחמה האחרונה בלבנון הרחיבה את הסדקים.
הוא הוסיף ואמר, כי חלוקת המשאבים מן הקופה הציבורית המדלדלת אינה הוגנת, ומוכתבת, בין השאר, מהסכמים קואליציוניים. אבנרי קשר זאת למלחמת לבנון השנייה, שלדבריו חשפה את החיבור ההרסני בין השחיתות השלטונית לסיאוב הביטחוני וליכולתו המבצעית של צה"ל. עוד מדבריו:
על נגע השחיתות: הסיסמה "מושחתים נמאסתם" נמסה והתפוגגה מזמן. מעשי שחיתות זוכים כבר למגינת ליבנו בקרב מספר גובר והולך של אזרחים להוקרה, לחיקוי וסלחנות. הרוב הדומם מגלה אטימות, אולי משום שרעה חולה זו נתקבלה כנורמה מקובלת שעל-פיה כל שלטון משחית... וזה מחלחל. קשה מאוד למצוא במדינה כיום גוף ציבורי שלא דבקה בו השחיתות ברמה זו או אחרת.
בהעדר דוגמא אישית בצמרת המדינה, סרחונו של הדג שהחל בראשו הגיע כבר לזנבו. העבריינות לסוגיה הפכה לספורט לאומי והבושה נעלמה מזמן...
על מערכת המשפט: לרוע המזל, התברר שגם במערכת המשפטית דבק הרבב. מצויים כבר שופטים שהרוויחו זאת באי-יושר ועל-ידי כך הטילו כתם על המערכת. האם זה מקרי שבית המשפט העליון, המוסד השיפוטי העליון, זוכה לאמון מוגבל של הציבור? זה אות מבשר רעות.
על העיתונות: כחבר נשיאות מועצת העיתונות נגרם לי צער אישי על כך שניצני שחיתות דבקו גם בתקשורת הישראלית הכתובה והאלקטרונית... חלק ניכר מכלבי השמירה של הדמוקרטיה ושל טוהר המידות הפכו להיות פודלים מול מעשים בלתי כשרים של מו"לים ועורכים, שבזים לחוק ומטיפים מוסר לאחרים... עיתונאים בכירים אחרים נאלמו דום מול מעשי שחיתות זועקים לשמים של אישים מרכזיים מדינה...
קודם לדברי אבנרי נאם חבר אחר של עמותת אומ"ץ, שאמר כי חשיבות המלחמה בשחיתות אינה נופלת מחשיבות המלחמה באוייבים.

תאריך:  20/09/2006   |   עודכן:  21/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לינדנשטראוס: להעלות רף הענישה נגד שחיתות
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אתם נואמים והמושחתים חוגגים.....
גם היום !  |  20/09/06 22:30
2
אמרת ביטחון כלכלה חוק ודמוקרטיה
פנחס  |  20/09/06 22:59
3
כל הכבוד, אך האם כוחם הדל מספיק?
אליעזרי  |  20/09/06 23:28
4
כל הכבוד, אך האם כוחם הדל מספיק?
אליעזרי  |  20/09/06 23:29
5
מערכת המשפט מושחתת
ארצי  |  21/09/06 00:35
6
שחיתות
אדם הגון  |  21/09/06 01:48
7
עמותת אומץ צביעות
מצפון  |  21/09/06 02:23
 
- ואין כקבלת הדעה לפרסום באתר Nfc, ל"ת
להוכיח התזה. אשףשוף  |  21/09/06 11:55
8
המבקר נואם - אבל איפה כתבי האישום ?
הריאליסט  |  21/09/06 06:07
9
כל עוד ראש ממשלה הוא מושחת
אבא של חיייל  |  21/09/06 06:11
10
איפה הענישה למושחתים ?
אוהד זמורה  |  21/09/06 06:14
11
ועכשיו לבדוק את עירית תל אביב ל"ת
אט  |  21/09/06 09:33
12
לידיעת המבקר שהוא גם אקס שופט-כשאדם
מיכל מירושלים  |  21/09/06 10:23
13
על מה חכ איתן זוכה? הביא להעמדת ולו
עבריין1 לדין? אשףשוף  |  21/09/06 12:08
14
תודה לאבנרי על טקס מכובד זה
אריאל שלו  |  21/09/06 12:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
בניגוד להבטחה מאתמול, לפיה צה"ל יסוג מלבנון עד לראש השנה, הודיע הרמטכ"ל, כי לא כל הסוגיות יושבו עד תומן וזו הסיבה לעיכוב בנסיגה
מחלקה ראשונה
בפגישה שזימן רה"מ עם ח"כ הרב אברהם רביץ סוכם כי הצדדים יבדקו אפשרות שיהדות התורה תעניק רשת ביטחון לממשלה תמורת חוק החינוך החרדי    רביץ יעביר את הדברים לחברי סיעתו
הדר פרבר
נציגיו יגיעו לביקור בן שבועיים בכלא בגואנטנמו, אליו הועברו מספר אסירים ממתקן סודי של ה- CIA
הילה רפופורט
בכך הכיר המלך במנהיגות הרמטכ"ל, סונדי בוניארטקלין, שמינה עצמו לרה"מ    סונדי: השלטון הצבאי יארך שבועיים בלבד, שלאחריהם ימונה ר"מ חדש ותנוסח חוקה זמנית    בחירות כלליות בתוך כשנה
רונן ליבוביץ
המשרד לקליטת העלייה מציג תוכנית תוכנית סיוע מיוחדת לעולים ותושבים חוזרים תושבי הצפון שנפגעו ממלחמת לבנון השנייה    12 מיליון ש"ח יוקצו לסיוע בתעסוקה ובעסקים קטנים ובינוניים, בחיזוק משפחות חלשות ובטיפול נפשי לנפגעי חרדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il