Zune, היריב מבית Microsoft לנגן המוזיקה הפופולרי iPod, יעלה - כשיגיע לחנויות ב-14 בנובמבר - 249.99 דולר, בארה"ב.
החברה תמכור שירים דיגיטליים מחנות מקוונת שתפתח בקרוב עבור 99 סנט לשיר, ותציע אף שירות מנויים חודשי עבור כ-15 דולר לחודש. "המחיר לא יהיה הדבר שיניע את הלקוחות לעבר Zune", אמר האנליסט מייקל גרטנברג, בראיון ל-BBC.
Microsoft מקווה שהפונקציות של הנגן החדש שלה, כמו היכולת לשתף מוזיקה דרך חיבור Wi-Fi אלחוטי מובנה, יהוו את נקודת המכירה המרכזית שלו.
הקישוריות האלחוטית מאפשרת למשתמשי Zune לשתף מוזיקה למספר מוגבל של ימים - שלוש פעמים בתקופה של שלושה ימים - כשלאחר-מכן הם יכולים להחליט אם לקנות את אותו שיר או לא.
גרטנברג אמר שמחקרים מראים כי רק כ-11% מהצרכנים מעוניינים בשיתוף מוזיקה ממכשיר-למכשיר.
משתמשי Zune לא יוכלו לקנות ולהוריד מוזיקה היישר למכשיר - הם יאלצו להוריד שירים למחשב האישי שלהם וממנו להעביר אותם למכשיר.
סקוט אריקסון, מנהל ראשי של מחלקת המוצר של Zune בחברה, אמר בראיון כי "בסך-הכל אנחנו לא נשיג רווח השנה, אך - כמובן - אנחנו מתכוונים לעבוד ולהפוך לעסק רווחי בעתיד הנראה לעין".
אנליסטים רבים בתחום מאמינים כי Microsoft מוכנה להשלים עם הפסדים כספיים בכדי להניע את העסק קדימה, בדומה מאד לדפוס פעולתה עם קונסולת המשחקים שלה, ה-XBox.
החברה מקווה שפונקציות כמו רדיו FM מובנה ושירות מנויים למוזיקה - אשר מציע מגוון של שני מיליון שירים למאזין עבור תשלום חודשי קבוע - יבדיל את המכשיר מה-iPod והמתחרים האחרים.
כמו ה-iPod, ה-Zune יוכל להציג סרטוני וידאו ויגיע עם מספר קליפים מובנים מראש.
המכשיר מצוייד בכונן קשיח בקיבולת 30 ג'יגה-בייט, מספיק כדי לאחסן כ-5000 שירים - בהתאם לגודלם ולאיכות השמע שלהם.
חברת Apple, יצרנית ה-iPod, מחזיקה כיום כחצי מהשוק הגלובלי לנגני MP3 עם המכשיר הפופולרי שלה.
Microsoft עוד לא הכריזה על תאריך השקה רשמי או על תמחור ה-Zune מחוץ לגבולות ארה"ב.