X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לבית משפט המחוזי בניו-יורק הוגשה תביעה בסך 340 מיליון דולר נגד רשת הילטון העולמית בעקבות הפיגוע בהילטון טאבה בו נהרגו 33 בני אדם התובעים דורשים לנהל את המשפט בפני חבר מושבעים
▪  ▪  ▪

כשנתיים אחרי הפיגוע במלון הילטון טאבה, הוגשה בערב יום הכיפורים תביעה פיצויים תקדימית נגד רשת הילטון העולמית על סך 340 מיליון דולר (כ-1.6 מיליארד שקלים) בגין רשלנות חמורה בשמירת חיי ורכוש אורחיה.
התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בניו-יורק, ולבקשת התובעים, היא תתברר בפני חבר מושבעים ניו-יורקי. את התביעה הגישו שלושה משרדי עורכי דין שחברו יחד במיוחד לטיפול בתביעה הענקית: עורכי הדין הישראלים, משה זינגל, אילן דפדי ועופר זינגל, משרד עורכי הדין ניקסון-פיבודי מניו-יורק ומשרד ריצ'רד בטלר מפריז באמצעות עו"ד סופי בורשטיין.
התביעה הוגשה בשם 157 משפחות, בהם 110 ישראלים, 43 אזרחים רוסים, 2 אזרחים מצרים ו-2 אזרחים קולומביאניים.
כזכור ב-7.10.04, בערב חג הסוכות, התפוצץ בלובי של הילטון טאבה רכב ובו מטען חבלה גדול, אשר גרם לאסון המתואר בתביעה, בו קיפחו את חייהם 33 אנשים ועשרות רבות נפצעו.
בתביעה, מתוארת רשלנותה החמורה של רשת הילטון שהמלון היה בניהולה. התובעים טוענים, כי באותה עת היו בישראל התראות רבות על פיגועים בסיני, ובמיוחד בטאבה, ומשרד החוץ הזהיר ישראלים להימנע מנסיעה בסיני בשל החשש כי ארגוני טרור ינסו לפגוע בהם.
התובעים טוענים כי מלון מכובד כמו הילטון, אשר ניצב גבול ישראל-מצרים, היה אמור להיות ער להתראות ולנהוג בהתאם. התובעים טוענים עוד, כי הילטון הגדילה והתרשלה בכך שלא הציבה שמירה בכניסה למלון ובדרך המובילה אליו. "יש להניח", נכתב בתביעה, "כי הצבת זקיף בכניסה למלון והצבת שמירה בדרך המובילה אליו הייתה מונעת את נסיעת מכונית התופת באין מפריע לעבר הלובי של המלון".
לטענת התובעים, גם לאחר הפיגוע המשיכה הילטון בהתעלמות הגסה מהנפגעים וממשפחותיהם ההרוגים. למרות שחלפו שנתיים מיום הפיגוע, ראשי הילטון לא הושיטו להם כל סיוע. כל אשר עשו, נטען, היה משלוח בכתב של הבעת צער על המקרה וכי המלון יפתח בקרוב. באותה הזדמנות הם גם ציינו כי הם מצפים לראות את האורחים שוב במלון. לפי התביעה, רשת הילטון התעלמה לחלוטין מאחריותה למניעת הפיגוע.
מיד לאחר הפיגוע החלו מגעים אינטנסיביים בין המחלקה המשפטית של רשת הילטון העולמית לבין משרד עוה"ד משה זינגל מת"א, אשר ייצג את משפחות ההרוגים והפצועים. במשך כשישה חודשים הועברו לבקשת רשת הילטון חומרים רבים שכללו מסמכים, פירוט נזקים, שמות הנפגעים, ויפויי כח, אולם, המשא-ומתן להסדר הפיצויים לא התקדם.
לאחר קבלת התשובה השלילית של הילטון, פנה עו"ד זינגל לשלוחה בפריז של משרד עורכי הדין המפורסם ריצ'רדס בטלר מלונדון, אשר קישר אותו מיידית עם משרד ניקסון-פיבודי מניו-יורק (המונה כ-700 עו"ד). שני המשרדים הגיעו לפני מספר חודשים לפגישה עם עו"ד זינגל בת"א והחלו לאסוף חומר להגשת התביעה, שהוגשה לבסוף כאמור בניו-יורק.

תאריך:  08/10/2006   |   עודכן:  08/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה בסך 340 מיליון דולר נגד רשת הילטון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מסכנה פריס ל"ת
אונסיס  |  9/10/06 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המנכ"ל החדש - מרדכי סלע, איש עסקים חיצוני שלא מבעלי החברה
אלעזר לוין
תרכוש "חלק הארי" של המניות ותקבל אופציה על היתרה    העיסקה סוכמה לפני כחודש, ופירסומה עוכב
אלעזר לוין
רכשה ממכון התקנים מגרש בן 4.2 דונם    תבנה עליו מרכז לוגיסטי
מתן פריידין
חברת מולטילוק הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה נגד "רב בריח" בשל שימוש בסימני מסחר והפרת תניות חוזיות שסוכמו בין החברות    מולטילוק תובעת 20 מיליון שקלים ומבקשת צו מניעה זמני נגד "רב בריח"
מתי טוכפלד
למרות הברית שכרת רה"מ עם יו"ר ישראל ביתנו, לא ברור כלל שהשניים יצליחו לגייס את הרוב הדרוש להעביר את המהלך בכנסת    החרדים והערבים כנראה יתנגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il