X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך הושלמה הפרטתו של בית הזיקוק המדינה העבירה את השליטה בבית הזיקוק לחברת פז תמורת 3,251,409,213 ש"ח
▪  ▪  ▪

טקס חגיגי לציון השלמת הפרטת בית הזיקוק לנפט - אשדוד בע"מ, נערך (יום ג', 3.10.06) במעמד שר האוצר, אברהם הירשזון. בטקס השתתפו גם שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, בעל השליטה בפז, צדיק בינו, מנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי, והנהלת בז"ן.
עסקת מכירת בית הזיקוק לנפט - אשדוד בע"מ הושלמה ביום חמישי האחרון (28.9.2006), עם העברת הבעלות במניות החברה לידי פז חברת נפט בע"מ, תמורת סכום של 3,251,409,213 ש"ח.
ההליך לפיצול והפרטת בתי הזיקוק מתבצע בהתאם להחלטת ועדת השרים לענייני הפרטה מ- 26.12.2004. במסגרת פיצול בז"ן והכנתה להפרטה, תואגד בית הזיקוק אשדוד כחברת בת של בז"ן, עם מכירת החברה הבת (בז"א) מועברת תמורת המכירה מפז לבז"ן. תמורת ההפרטה תועבר למדינה כתקבולי הפרטה לאחר שיימשך דיבידנד מבז"ן, דבר הצפוי להתרחש עד לסוף שנת 2006.
שר האוצר, אברהם הירשזון, אמר כי "הפרטת בית הזיקוק אשדוד יוצרת תחרות במשק הדלק לטובת התעשיה הישראלית ואזרחיה. ההצלחה המסחרית של עסקת המכירה ועוד באיבה של הלחימה בצפון, היא אות כבוד לחוסנו של המשק הישראלי ולניהול ההליך. תמורת העסקה, שלושה ורבע מיליארד ש"ח תוסיף לחוזקו של המשק". עוד הוסיף הירשזון, כי השלב הבא הינו הנפקת בית הזיקוק בחיפה שתתבצע בשנת 2007 וכי מדובר בהנפקה הגדולה שנעשתה בישראל.
שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר אמר: "היום באנו לברך על המוגמר. בשעה טובה ומוצלחת אנו משלימים את עסקת מכירת בית הזיקוק באשדוד לקבוצת פז. מדינת ישראל מעבירה לידיה של קבוצת פז, נכס אסטרטגי של משק האנרגיה בישראל. עסקה זו היא תחילתו של הליך גדול ומשמעותי במשק הדלק, שהמשכו יבוא לידי ביטוי, במכירת בית הזיקוק בחיפה ובהמשך הדרך, להסרת הפיקוח על מחירי הדלקים בישראל".
צדיק בינו, בעל השליטה בפז, ציין כי "אין לי ספק שהעסקה תוכיח עצמה ככדאית לקבוצת פז המעמיקה בזכותה את אחיזתה בשרשרת הערך של הדלק. זהו נכס אסטרטגי בעל מעמד מיוחד שישמש את המדינה וחברת פז לעשרות שנים".
מנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי, אמר כי "עם השלמתה המוצלחת של עסקת הפרטת בית הזיקוק אשדוד, מציינת רשות החברות בסיפוק את סיומו של השלב הראשון והמכריע בשינוי המבני במשק הדלק. אנו כבר עובדים במרץ על השלב השני והאחרון, הנפקת בז"ן חיפה. בהזדמנות זו אני מודה להנהלת בז"ן על שיתוף הפעולה ובטוח כי שיתוף פעולה זה יתרום להנפקה מוצלחת של החברה".

תאריך:  03/10/2006   |   עודכן:  03/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה, בשליטת חיים כצמן, חתמה על העסקה ביום כיפור באמצעות מנהליה הלא-יהודים    מכרה כמחצית מהנדל"ן שלה בפינלנד
רונן ליבוביץ
ח"כ נדיה חילו החלה לפעול לקידום משא-ומתן עם סוריה    במכתב ששלחה לחברי סיעת העבודה בכנסת, היא מבקשת לכנס את הסיעה ולהחליט כי הנציגים בממשלה יקדמו את הנושא    "רק הרמת כפפה גם מצידנו תבחן את רצינות כוונותיו"
ניר יהב
ההסכם עשוי להוביל להפסקת המשבר בנושא הקמת הממשלה ברשות הפלשתינית    סקר פלשתיני מגלה כי קיים תיקו בין החמאס לפתח וכי 56% בעד ממשלת אחדות
גלית יצחק
ילדה בת 4 הגיעה לבית החולים סורוקה כשהיא סובלת מכאבי ראש מתמשכים    בבדיקות התברר, כי מדובר בציסטה של תולעת    מדובר בטפיל מסוג שלא תואר עד-כה בארץ
אלעזר לוין
מגדל חושפת לראשונה את פירטי הפוליסה החדשה שלה    השתתפות עצמית - 4,500 שקל    מחשבים ניידיים יבוטחו בכל העולם בפרמיה של 225 שקל    הערכה: הפוליסה זולה יחסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il