X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
לפני השעה 14:00 החריד פיצוץ של מכונית תופת את מרכז ראשל"צ הרוג אחד ושישה פצועים, שניים מהם באורח בינוני במקום נמצאה תעודת זהות של "עבריין בכיר"
▪  ▪  ▪

יוסי אפריאט, תושב רמלה, נהרג (יום ו', 29.9.06) ו-11 אחרים נפצעו קל עד בינוני, בהם תינוק וילד בן 10, בעקבות פיצוץ שבוצע ברכב בצומת הרחובות הכרמל והרצל בראשון לציון, מטרים ספורים מהיקב.
מהפרטים שנודעו עולה, כי הרכב בו נסע אפריאט התקרב לרמזור בצומת הרחובות ועמד לצד אוטובוס ומכונית אחרת. לפתע נשמע פיצוץ עז שהחריד את מרכז העיר. למקום זרמו כוחות מד"א ומשטרה וכן צוותי כיבוי. הם פינו 11 נפגעים, בהם גבר כבן 50 במצב בינוני, ילד בן עשר ותינוק ואדם מבוגר, במצב קל, ושני שוטרים נפגעי חרדה. במקביל החלו בפעולות כיבוי הרכב שעלה באש וחילוץ גופת ההרוג מתוך הרכב.
על-פי גורם משטרתי, המדובר באירוע פלילי. תחילה נמצאה ליד הרכב תעודת זהות השייכת לתושב רמלה, המוכר היטב למשטרה, ומקושר למשפחת אברג'ל, וכך הבינו החוקרים כי מדובר בחיסול חשבונות במסגרת מאבקי ארגוני הפשיעה במרכז.
בדיקת חבלן העלתה כי הפיצוץ התרחש ממטען שהוצמד לגחון הרכב והופעל ככל הנראה בשלט רחוק. המטען הכיל מספר ק"ג של חומר נפץ. במישור הלאומני לא היתה התרעה ממוקדת על כוונה לבצע פיגוע בראשל"צ.
לימור, עדת ראיה, סיפרה ל-Nfc, כי רעש הפיצוץ נשמע למרחק רב.
"הייתי בביתי הממוקם ממש מעל הצומת ליד בנק אוצר החייל. לפתע החריד הפיצוץ את הרחוב והשמשות רעדו. הרכב שרוף לחלוטין ובמקום מלא כוחות משטרה, מסוק וגם מד"א וכיבוי. זה היה ממש מפחיד. מזל שלא נפגעו עוברי אורח וגם לא נוסעים באוטובוס שהיה ליד שכן זה אזור מלא אנשים בשעות הללו".
מהמשטרה נמסר כי מפכ"ל המשטרה, רנ"צ משה קראדי, תושב ראשון לציון בעצמו, הגיע למקום. בעקבות האירוע ועד לבירור נסיבותיו, תיגברה המשטרה את כוחותיה בכניסות לערים וביישובים סמוכים לקו התפר, וכן במקומות הומי אדם כגון קניונים ושווקים. כל זאת, למרות שכאמור, האירוע בראשון לציון הינו על-רקע פלילי ולא לאומני, ונראה כי מדובר בחיסול חשבונות בעולם התחתון.
אפריאט ניצל מספר פעמים בעבר מניסיונות התנקשות. החקירה הועברה לפנות ערב ליחידה המרכזית במחוז המרכז. במקביל הוצא צו איסור פרסום על כל פרט שקשור אליה.
בנוסף הורה השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, למשטרה, להכין בהקדם סקירה מקיפה ובה נתונים על תופעת השימוש בחומרי נפץ ומטעני חבלה במלחמות בין הכנופיות, לאיום על ראשי ערים ועוד. בכוונת השר לקיים דיון כדי למצוא אתה דרכים להתמודד עם התופעה. השר ביקש מהמשטרה לפעול בכל השיטות ובכל האמצעים ולתת עדיפות לחקירה זו.
מוקדם יותר שוחח השר עם המפכ"ל, רנ"צ משה קראדי, ואמר כי הוא רואה בחומרה את האירוע בשל העובדה שעבריינים אינם נרתעים מפיצוץ מטען נפץ במקום ציבורי כדי לחסל זה את זה. "זו תופעה שהמשטרה צריכה לעקור מן השורש ויש לפעול בכל האמצעים נגדה". אמר דיכטר.

תאריך:  29/09/2006   |   עודכן:  30/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכות: הפיצוץ בראשל"צ על-רקע פלילי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בוקר טוב אליהו
מזרחן  |  30/09/06 16:36
2
חבל
תרפפו  |  1/10/06 10:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
בעלי זכויות ברחוב מרמורק בתל אביב הגישו ערעור מנהלי לביה"מ העליון על ההחלטה לאשר את תוכנית חניון הבימה    המערערים: התוכנית תיצור פקקים, זיהום סביבתי ורעש
מתן פריידין
אלו"ט והקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות באוניברסיטת בר-אילן עתרו לבג"צ נגד המוסד לביטוח לאומי בדרישה שלא לשלול גמלת ילד נכה מילדים שאובחנו עם לקויות על רצף האוטיזם
מתי טוכפלד
השר גדעון עזרא: "מדובר באדם מוכשר וחביב"    דרעי: "טרם פנו אליי. אשמח להתמנות לתפקיד"
ניר יהב
כלי טיס ישראלי הרג שני אחים פלשתינים, בני 14 ו-16, שהגיעו לאסוף משגרי קסאם שמהן נורו חמש רקטות בשבוע האחרון    הפלשתינים: הם רכבו על אופניים ולא באו לאסוף משגר
אלעזר לוין
דובי וייס אירח אנשי עסקים וידידים ליד מגדלי מגורי היוקרה שחברתו בנתה בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il