X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
זה מתחיל טוב. סבו יודע ליצור קצב, מתח ועניין. אלא שאחרי השליש הראשון יש נפילה והסיפור הופך להיות רדוד ושטוח בדיוק כמו תוכניות הריאליטי שהוא לועג להן
▪  ▪  ▪

'נו אקזיט' זכה בפרס 'וולגין', הפרס הראשון בפסטיבל הסרטים בירושלים. כשהסרט זכה בפרס הבעתי תמהון מהול בתרעומת על הזכייה כי לדעתי התמודדו מולו סרטים ראויים יותר כמו 'אדמה משוגעת' של דרור שאול ו'אביבה אהובתי' של שמי זרחין.
לכן הלכתי לצפות בו שוב, הפעם במנותק מאווירת הפסטיבל הדחוסה והתחרותית. גם עכשיו אני עומדת על דעתי שהסרט לא ראוי לפרס הגדול, אבל הוא בהחלט סרט קטן ומעניין בפרט שזהו סרטו העלילתי הראשון של דרור סבו.
סבו, בימאי סרטים דוקומנטרים שביים את 'פרויקט Y', אחת מסדרות הריאלטי הראשונות בישראל, מביא כאן ספור שהוא מכיר מבפנוכו. ואולי זה הספור האישי שלו: יהודה, בימאי סרטים דוקומנטרים צעיר ומוכשר (עופר שכטר המפתיע), מתפתה לביים סדרת ריאליטי ומוכר את נשמתו בדרך אל ההצלחה.
כמי שמכיר את העולם הזה מקרוב, סבו מיטיב לבטא, כמעט אחד על אחד, את האווירה על הסט ומאחורי הקלעים של תעשיית הריאלטי: ציניות מושחזת, רוע לב, אינטרסנטיות, כוחניות וקריסת ערכים מוחלטת. כשהכל מוקרב על מזבח המולך של ה'רייטינג' - חזות הכל והאלוהים החדשים.
במרכז הספור: איתן, חייל שהתעוור במהלך שירותו הצבאי בלבנון מחפש אשה בתחרות נוסח 'כוכב נולד'. עשרות צעירות יפות ותאבות פרסום מתדפקות על דלתו. הן לא יודעות שהגיבור עוור. רק הקהל יודע. על כל ה'טרארם' הזה מנצח זכי ריבנבך, 'קוסם הרייטינג' (גייל זייד המעולה), מנהל התוכניות והמפיק הראשי.
זה מתחיל טוב. סבו יודע ליצור קצב, מתח ועניין. אלא שאחרי השליש הראשון יש נפילה והספור הופך להיות רדוד ושטוח בדיוק כמו תוכניות הריאליטי שהוא לועג להן. נועה ברקאי כיעל, החברה של יהודה, מאוד מעניינת אבל הקונפליקט שלה בין גל זייד ועופר שכטר רעוע ולא משכנע. כך גם מיכאל מושונוב, הש"ג הדתי שקורא את 'הגולם' (רמז למה שקורה בהמשך הסרט: הגולם קם על יוצרו).
עופר שכטר שפרץ כאליל נוער מטופש ב'אקזיט' (תוכנית טלוויזיה ששם הסרט שואב ממנה את השראתו) מתגלה כשחקן נבון ואינטליגנטי. אבל את כל הקופה לוקח גל זייד שהוא פשוט נפלא בתפקיד 'הרשע הרגיש', הסרקסטי והציני. או בקיצור, המאניאק.
הסרט שצולם בתקציב דל וצולם במצלמת וידיאו, מיטיב לבטא תחושה שהצופה נמצא מאחורי הקלעים של אולפן טלוויזיה ונושם את הריח הקר, המתכתי, הריק והנבוב של 'התהילה'. יש שם לא מעט רפליקות מצחיקות וכמה סיטואציות אירוניות מבריקות (כמו, למשל, השימוש בשוטר המשחק בסדרת טלוויזיה כמי שחוקר את 'הפרשה').
האמירה של סבו חדה ונוקבת אבל הוא לא המציא כלום. לפני כשלושים שנה בסרט ההוליוודי 'רשת שידור' (עם פיטר פינץ', וויליאם הולדן ופיי דונאווי) נצלב אותו רעיון בדיוק: פולחן הרייטינג כאלוהים החדשים של המאה העשרים. סבו בסך-הכל לקח את זה צעד אחד קדימה. בכל זאת, עברו שלושים שנה והמציאות, מה לעשות, נעשתה עוד יותר צינית ואכזרית.
שורה תחתונה: כדאי לראות.
פרטים
בימוי ותסריט: דרור סבו
הפקה: 'שמים' הפקות
שחקנים: עופר שכטר, גל זייד, נועה ברקאי, אמנון וולף, מלי לוי, מיכאל מושונוב.

תאריך:  29/09/2006   |   עודכן:  29/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
אין זו תקרית הדמים הראשונה הקשורה למשפט: קודם לכן נרצחו שלושה מסנגוריו של סדאם
מתי טוכפלד
יו"ר סיעת העבודה, ח"כ אפרים סנה, אומר כי הוא תומך בהצעתו של אבו וילן ממרצ לאיחוד המפלגות. סנה: "היוזמה תהפוך את העבודה למפלגה מרכזית"    גורמים במרצ: "אם וילן מעוניין, שיעזוב"
אסף גדות
חברת Microsoft הכריזה על תאריך ההשקה ועל תמחור נגן המוזיקה הנייד החדש שלה, ה-Zune
הילה רפופורט
שבועיים לאחר ההפיכה הצבאית, ימונה ראש ממשלה זמני לתאילנד    המועמד: סוראיוד צ'ולנוט, גנרל לשעבר בצבא ויועץ קרוב למלך
מתן פריידין
הסתדרות המעוף דורשת כי עיריית יהוד-מונוסון תישאר תחתיה    בכך מערערת הסתדרות המעוף על החלטת בית הדין האזורי לעבודה שקבע כי העיריה אינה מחויבת לה ולמרכז השלטון המקומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il