X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הערב אמר: "התקרבנו לקדימה, אנו כרגע בהמתנה" בלשכת פרץ לא מתרגשים: "מדובר בספין" ואילו המשנה לראש הממשלה פרס אומר: "משטר נשיאותי - שגיאה"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אחרי שתיקה של כמעט יממה שלמה, מעניק יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ראיון לעיתון 'הארץ' ומתייחס לפגישה שקיים עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, בסופה הודיעה לשכת ראש הממשלה כי השניים החליטו לקדם את הצעת החוק לשינוי שיטת המשטר בישראל. לדברי ליברמן, אין מדובר בספין, אלא בהתקרבות של ממש ביחסים בין אולמרט לבינו.
ליברמן אומר כי כרגע נמצאת ישראל ביתנו בהמתנה, לבחון כיצד תנהג קדימה במושב הכנסת הקרוב, בו אמורה לעלות להצבעה הצעת החוק לשינוי שיטת המשטר של ליברמן בקריאה טרומית. על אף שליברמן לא אומר זאת במפורש, ייתכן שאם תתקבל הצעת החוק יגברו הסיכויים שישראל ביתנו להצטרף לקואליציה.
ליברמן אומר כי נושא התיקים אותם אמורים לקבל חברי המפלגה במידה שיכנסו לממשלה, עדיין לא רלוונטי. ובכל מקרה, הוא מדגיש, הנושא לא יהווה מכשול. "אם נחליט שאנחנו נכנסים ניתן יהיה לסגור את זה בתוך שעה שעתיים", אומר ליברמן.
במערכת הפוליטית שוררת הערכה, כי גם לאחר הראיון, ליברמן אינו מפזר את הערפל סביב הנושא. בקואליציה וגם באופוזיציה משוכנעים כי עדיין מדובר בספין, בו יוצאים מורווחים גם אולמרט וגם ליברמן. אולמרט מצליח לכופף את מפלגת העבודה, על-ידי כך שהוא מראה שיש לו אלטרנטיבה. ליברמן מראה לבנימין נתניהו שהוא יכול אלטרנטיבה שלטונית לליכוד. אותה הערכה מדברת על כך שליברמן רק יפסיד אם יכנס לקואליציה כיוון שאם לא יצליח לשנות את שיטת המשטר וגם לא יצליח להעביר את חוק הנישואים האזרחיים, הדבר יפגע בו מאוד בבחירות הבאות.
במקביל מתברר, כי גם בנושא היחידי עליו סיכמו ליברמן ואולמרט, יתכן שקיימים חילוקי דעות בין הצדדים. הצעת החוק של ליברמן לשינוי המשטר בישראל כוללת מעבר לנשיא במקום ראש ממשלה. בנוסף מציע ליברמן כי שרי הממשלה לא יוכלו להיות חלק מהרשות המחוקקת ולהפך, מה שיגרום לרשות המבצעת להיות מבוססת כולה על אנשי מקצוע ולא על אנשים פוליטיים. בקדימה לעומת זאת, חושבים יותר על כיוון של שינוי שיטת הבחירות מהשיטה הארצית לשיטה מעורבת- ארצית ואזורית, ובנוסף העלאה משמעותית של אחוז החסימה.
אלא לפני שמחליט ראש הממשלה על מהלך שיביא לשינוי שיטת הממשל, הוא צפוי להיתקל גם בקשיים מבית. המשנה לראש הממשלה, השר שמעון פרס, אומר כי הוא מתנגד לשינוי שיטת המשטר למשטר נשיאותי. לדבריו, יהיה מדובר בשגיאה, כיוון שלדעתו ניתן לעבור לשיטה הנשיאותית רק בבית מחוקקים בו ישנן שתי מפלגות בלבד, "אחרת", אומר פרס, "נהיה עדים למקח וממכר קואליציוני בלתי פוסק". פרס גם מסתייג מצירופה של ישראל ביתנו לקואליציה ואומר כי יתכן שהדבר יגרור את יציאתה של מפלגת העבודה, לה 8 מנדטים יותר מאשר מפלגתו של ליברמן.
במפלגת העבודה, שעשויה להיות המפסידה הגדולה של המהלך, אם אכן ייצא לפועל, אומרים כי מדובר רק בספין. "אין למהלך הזה ישימות קואליציונית", אומרים בלשכתו של יו"ר המפלגה עמיר פרץ.

תאריך:  08/10/2006   |   עודכן:  08/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביגדור ליברמן: "אין מדובר בספין"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
גם לבייב לא מאמין בביבי !
מהעיתון גלובס  |  8/10/06 23:18
2
המולדובי הזה!!!!!!!!! צה פה צה\
wisdom  |  9/10/06 00:32
3
ליברמן - כי צריך להראות גם כריזמה
הציבור הישראלי  |  9/10/06 01:29
 
- שלום ציבור ישראלי
duducohn  |  9/10/06 03:00
4
איבט - למה לך להציל אותם ?
(כי אז תיפול איתם)  |  9/10/06 07:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
בנאום בעזה אמר ראש הממשלה הפלשתיני כי אסור להגרר למלחמות פנימיות, משום שזהו "קו אדום"    הדגיש את חשיבות האחדות הפנים-פלשתינית
שלומי דיאז
צוות החקירה, בראשות תנ"צ יואב סגלוביץ, סיים את החקירה    ההמלצה: להעמידו לדין בגין ביצוע עבירות מין בתחום ההטרדה המינית וקיום יחסי מין תוך ניצול מרות
הילה רפופורט
פוליטיקאי לשעבר מדרום קוריאה, טוען כי זה לשון המסר שהעבירה צפון קוריאה לסין    התנאי: הסכמת ארה"ב לפתוח עימה במו"מ ישיר על נושא הגרעין
ברוך לוי
סקר: כ-50% מבעלי העסקים הקטנים הפונים למערכת הבנקאית לקבלת הלוואות נתקלים בקשיים. הסיוע ניתן לעסקים במצב טוב, ולא לאלו הזקוקים לתמיכה פיננסית לשם הישרדות
ברוך לוי
מחקר: 42% מהלקוחות השוקלים לעבור בנק הם בעלי הכנסה של למעלה מ- 10,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il