ייצוא השירותים של ישראל גדל במחצית הראשונה של 2006 ב-14%, (כ- 1.17 מיליארד דולר), והגיע ל- 9.7 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2006. כך עולה מסקירה שפרסמה (יום ב', 25.9.06) ישראלה מני, סמנכ"ל כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, המנתחת את התפתחות ייצוא השירותים.
מני צופה כי בשנת 2006, ייצוא השירותים יגדל בשיעור של 14%, המהווים כ- 2 מיליארד דולר, ויעמוד על כ- 20 מיליארד דולר. "משקלו של ענף השירותים בסחר העולמי גדל בשנים האחרונות בעיקר כתוצאה מהתרחבות ההובלה הימית, שירותי התקשורת, המחשוב והתשתיות".
לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הערך המוסף של כלכלת ישראל בתחום ההון האנושי בא לידי ביטוי בתרומתו הגדולה של ענף השירותים לתוצר העסקי הנאמד בכ- 50%. "צריך להפסיק לחשוב על הייצוא במונחים של יצוא סחורות בלבד. חלקו של ייצוא השירותים, המהווה כ- 31.4% מכלל הייצוא הישראלי, הולך ומתרחב".
מהסקירה עולה כי ייצוא שירותי התיירות (נסיעות חוץ) היווה במחצית הראשונה של 2006 כ- 17% מסך ייצוא השירותים. תחום זה רשם עליה של כ- 22%, המהווה גידול של 301 מיליון דולר, והסתכם ב- 1.65 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2006.
ייצוא שירותי ההובלה, הכולל מטעני יצוא ומטענים בין נמלים זרים, דמי נסיעה, דמי חכירה ושירותי נמל, היווה במחצית הראשונה של 2006 כ- 19% מכלל ייצוא השירותים מישראל. הוא רשם ירידה קטנה בשיעור של 0.4%, שהם 7 מיליון דולר, מ- 1.834 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2006 ל- 1.827 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2005.
בנוסף, מסקירת אגף הכלכלה עולה כי ייצוא שירותים אחרים - מסחר, תעשיה ופנאי - היווה כ- 64% מסך יצוא השירותים. בתחום זה נרשמה עלייה בשיעור של 16%, שהסתכמה ב- 6.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2006. מבין יצוא שירותים אחרים, ייצוא שירותי המחשוב, המהווה כ- 28% מסך יצוא השירותים, גדל ב- 11%, והסתכם ב- 1.67 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2006.