|
1 |
|
|
שמגלה ידע הלכתי מעמיק בנושא. כל הכבוד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ב. |
|
|
2 |
|
|
הכתבה איכותית, מלמדת פרק מקיף בנושא וכן ירבו כמותה.
ברכותי לעידן יוסף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
3 |
|
|
כמו כן לידיעתכם יש בירושלים בשכונת קוממיות רחוב על שמו "לב העברי".
אני מעדיפה ללכת בדרכי אבותיי - לא לתקוע שופר בשבת.
זו היתה המסורת ויש לטעמי ללכת לפיה.
אבל כאמור זו דעתי האישית לגבי עצמי - אני לא חו"ח מורת הלכה למישהו. אבל אני כן יכולה לומר שברגע שמתחילים לשבור - אין גבול וקצה לדבר |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלים |
|
|
4 |
|
|
כמו כן לידיעתכם יש בירושלים בשכונת קוממיות רחוב על שמו "לב העברי".
אני מעדיפה ללכת בדרכי אבותיי - לא לתקוע שופר בשבת.
זו היתה המסורת ויש לטעמי ללכת לפיה.
אבל כאמור זו דעתי האישית לגבי עצמי - אני לא חו"ח מורת הלכה למישהו. אבל אני כן יכולה לומר שברגע שמתחילים לשבור - אין גבול וקצה לדבר |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלים |
|
|
5 |
|
|
כל הכבוד, פשוט כל הכבוד לסמוכי הסנהדרין אשר בהשראתם והנחייתם ישנה אחדות של רוב הפלגים הדתיים בעם ישראל,
כל הכבוד, פשוט כל הכבוד לסמוכי הסנהדרין שמקיימים בעצמם:" לא תגורו מפני איש" ולא פוחדים לא מקיצוניים חרדים ולא מקיצוניים ממלכתיים. ראה ערך בית דין לעניני עם ומדינה.
אני עוקב אחר התפתחות הסנהדרין ואני פשוט מלא הערכה לרבנים אלו.
לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יודע דבר |
|
|
6 |
|
|
כך שאל תכתוב שבכל בתי הכנסת לא תקעו בשופר בשבת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גדי יערי |
|
|
|
|
|
אני מניח שלרפורמים אין בעיה עם תקיעה בשבת. אולם לאורתודוקסים - התנאים להיתר הם קשים מאוד להשגה - טודאי שלא ניתנים לקיום ב"סתם בית כנסת"- יש צורך בנוכחות של בי"ד במקום (בי"ד אמיתי ולא בי"ד של שלושה כמו בהתרת נדרים של ערב ר"ה...) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עבדאללה |
|
|
7 |
|
|
ר"ת של שלזינגר: שסיפרו החשוב לעניין התקיעה הוא :בית-יוסף החדש (לעומת בית יוסף של ר' קארו) ושם הוא מביא את עניין התקיעה וגם הרשות לשאת שתי נשים.
אז "חכמי ירושלים" הוא שאמרתי בתגובתי הקודמת וטרם ידעתי על עניין הנשים-השתיים - הגם את זה תאמצו?
ועוד מספרים לי זקני ירושלים שא"א למצוא את סיפרו הנ"ל כיוון שהעלוהו באש.
מי אמר שלא היו ימים סוערים בירושלים של פעם?! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלים |
|
|
8 |
|
|
ר"ת של שלזינגר: שסיפרו החשוב לעניין התקיעה הוא :בית-יוסף החדש (לעומת בית יוסף של ר' קארו) ושם הוא מביא את עניין התקיעה וגם הרשות לשאת שתי נשים.
אז "חכמי ירושלים" הוא שאמרתי בתגובתי הקודמת וטרם ידעתי על עניין הנשים-השתיים - הגם את זה תאמצו?
ועוד מספרים לי זקני ירושלים שא"א למצוא את סיפרו הנ"ל כיוון שהעלוהו באש.
מי אמר שלא היו ימים סוערים בירושלים של פעם?! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלים |
|
|
|
|
|
א. 'בית יוסף חדש' אינו עוסק כלל בנושא תקיעת השופר בשבת.
ב. הספר 'בית יוסף חדש' כנראה אכן נשרף והיה די נדיר, אם כי עותקים ממנו ניתן להשיג בספריות, ובשנה האחרונה הוא יצא במהדורה חדשה ע"י נין המחבר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בועז ה |
|
|
|
|
|
מה שנאמר לי ע"י "זקנים מופלגים" מהם ניסיתי להציל דבר.
אבל עניין אשה שנייה כנראה שמופיע בספר שציינתי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלים |
|
|
|
|
|
האחרונים יש עדכוני גרסאות רבים. מלכתחילה לא עלה בדעתי לבדוק בויקפדיה והלכתי לברר מ"הזיכרון" של ידעני ירושלים מהתקופה ההיא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלים |
|
|
|
|
|
חכמי ירושלים לא אהבו את הרב שלזינגר מכמה סיבות. זו לא היתה הסיבה היחידה. הוא גם היה בעד יציאה מהחומות, חקלאות יהודית וצמצום התלות בכספי החלוקה (ראי כתבה ב"שבתון" מלפני שבוע). כך שהעובדה ששרפו את ספרו לא אומרת הרבה.
באופן עקרוני רבי יוחנן בן זכאי התיר לתקוע בשבת ביבנה.
כך שגם על-פי דעת האוסרים כיום - אלו שתקעו בפני בי"ד (גם אם אינם מקבלים את סמכות הסנהדרין החדשה) - לא עשו דבר אסור. כבראה לכן הרב נבנצאל אמר שאינו מתנגד. המבחן האמיתי הוא מבחן הזמן. האם נראה מעתה מסורת שתימשך שנים של תקיעה בירושלים בפני בי"ד או שהיה זה מעשה חד פעמי (דרך אגב זהו גם מבחנה האמיתי של הסנהדרין עצמה... - מבחן הזמן) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עבדאללה |
|
|
9 |
|
|
הבה נתפלל לד' ביום כיפורים זה שעובדיה יוסף, השוהה כבר בבית החולים, יעבור במהרה בימינו מבית החולים לבית הקברות.
יהי רשע חמוץ לב זה כפרתנו! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גור אריה |
|
|
|
|
|
גם מי שלא מסכים עם דעותיו הפוליטיות ומהלכיו הפוליטיים של הרב עובדיה נאלץ (אפילו בעל כורחו) להסכים כי מדובר ברב בעל ההשפעה הגדולה ביותר, ובעל הקהל הגדול ביותר שמקבל אותו כפוסק. כלומר מדובר על-פי (כמעט) כל ההגדרות ההלכתיות כגדול הדור. אני סמוך ובטוח שכל עם ישראל מתפלל לשלומו של הרב עובדיה יוסף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עבדאללה |
|
|
|
|
|
זה לא סתימת פיות אלא סתימת גסויות - ללא כל קשר למה שחושבים על איש זה או אחר.
קללות רק על אויבי ישראל , שזה יהיה נר לרגליך י"י.
לא הכול עושים בשביל המדרג (הרייטינג) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלם |
|
|
10 |
|
|
יש צורך לעורר את העם - ושופר בהחלט עושה זאת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
די |
|
|
11 |
|
|
בורים ועמי ארצות חכמים אסרו על תקיעת שופר ב"שב ואל תעשה" ואתה שותק ודאי שאסור והטעם שמא ילך אצל חכם ויעבירנו 4 אמות ברשות הרבים ולמרות שבטל הטעם עדין יש את ההלכה והפורץ גדר ישכנו נחש |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
zxc |
|