X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
BDI: אזור הצפון מוביל עם מספר הצ'קים החוזרים הגדול ביותר לתושב פער גדול בין הישובים המבוססים לחלשים - הסיכוי להגבלת חשבון בנצרת גבוה פי חמישה מאשר ברעננה
▪  ▪  ▪

ממחקר מיוחד של קבוצת BDI-COFACE, אשר דירג את שיעור הצ'קים החוזרים בערים המרכזיות בישראל בחודש אוגוסט 2006, עולה כי לכל 1,000 תושבים בישראל 26 חשבונות מוגבלים בבנקים בממוצע.
לקוח אשר לחשבונו חזרו 10 צ'קים ויותר בפרק זמן של בין 15 ימים לשנה מוגדר כחשבון מוגבל. המשמעות היא שהלקוח אינו רשאי למשוך כסף מחשבון זה, לפתוח חשבון צ'קים או להצטרף כמיופה כוח או מורשה חתימה בחשבון של לקוח אחר. כמו כן כרטיסי האשראי בחשבון זה מבוטלים. שיעור גבוה של צ'קים חוזרים מהווה אינדיקאטור שלילי המעיד על קשיי נזילות קשים של עסק ועלול (בסבירות גבוהה) להוביל לסגירתו. להערכת כלכלני BDI כ-85% ממספר החשבונות המוגבלים הינם פרטיים וכ-15% ממספר החשבונות המוגבלים הינם של בתי עסק.
תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בקבוצת BDI-COFACE, מציינת, כי מלבד נזקי המלחמה, הניכרים היטב במצבם של יישובי הצפון, תוצאות המחקר מדגישים שוב את הפער הגדול בין הישובים המבוססים מבחינה כלכלית לבין אלה החלשים. לשם המחשה, מהשוואת נתוני המדד עולה, כי הסיכוי להגבלת חשבון בנצרת, בה מספר החשבונות המוגבלים הוא הגבוה ביותר, גבוה פי חמישה מהסיכוי להגבלת חשבון ברעננה, בה מספר החשבונות המוגבלים הוא הנמוך ביותר. משמעות הדבר היא כי על כל חשבון מוגבל ברעננה מוגבלים כחמישה חשבונות בנצרת.
מבדיקת קבוצת BDI עולה, כי ביישובי הצפון נמצא שיעור הגבוה ביותר של צ'קים חוזרים, ולהם מספר חשבונות מוגבלים גבוה בהרבה מהממוצע הארצי (העומד, כאמור, על 26 חשבונות מוגבלים לכל 1,000 תושבים. על-פי כלכלני BDI, שיעור החשבונות המוגבלים הגבוה ביישובי הצפון בחודש החולף נובע בעיקרו מהמלחמה, שהחריפה את המצב הכלכלי באזור. מבין הערים שנבדקו נמצאה נצרת כעיר עם מספר החשבונות המוגבלים הגבוה ביותר. לכל 1,000 תושבים בעיר נמצא מספר גבוה של 63 חשבונות מוגבלים - מספר הגבוה בשיעור ניכר של כ-140% מן הממוצע הארצי. אחריה מדורגות קריית שמונה עם 62 חשבונות מוגבלים לכל 1,000 איש, ראש פינה עם 58, עפולה עם 57, וטבריה עם 53 חשבונות מוגבלים לכל 1,000 איש.
עוד עולה מהבדיקה, כי רעננה ממוקמת, בפער גדול, בתחתית הדירוג עם 13 חשבונות מוגבלים בלבד (לכל 1,000 איש), המספר הנמוך ביותר של חשבונות מוגבלים מבין היישובים שנבחנו. מספר החשבונות המוגבלים ברעננה נמוך בשיעור משמעותי של כ- 50% מהממוצע הארצי. אחרי רעננה בדירוג: ראשון לציון וראש העין עם 16 חשבונות מוגבלים, רמת השרון עם 17 וקריית אונו עם ממוצע של 17.5 חשבונות מוגבלים לכל 1,000 איש.
למרות שאינה נמנית על יישובי הצפון, ולא ניזוקה באופן ישיר מן המלחמה, הציגה ירושלים מספר גבוה של חשבונות מוגבלים, והיא מדורגת יחד עם יישובי הצפון בראש הדירוג. מספר החשבונות המוגבלים בירושלים עומד על 45 חשבונות (לכל 1,000 תושבים), בדומה לצפת- מספר הגבוה מן הממוצע הארצי בשיעור ניכר של כ-73%.
בבחינת מספר החשבונות המוגבלים לפי אזורים נמצא, כי אזור השרון הוא הבטוח והטוב ביותר עם ממוצע של 20 חשבונות מוגבלים בלבד לכל 1,000 איש. אזור הצפון כיום הוא המסוכן ביותר, ומחזיק בממוצע של כ- 52 חשבונות מוגבלים לכל 1,000 איש. כלכלני הקבוצה מציינים, כי למרות שבתל אביב גבוה מספר החשבונות המוגבלים מן הממוצע הארצי, ממוצע החשבונות המוגבלים באזור המרכז כולו נמוך מן הממוצע הארצי, ועומד על 22 חשבונות מוגבלים בלבד לכל 1,000 תושבים. אזור הדרום מחזיק בממוצע של כ-33 חשבונות מוגבלים לכל 1,000 תושבים.

תאריך:  04/10/2006   |   עודכן:  04/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משק בסיכון: 26 חשבונות מוגבלים לכל אלף איש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מכרו שלושה בנייני משרדים במונטריאול וסנט ג'ון    רווח של 40 מיליון שקל לפני מס
אלעזר לוין
קנו מגרש למלון בהרצליה ב-5.1 מיליון דולר, אך עתה מתברר שהוא מיועד רק לתעשיה ומסחר    איסתא טוענת: נשנה את יעוד המגרש
ערן גבאי
עסקת ענק בשוק התמסורת הישראלי: בזק זכתה במכרז של חברת הסלולר מירס לאספקת שירותי התמסורת בין מאות אתרי החברה למשך 5 שנים ובהיקף המוערך בכ-60 מיליון שקל
מתן פריידין
כחודש לאחר בעלה, פרשה היום השופטת אלישבע ברק מכס המשפט    ברק כיהנה כסגנית בית הדין הארצי לעבודה    ברק סיפרה בנאום הפרידה שלה על הסיבות שגרמו לה להתחיל ללמוד משפטים בגיל 38 לאחר קריירה מבטיחה בתחום הגנטיקה
מחלקה ראשונה
הדרוג כולל 30 מדינות    ישראל חולקת את מקומה עם הונג-קונג    במקום הראשון - שוויץ ובאחרון - הודו    הדוח: פירמות בישראל מרבות לשלם שוחד כדי לקדם את עסקיהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il